• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

En Datejust på 36mm i jämförelse mot en Chopard på 44mm, ordentlig skillnad!!
thumb_IMG_1550_1024.jpg

Detta blir ju mitt 100e inlägg, så lägger in en till bild :)
thumb_IMG_1549_1024.jpg

Hur Datejustens blåa tavla skiftar i färg är helt underbart!

Stämmer bra, men tyvärr smakar det så kostar det, 72k fick jag ge för en ny 18k jubileelänk för c:a 1,5 år sedan.
IMG_20150911_094737.jpg

Köpte du länken ny? (Edit, såg just att den var ny när du köpte den)
-Väldigt bra pris isåfall om man jämför med dagens priser?! hehe.
Har senaste veckan mailat runt till lite olika ADs, och frågat om en 18k länk till en 1601. Har fått lite olika svar, några tusen upp och ner såklart. Men här är ungefärliga snittpriser på de olika länkarna i 18k oprutat via mail:

Jubilee ca 151k,
Oyster ca 125k
Och president ca 131-145k beroende på lås.

Detta är nästan det dubbla emot vad jag trodde att det skulle kosta så jag får ge mig ut på andrahandsmarknaden eller glömma bort det här.

Köpte du länken ny? (Edit, såg just att den var ny när du köpte den)
-Väldigt bra pris isåfall om man jämför med dagens priser?! hehe.
Har senaste veckan mailat runt till lite olika ADs, och frågat om en 18k länk till en 1601. Har fått lite olika svar, några tusen upp och ner såklart. Men här är ungefärliga snittpriser på de olika länkarna i 18k oprutat via mail:

Jubilee ca 151k,
Oyster ca 125k
Och president ca 131-145k beroende på lås.

Detta är nästan det dubbla emot vad jag trodde att det skulle kosta så jag får ge mig ut på andrahandsmarknaden eller glömma bort det här.
150 papp för en länk? :eek: Visst guld, det begriper jag är det inte är gratis, men 150.000 hade jag aldrig kunnat gissa.

Tillbaka
Topp