Tickers
Basic
Tack för svar! Misstänkte nästan det.Riktigt krispig! Skulle inte bry mig om lumeplupparna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för svar! Misstänkte nästan det.Riktigt krispig! Skulle inte bry mig om lumeplupparna.
Jag har haft min i 1,5 år nu och har inte tröttnat tycker det är en riktigt bra kombo med rosé och det bruna. Men man ska nog ha en hudton åt det varmare hållet.
41:an.Är det en 36a eller 41? Såg sjukt fin ut blev själv sugen på en nu…
16014 och 16234.Finns säkert info men tycker det är stökigt att få ordning på saker och ting så ställer frågan här.
Vill ha vitguldsring och quickset och gärna borstade bandhorn om det är en möjlig kombination om så vilken/vilka ref bör jag leta efter?
Allt intresse för det som en gång varit nytt svalnar med tiden.Hej! Har en fundering som jag gärna får lite input på. Ställde mig i kö för ca 6 mån sen på Sub no date och DJ 36mm blue motif med jubilee (DJ var mitt förstaval men ville gärna ha båda).
Fick callet på subben för ca 1 mån sen och köpte den. Infon var då att DJ med ovan spec kunde dröja väldigt länge (år) och jag ville gärna ha båda så småningom.
Nu fick jag dock ett mail från AD att de har denna DJ tillgänglig! Är er känsla att denna blivit mindre eftertraktad eller skulle det vara en ”sällsynt” chans att nypa den här refen? Mycket pengar att lägga ut på kort tid, men känns också tråkigt att passa på den om det skulle dröja länge till nästa chans…
Tacksam för input!
Om du så småningom skulle vilja ha båda är det väll klokt att slå till tänker jag. Blue motif på jubilee och vitguldsring är nog en av de mest populära referenserna av nya dj referenserna. Är det 36mm du kikat på? Då är modellerna ett väldigt bra komplement till varandra. En sub på oyster och en dj på jubilee ger väldigt olika intryck och funkar egentligen till allt.Hej! Har en fundering som jag gärna får lite input på. Ställde mig i kö för ca 6 mån sen på Sub no date och DJ 36mm blue motif med jubilee (DJ var mitt förstaval men ville gärna ha båda).
Fick callet på subben för ca 1 mån sen och köpte den. Infon var då att DJ med ovan spec kunde dröja väldigt länge (år) och jag ville gärna ha båda så småningom.
Nu fick jag dock ett mail från AD att de har denna DJ tillgänglig! Är er känsla att denna blivit mindre eftertraktad eller skulle det vara en ”sällsynt” chans att nypa den här refen? Mycket pengar att lägga ut på kort tid, men känns också tråkigt att passa på den om det skulle dröja länge till nästa chans…
Tacksam för input!
Om det är motif, jubilee och räfflad vitguldsring så tror jag att det är bland de mer eftertraktade modellerna.Hej! Har en fundering som jag gärna får lite input på. Ställde mig i kö för ca 6 mån sen på Sub no date och DJ 36mm blue motif med jubilee (DJ var mitt förstaval men ville gärna ha båda).
Tacksam för input!
Hej! Yes fluted bezel och 36mm.Om det är motif, jubilee och räfflad vitguldsring så tror jag att det är bland de mer eftertraktade modellerna.
Av ren nyfikenhet @GustavL . Vilken AD har du beställt från? Jag har själv stått i kö i över 1 år för en likadan.Hej! Har en fundering som jag gärna får lite input på. Ställde mig i kö för ca 6 mån sen på Sub no date och DJ 36mm blue motif med jubilee och fluted bezel (DJ var mitt förstaval men ville gärna ha båda).
Tacksam för input!
Hysteriskt snygg! Den (men i 41mm) är min drömklocka (för tillfället)…Var länge sedan denna användes nu. Legat i byrån i ett par veckor. Får bli ändring på detta i helgen. Trevlig helg på er alla!
Tack, den är inte alls dum!Hysteriskt snygg! Den (men i 41mm) är min drömklocka (för tillfället)…
Är ju förstås lätt partisk, men, lätt snyggaste kombonVar länge sedan denna användes nu. Legat i byrån i ett par veckor. Får bli ändring på detta i helgen. Trevlig helg på er alla!
Repigt glas, riktig rackig länk och lite rund i kanterna.Någon som kan ge lite input kring denna? Ser ni något som ser off ut?
1601 från -67.
Fel ring om det ska vara en 1601. 1603 ser ut så där.Någon som kan ge lite input kring denna? Ser ni något som ser off ut?
1601 från -67.
Nästan som en ”unboxing”! Åter efter strax under fyra veckors service hos Bergströms. Klockan kom tillbaka i en trevlig liten box + servicepouch. Kul att även servicekortet (som synes på en av bilderna) är digitalt numera, scannas på baksidan via QR-kod. Tydligen nytt sedan i somras!
9.750, på kronan! Standard service, så inget utöver det vanliga. Fick höra ”det börjar på 12k” innan jag lämnade in den, så jag vet inte varför det blev billigare. Men det var dags oavsett!Vad landade servicen på? Priset på service har ju med blivit rätt trevligt...
Inget bytt?9.750, på kronan! Standard service, så inget utöver det vanliga. Fick höra ”det börjar på 12k” innan jag lämnade in den, så jag vet inte varför det blev billigare. Men det var dags oavsett!
Jodå, men det tolkar jag som det ”vanliga”. Följande gjordes:Inget bytt?
Inte det vanliga men lite mer svar på det höga priset.Jodå, men det tolkar jag som det ”vanliga”. Följande gjordes:
- Komplett genomgång - Täthetstest
- Packningar
- Krona hals
- Glas
- Låsbandstift
Glaset byter dem tydligen alltid på pleximodellerna!