• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Blått ska det vara! 🤓
IMG_1824.jpeg
 

Stein

Cartier
Tycker det är extremt svårt med val av urtavla på 126234. Vad är eran favoritfärg och varför?
Är just nu uppskriven på en svart men växlar mellan olika i omgångar.

Det kommer att vara min primära klocka, så har inga andra i specifik färg som påverkar valet.

Har nu en 16234 i silver som jag älskar och är inte helt stängd för att den nya också är silver.

Låt mig höra era åsikter :)

Har ägt både med silver och blå tavla. Två silver och en blå. Äger en med silvertavla nu. Kan bara säga att båda färgerna är grymma och det blir inte fel vad man än väljer. Silver är klassisk och krispig, blått och sobert och snyggt.

1000020238.jpg
1000020239.jpg
 
Senast ändrad:

rasmuseand

Breitling
2-Faktor
Tycker det är extremt svårt med val av urtavla på 126234. Vad är eran favoritfärg och varför?
Är just nu uppskriven på en svart men växlar mellan olika i omgångar.

Det kommer att vara min primära klocka, så har inga andra i specifik färg som påverkar valet.

Har nu en 16234 i silver som jag älskar och är inte helt stängd för att den nya också är silver.

Låt mig höra era åsikter

Jag rockar silver- men hade jag köpt en ny idag hade jag nog kört på en i något annat egentligen endast pga omväxlingens skull. Både blått och svart funkar till det mesta.

Silver är ju mest safe, men detta blir nog inte din sista DJ vågar jag betta på.
 

Bilagor

  • IMG_4797.jpeg
    IMG_4797.jpeg
    767.8 KB · Visningar: 9

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Tycker det är extremt svårt med val av urtavla på 126234. Vad är eran favoritfärg och varför?
Är just nu uppskriven på en svart men växlar mellan olika i omgångar.

Det kommer att vara min primära klocka, så har inga andra i specifik färg som påverkar valet.

Har nu en 16234 i silver som jag älskar och är inte helt stängd för att den nya också är silver.

Låt mig höra era åsikter :)
Ser att det är (något överraskande) många som förslår silver och blå (som oftast vinner omröstningen). Har du kollat den mintgröna? Den är sober i många ljus och uppfattas ofta som grå men när ljuset slår rätt så poppar den.

31981159-xp8scxz7fc4281aslmlm48uz-Large.jpg


Är det förresten självklart att man ska välja en enkel (tråkig) tavla bara för att den ska användas till vardags? Jag hade definitivt valt palmen just av anledningen att jag behöver något som piggar upp för att inte tröttna. Dock blir den för stökig med både wg ring och jub så man får välja antingen eller imo :)
 

Marremo

Omega
2-Faktor
Jag rockar silver- men hade jag köpt en ny idag hade jag nog kört på en i något annat egentligen endast pga omväxlingens skull. Både blått och svart funkar till det mesta.

Silver är ju mest safe, men detta blir nog inte din sista DJ vågar jag betta på.
Du vinner ditt bet!
Ser att det är (något överraskande) många som förslår silver och blå (som oftast vinner omröstningen). Har du kollat den mintgröna? Den är sober i många ljus och uppfattas ofta som grå men när ljuset slår rätt så poppar den.

31981159-xp8scxz7fc4281aslmlm48uz-Large.jpg


Är det förresten självklart att man ska välja en enkel (tråkig) tavla bara för att den ska användas till vardags? Jag hade definitivt valt palmen just av anledningen att jag behöver något som piggar upp för att inte tröttna. Dock blir den för stökig med både wg ring och jub så man får välja antingen eller imo :)
Älskar verkligen den gröna urtavlan så håller med dig, väntat på att den skulle nämnas här!

Men som AD har uttryckt det är det väldigt lång väntetid på just den mintgröna vilket lite har tagit bort den ur mina beräkningar.
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Ser att det är (något överraskande) många som förslår silver och blå (som oftast vinner omröstningen). Har du kollat den mintgröna? Den är sober i många ljus och uppfattas ofta som grå men när ljuset slår rätt så poppar den.

31981159-xp8scxz7fc4281aslmlm48uz-Large.jpg


Är det förresten självklart att man ska välja en enkel (tråkig) tavla bara för att den ska användas till vardags? Jag hade definitivt valt palmen just av anledningen att jag behöver något som piggar upp för att inte tröttna. Dock blir den för stökig med både wg ring och jub så man får välja antingen eller imo :)

Jag har undvikit att nämna den för jag inte vill att populariteten ökar när man själv vill ha den! :D
 
Ser att det är (något överraskande) många som förslår silver och blå (som oftast vinner omröstningen). Har du kollat den mintgröna? Den är sober i många ljus och uppfattas ofta som grå men när ljuset slår rätt så poppar den.

