Så länge de är skarpa. Charmen är bortblåst direkt med mjuka och fulpolerade klockor.Gör det! Äldre klockor har klart mer charm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så länge de är skarpa. Charmen är bortblåst direkt med mjuka och fulpolerade klockor.Gör det! Äldre klockor har klart mer charm.
Helt klart är det så. 126xxx är mer välbalanserad och ”hittar tillbaka” till 16xxx proportionerna.Är ju en ganska tydlig skillnad mellan 1162xx och 1262xx också. Även om båda är mer polerade så upplevs 12-serien lite nättare tycker jag. Aldrig haft en femsiffrig men måste erkänna att dom borstade bandhornen ger ett väldigt bra intryck. Kanske måste våga lämna den moderna världen och testa lite äldre referenser någon gång
+1. Den enskilt viktigaste aspekten. Red flags på allt med rundande boettkanter, spetsiga bandhorn, mjuka bezels etc.Så länge de är skarpa. Charmen är bortblåst direkt med mjuka och fulpolerade klockor.
Många val är tuffa i livet. Ibland måste man bara klippa banden med sådana människor som har dålig känsla.
Faktum är att många föredrar 80-tals boetterna framför de som kom senare. Helt annan klocka med större boetter och blankpolerade bandhorn från 2010 och senare.
Tydligt dessutom. Maxi caset och keramikringen med större proportioner.Är det inte precis samma sak med dem nya sportmodellerna från Rolex. Jag föredrog dem äldre som 14060 framför 114060. Det är rätt stor skillnad i hur dem bärs och bekvämligheten.
Hoppas du kommer på rätt tankar igen och behåller din datejust. Den kommer åldras som ett fint vin!Rastar DJn lite. Har mest blivit BB54 senaste tiden och har fått osunda tankar att byta ut min DJ mot en Explorer 1.. eller kanske äldre DJ.
Denna är sjukt fin, har kollat en del på denna ref, hur känns den på handleden, har inte lyckats prova en ännu!Bra fotoljus ute.
Håller helt med. Tycker 1501 träffar en sweet spot mellan dressig och sportig. Glasringen gör såklart den stora skillnaden.Denna är sjukt fin, har kollat en del på denna ref, hur känns den på handleden, har inte lyckats prova en ännu!
Det enda verkar vara att några tavlor försvann. Har dock bara kikat på 36mm.Inte en enda ny Darejust efter dagens lanseringar?
Just det både motif och palm har försvunnit från DJ36 (iaf i stål). Gör ju inte saken bättre direkt...Det enda verkar vara att några tavlor försvann. Har dock bara kikat på 36mm.
Formen.Tja, håller på att slå till på en 1601. Tycker den ser väldigt fin ut. Inköpt från C24 med condition "very good" såg jag enligt kvittot av ägaren. Vad ska jag kolla efter när jag inspekterar en DJ 1601?
UtvecklaFormen.
Formen på boetten och vitguldsringen. Hur polerad den är. Uppdraget ska gärna vara lätt också.Utveckla
Lägg upp bilder så får du hjälp.Utveckla
Det är en etablerad myt. Säger ingenting.Uppdraget ska gärna vara lätt också.
AD löser. En komplett 62510h kostar typ 14k. Så gissningsvis kostadar låset 4k.Hej,
Hur lätt och till vilken peng får man tag i en clasp till Datejust 16233 mitten 90-tal?
Bättre om det är lätt än trögt. Men en klocka med lätt uppdrag kan ju också ha servicebehov.Lägg upp bilder så får du hjälp.
Det är en etablerad myt. Säger ingenting.