• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Vad tycker folket om dessa tavlor? Kallas för "waves". Diamantströsslad 6 och 9. Kostar runt 20k.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Vet inte vad jag tycker, än. Antingen coolt eller "vandrande reklampelare" med texten överallt.
Hade det inte varit text hade den varit 10/10

Hur gick tankarna mellan jubilee och oyster? Eller var det beg, och mindre valmöjlighet? Skulle vara intressant att höra pros och cons....

Jag valde länge och väl mellan jubilee och oyster, till slut föll valet på oyster då jag ville åt den lite sportigare looken. En del tycker att jubilee är skönare att bära, men när jag provat har jag inte märkt någon skillnad. Älskar dock hidden clasp på jubilee, vilket är en av de stora anledningar att jag skulle kunna tänka mig den länken..nästa klocka blir nog på jubilee ändå:rolleyes:

Här är en datejust i vitguld, modellnummer 116139. Den har alligatorarmband med viklås. Är det någon som vet om det går att köpa till stålmodellerna eller måste man utgå från de ädlare metallerna för att få skinnband?
116139-20130802a-8.jpg

Jag valde länge och väl mellan jubilee och oyster, till slut föll valet på oyster då jag ville åt den lite sportigare looken. En del tycker att jubilee är skönare att bära, men när jag provat har jag inte märkt någon skillnad. Älskar dock hidden clasp på jubilee, vilket är en av de stora anledningar att jag skulle kunna tänka mig den länken..nästa klocka blir nog på jubilee ändå:rolleyes:
Usch svårt. Jag är inne på jubilee, men får se. Micro-justering är kanske inte fel heller. Iaf när sommaren kommer.

Håller med om att det är ett svårt val. Jubilee blir ju dressigare och mer bling medan oyster känns mer sport och nedtonad (tycker jag).
Frågan är hur du upplever Att PCL bidrar till sport-bling på oystern... Jag har känt att pcl bidrar till ytterligare bling. Jubilee reflekterar inte lika mycket.
Man kan ju köpa till... Så har man både och...

Hur står det till med priserna på Datejust? Har sett allt från 25.000 till 17.000 som billigast, hur billigt kan man komma undan?

Hur står det till med priserna på Datejust? Har sett allt från 25.000 till 17.000 som billigast, hur billigt kan man komma undan?
Har du fler krav än ett lågt pris? Nya kostar de från 67000 kr och uppåt. De finns i flera modeller sen de kom. Den första kom för 75 år sedan så det finns skillnader. Vad har du för baskkrav?

Hej!
Jag är ny på KS och i klockvärlden...
Supersugen själv på att skaffa en DJ helt i stål/ vitt guld med vit tavla och stavindex.
Men det är bara så svårt att hitta ute i djungeln! Har ni några tips?
Tycker ni att 36mm är snyggt på en kvinnohandled?

Har du fler krav än ett lågt pris? Nya kostar de från 67000 kr och uppåt. De finns i flera modeller sen de kom. Den första kom för 75 år sedan så det finns skillnader. Vad har du för baskkrav?
Njae, just nu kollar jag bara på de olika modellerna och främst priser. Men antingen vit eller svart tavla är det jag fastnat för, försöker hålla priset åt det låga hållet, gripenbro har en datejust för 19.000 kr från 1979 vilket som jag tycker är riktigt fin.

@Ticktack exakt en sån DJ med jubileumlänk och vit urtavla som på din bild är jag ute efter!
Det är inte så att den är till salu? Om det är en av de du har kvar så att säga.. :)

Hej!
Jag är ny på KS och i klockvärlden...
Supersugen själv på att skaffa en DJ helt i stål/ vitt guld med vit tavla och stavindex.
Men det är bara så svårt att hitta ute i djungeln! Har ni några tips?
Tycker ni att 36mm är snyggt på en kvinnohandled?
Välkommen!
En sån klocka är verkligen fin. Bästa storlek kan väl bero en smula på hur stor (omkrets) man har på armen. Hur stor är din? Jag tror iofs att oavsett vilken storlek du väljer så blir det säkert bra. Jag har nog aldrig tyckt att nån av storlekarna varit fel på en kvinna, så välj det du gillar bäst. Ser fram emot bilder när du har den på sen. :)
Mvh

Njae, just nu kollar jag bara på de olika modellerna och främst priser. Men antingen vit eller svart tavla är det jag fastnat för, försöker hålla priset åt det låga hållet, gripenbro har en datejust för 19.000 kr från 1979 vilket som jag tycker är riktigt fin.
Hoppas någon annan i tråden kan kommentera Gripenbros Datejust så du får goda råd. Det finns gott om kunskap här. Jag är inte bra på äldre modeller men jag gillar dem. Lycka till!

Tillbaka
Topp