• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

SkrivbordsdykarEric

Cartier
2-Faktor
God morgon!

1000007424.jpg
 

Hansel

Cartier
Har en 16030 med större gluggar en Tore Skogman som om nyligen kom hem från service,
Det får väl bli en renovering av länken framöver. Någon som har tips på bra ersättningsjubilé fram tills dess
20240211_092103.jpg
?
Och hur stor är risken egentligen att pinsen ryker när den har såpass mycket strech ?
 
Har en 16030 med större gluggar en Tore Skogman som om nyligen kom hem från service,
Det får väl bli en renovering av länken framöver. Någon som har tips på bra ersättningsjubilé fram tills dess
20240211_092103.jpg
?
Och hur stor är risken egentligen att pinsen ryker när den har såpass mycket strech ?
Om du servar en Rolex hos någon som är auktoriserad sätter de tydligen inte på länken igen om det finns en risk att den går sönder.
 

SHM

Breitling
Eftersöker referensnumret för en lady datejust med fluted bezel, svart urtavla med diamanter och two tone rosé jubilee. Misstänker att det är 279171 men vad är hela referensnumret med den konfigurationen?
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Eftersöker referensnumret för en lady datejust med fluted bezel, svart urtavla med diamanter och two tone rosé jubilee. Misstänker att det är 279171 men vad är hela referensnumret med den konfigurationen?

Är relativt säker att svart dia ej funnits till 279171.
 

Marremo

Omega
2-Faktor
Tycker det är extremt svårt med val av urtavla på 126234. Vad är eran favoritfärg och varför?
Är just nu uppskriven på en svart men växlar mellan olika i omgångar.

Det kommer att vara min primära klocka, så har inga andra i specifik färg som påverkar valet.

Har nu en 16234 i silver som jag älskar och är inte helt stängd för att den nya också är silver.

Låt mig höra era åsikter :)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Tycker det är extremt svårt med val av urtavla på 126234. Vad är eran favoritfärg och varför?
Är just nu uppskriven på en svart men växlar mellan olika i omgångar.

Det kommer att vara min primära klocka, så har inga andra i specifik färg som påverkar valet.

Har nu en 16234 i silver som jag älskar och är inte helt stängd för att den nya också är silver.

Låt mig höra era åsikter :)
Silver, monokromt och sobert.
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Tycker det är extremt svårt med val av urtavla på 126234. Vad är eran favoritfärg och varför?
Är just nu uppskriven på en svart men växlar mellan olika i omgångar.

Det kommer att vara min primära klocka, så har inga andra i specifik färg som påverkar valet.

Har nu en 16234 i silver som jag älskar och är inte helt stängd för att den nya också är silver.

Låt mig höra era åsikter :)

Håller med föregående talare, jag hade valt silver, sobert och elegant. Bifogar en bild på min gamla 126200 i silver.

IMG_20190906_184747.jpg
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Tycker det är extremt svårt med val av urtavla på 126234. Vad är eran favoritfärg och varför?
Är just nu uppskriven på en svart men växlar mellan olika i omgångar.

Det kommer att vara min primära klocka, så har inga andra i specifik färg som påverkar valet.

Har nu en 16234 i silver som jag älskar och är inte helt stängd för att den nya också är silver.

Låt mig höra era åsikter :)
Ska du ha kvar din 16234? I sådana fall hade jag gått för en annan tavla än silver på 126234. Jag har en blå och det är en riktigt nice färg. Dock kanske svart fungerar i fler situationer. Har haft en sådan också och den är bra den med. Bilder för jämförelse.

IMG_1800.jpeg
IMG_1996.jpeg
 

Man

Rolex
Tycker det är extremt svårt med val av urtavla på 126234. Vad är eran favoritfärg och varför?
Är just nu uppskriven på en svart men växlar mellan olika i omgångar.

Det kommer att vara min primära klocka, så har inga andra i specifik färg som påverkar valet.

Har nu en 16234 i silver som jag älskar och är inte helt stängd för att den nya också är silver.

Låt mig höra era åsikter :)
Min dröm för tillfället är en 126334 med silvertavla… så silver är mitt svar. Klassiskt, tidlöst, elegant. 👌👍
 

Marremo

Omega
2-Faktor
Ska du ha kvar din 16234? I sådana fall hade jag gått för en annan tavla än silver på 126234. Jag har en blå och det är en riktigt nice färg. Dock kanske svart fungerar i fler situationer. Har haft en sådan också och den är bra den med. Bilder för jämförelse.

IMG_1800.jpeg
IMG_1996.jpeg
Riktigt fina båda två!
Tanken har slagit mig att behålla min nuvarande och addera en ny men utgångspunkten är ett byte :)
 

Lilla_E

Breitling
Tycker det är extremt svårt med val av urtavla på 126234. Vad är eran favoritfärg och varför?
Är just nu uppskriven på en svart men växlar mellan olika i omgångar.

Det kommer att vara min primära klocka, så har inga andra i specifik färg som påverkar valet.

Har nu en 16234 i silver som jag älskar och är inte helt stängd för att den nya också är silver.

Låt mig höra era åsikter :)
Silver är min favorit. Klassiskt, tidlöst och stilrent. Funkar till precis allt 👌🏼
 

Bilagor

  • 4159A429-5347-488D-8C4F-E59D380331C8.jpeg
    4159A429-5347-488D-8C4F-E59D380331C8.jpeg
    386.8 KB · Visningar: 14

Putteman

Cartier
Tycker det är extremt svårt med val av urtavla på 126234. Vad är eran favoritfärg och varför?
Är just nu uppskriven på en svart men växlar mellan olika i omgångar.

Det kommer att vara min primära klocka, så har inga andra i specifik färg som påverkar valet.

Har nu en 16234 i silver som jag älskar och är inte helt stängd för att den nya också är silver.

Låt mig höra era åsikter :)
Silver är skitsnyggt, absolut. Men svart är sååå mycket tydligare att läsa av, vilket även gör den ”snyggare”. Dvs jag väger in funktionalitet i designen på nåt märkligt vis. Hade en Tudor Prince DayDate 36 med silvertavla, skitsnygg, men störde mig på för lite kontraster index kontra tavlan. Så jag säger SVART! Min drömklocka ju. 😎
 

Marremo

Omega
2-Faktor
Silver är skitsnyggt, absolut. Men svart är sååå mycket tydligare att läsa av, vilket även gör den ”snyggare”. Dvs jag väger in funktionalitet i designen på nåt märkligt vis. Hade en Tudor Prince DayDate 36 med silvertavla, skitsnygg, men störde mig på för lite kontraster index kontra tavlan. Så jag säger SVART! Min drömklocka ju. 😎
Det är sant, och att det blir riktigt tydlig kontrast från allt stål och vitguldsbezel som jag känner får klockan att leva lite mer.
Håller med om funktionalitet också även om det inte är något jag tänkt på med min nuvarande!
 
Topp