• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Vad tror ni man hade kunnat få för en oysterlänk från 2012 till en 116200? Tror det saknas en länkbit. Är lite sugen på att byta till jubilee!
Antingen hitta någon som vill byta rakt av (hojta om ni är sugna) eller sälja min länk och köpa begagnad jubilee alternativ att köpa ny. Vad tror ni är enklast/bäst/billigast?

Vad tror ni man hade kunnat få för en oysterlänk från 2012 till en 116200? Tror det saknas en länkbit. Är lite sugen på att byta till jubilee!
Antingen hitta någon som vill byta rakt av (hojta om ni är sugna) eller sälja min länk och köpa begagnad jubilee alternativ att köpa ny. Vad tror ni är enklast/bäst/billigast?
Passar den på en datejust 16200 från -91? Jag är ev på jakt efter en om det är rätt pris.

Hej!
Jag är riktigt sugen på att slå till på den som gripenbro har!
Min fråga är varför ingen har slagit till på den än? Tycker tavlan är skitball och är förvånad att den varit kvar så länge? Är det något jag missat?
http://gripenbro.se/artiklar/watches/rolex-17.html
God jul allesammans:)
Mvh
Deddas
Ser väldigt fin ut faktiskt men ganska högt pris med tanke på att det inte är någon quick-set samt att jubilee-länken inte medföljer.

Tittar in i denna tråd med en bild på nyförvärvet. Ref 16234 från 2001. Tyvärr klickade den direkt hos frun så jag lär inte få många tillfällen att bära den själv:( Fast kul att även hon fått upp ögonen för riktiga klockor:) Plötsligt finns förståelsen för mitt intresse:cool:
image.jpeg

Hej!
Jag är riktigt sugen på att slå till på den som gripenbro har!
Min fråga är varför ingen har slagit till på den än? Tycker tavlan är skitball och är förvånad att den varit kvar så länge? Är det något jag missat?
http://gripenbro.se/artiklar/watches/rolex-17.html
God jul allesammans:)
Mvh
Deddas
Nej, det är inget du missat. Köp om du vill åt en DJ tropical. Väldigt ovanlig. Du lär vara ganska ensam om en sån typ av tavla.

Nu är det så att jag är sugen på en 116200. Tavla och annat har jag inte riktigt landat in i vilken jag vill ha. Det finns ju så många härliga. Men den ska absolut ha jubilee men jag undrar från vilket årtal man började med den integrerade spännet i länken. Någon som har koll?

Nu är det så att jag är sugen på en 116200. Tavla och annat har jag inte riktigt landat in i vilken jag vill ha. Det finns ju så många härliga. Men den ska absolut ha jubilee men jag undrar från vilket årtal man började med den integrerade spännet i länken. Någon som har koll?

Menar du Crownclasp? Fjärde kvartalet 2003

Har någon koll på vart jag hittar min klockas nummer, en Rolex datejust 16200 från -91?
På ena sidan vid bandhornen står det orig rolex design och på den andra stainless steel. Dock inget nummer... Måste men leta inne i klockan?

Har någon koll på vart jag hittar min klockas nummer, en Rolex datejust 16200 från -91?
På ena sidan vid bandhornen står det orig rolex design och på den andra stainless steel. Dock inget nummer... Måste men leta inne i klockan?
Konstigt, det är där det ska stå. Under texten. Ibland kan det skavas bort.

Tillbaka
Topp