31981159-xp8scxz7fc4281aslmlm48uz-Large.jpg


Är det förresten självklart att man ska välja en enkel (tråkig) tavla bara för att den ska användas till vardags? Jag hade definitivt valt palmen just av anledningen att jag behöver något som piggar upp för att inte tröttna. Dock blir den för stökig med både wg ring och jub så man får välja antingen eller imo :)

Piggar upp! Mycket bra formulerat! :)
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Haha, väldigt taktiskt! Jag hoppas också att populariteten går ner så den blir lite mer tillgänglig 😄

Haha ja, jag vill ha den oavsett dock så de hade gärna kunnat få producera mer så att tilldelningen ökar också. Min nummer två är blue motif men vill hellre ha den gröna. Dock var jag ordentligt sugen på den blå och blå motifen när det låg ute två nyligen för listpris här på KS. Bestämde mig dock för att vänta, känns fel för mig att köpa något som jag nästan vet redan när jag köper att jag kommer sälja när jag får det jag vill ha. Har redan en fin klocka på armen nu som jag aldrig kommer sälja så det gör det lättare att vänta på nästa. :)
 

Marremo

Omega
2-Faktor
Haha ja, jag vill ha den oavsett dock så de hade gärna kunnat få producera mer så att tilldelningen ökar också. Min nummer två är blue motif men vill hellre ha den gröna. Dock var jag ordentligt sugen på den blå och blå motifen när det låg ute två nyligen för listpris här på KS. Bestämde mig dock för att vänta, känns fel för mig att köpa något som jag nästan vet redan när jag köper att jag kommer sälja när jag får det jag vill ha. Har redan en fin klocka på armen nu som jag aldrig kommer sälja så det gör det lättare att vänta på nästa. :)
Ja verkligen, vilket som hade fungerat bra!
Det är nog klokt, känner lite samma då jag är otroligt nöjd med min nuvarande. Men det är kul att leta efter nytt men då gärna lite närmre listpris än vad jag ser nuvarande mintgröna ligga ute för, finns exempelvis en på blocket nu som är 33k över list 😅
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Ja verkligen, vilket som hade fungerat bra!
Det är nog klokt, känner lite samma då jag är otroligt nöjd med min nuvarande. Men det är kul att leta efter nytt men då gärna lite närmre listpris än vad jag ser nuvarande mintgröna ligga ute för, finns exempelvis en på blocket nu som är 33k över list 😅
Tror det mesta går att få tag på från AD med lite tålamod och visat intresse (våga fråga runt). Min erfarenhet är att det man vill ha lättare dyker upp om det är en specifik modell och ingen annan man efterfrågar. Dessutom kan ju hända att det kommer något nytt på WoW om en dryg månad så kanske kan vara värt att vänta innan du slår på fulla charmoffensiven? ;)
 

newstick

Omega
2-Faktor
Jag kör denna idag och är sjukt sugen på en till DJ 36 i silver. Kan man ha för många och borde man satsa på annat? Älskar 36 mm när man har lite mindre handleder.. Vad säger ni?
Nej, för många kan man knappast ha. En med silvrig urtavla ger ju en mer subtil look som skulle vara ett grymt komplement till den på bilden. Jag har bl.a. en 116200 med silvrig urtavla och oyster-länk som är ett bra alternativ till min mer "galna" fluted motif dial. Prisvärd och sportig. Helt annan känsla än vitguldring och jubilee, båda har sin fördelar.
 
Nej, för många kan man knappast ha. En med silvrig urtavla ger ju en mer subtil look som skulle vara ett grymt komplement till den på bilden. Jag har bl.a. en 116200 med silvrig urtavla och oyster-länk som är ett bra alternativ till min mer "galna" fluted motif dial. Prisvärd och sportig. Helt annan känsla än vitguldring och jubilee, båda har sin fördelar.

Du har helt rätt såklart, har inte känt på några av alternativen med slät bezel heller, de ger ju en helt annan look vilket kan vara kul istället för ytterligare en med vitguldsring! Oyster ger en annan sportighet också vilket är trevligt, även om super jubilee är sjukt snyggt!
 
Topp