• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Köpt in denna nu,hade tänkt mig enbart en med svart tavla men måste säga att "linen" tavlan är läcker irl. Men som sagt en svart tavla ska inhandlas också..någon som vet vart man bäst hittar de ?
image.jpeg

Tack! Kör en till snabb fråga när vi ändå är igång... Vad är diametern exkl. krona på dessa referenser? 36 cm? Hittar inga tydliga svar när jag googlat och det korta tålamodet leder frågan hit istället =)

36 cm blir rätt stort på handleden när vi snackar DJ, möjligtvis mäter någon Panerai det ;)

DJ 160X mäter 36 mm.

36 cm blir rätt stort på handleden när vi snackar DJ, möjligtvis mäter någon Panerai det ;)

DJ 160X mäter 36 mm.
För att då förtydliga mäter alla DJ 36mm. Beroende på boettens utformning upplevs 6siffriga som större än sina äldre syskon.

DJ II (1163xx) är 41-mm.

Sedan finns det lady dj, midsize etc som är <36mm och riktar sig uteslutande till damer.

För att då förtydliga mäter alla DJ 36mm. Beroende på boettens utformning upplevs 6siffriga som större än sina äldre syskon.

DJ II (1163xx) är 41-mm.

Sedan finns det lady dj, midsize etc som är <36mm och riktar sig uteslutande till damer.

Lady samt midsize är jäkligt smutt som armband på andra handleden, oavsett könsdefinition ;)

Köpt in denna nu,hade tänkt mig enbart en med svart tavla men måste säga att "linen" tavlan är läcker irl. Men som sagt en svart tavla ska inhandlas också..någon som vet vart man bäst hittar de ?
image.jpeg

Jag skulle köra Chrono24, där tror jag att du snabbast får tag i det du letar efter. Kollade lite snabbt och såg att det fanns några stycken till salu nu. Linen är inte heller helt fel, mycket "levande" tavla när man ser den i olika ljus.

ett par macrobilder på en 116200. Otroligt kort skärpedjup (många många försök... Ev inte skarpt någonstans.). Ger en känsla för detaljerna...
Jag har haft den i några veckor. det är en otroligt allround klocka. Verkligen trevlig. Jag saknar endast möjligheten att kära med läder...
IMG_0727.JPG
IMG_0728.JPG

ett par macrobilder på en 116200. Otroligt kort skärpedjup (många många försök... Ev inte skarpt någonstans.). Ger en känsla för detaljerna...
Jag har haft den i några veckor. det är en otroligt allround klocka. Verkligen trevlig. Jag saknar endast möjligheten att kära med läder...
IMG_0727.JPG
IMG_0728.JPG
Möjligheten?

Hur mycket datejust kan man få för 25-30k? Vilken ref ska man kika på (givetvis beror det på material och ring)? Tack på förhand!

Hur mycket datejust kan man få för 25-30k? Vilken ref ska man kika på (givetvis beror det på material och ring)? Tack på förhand!
Du kan få alla med ref 160x och 160xx. Vilken ref du ska ha handlar om tycke och smak. Räfflad ring eller slät är väl det som skiljer mest på utseendet. Hur vill du att den ska se ut?

Du kan få alla med ref 160x och 160xx. Vilken ref du ska ha handlar om tycke och smak. Räfflad ring eller slät är väl det som skiljer mest på utseendet. Hur vill du att den ska se ut?

Fyr och femsiffrig ref alltså. Just nu lutar det åt en 1600 eller 1601x tror jag... Men föredrar nog slät och då kommer även 116000 in i spelet (om jag vågar nämna den här;))... Och innan jag ens bestämmer mig över ref så måste något annat lämna tyvärr vilket kan bli jobbigt:(

Jag införskaffade ref 16234 via chrono24 och "stroppiana" (eora.it)
Räfflad vitguld, nyservat med Box, äkthetsintyg och 1 års garanti.
Rekommenderas varmt!
image.jpeg

Den är svinsnygg! Älskar den blåa tavlan men tror inte min budget riktigt räcker? :(

Edit: såg precis på c24 att det är på håret! Trevligt :)

Fyr och femsiffrig ref alltså. Just nu lutar det åt en 1600 eller 1601x tror jag... Men föredrar nog slät och då kommer även 116000 in i spelet (om jag vågar nämna den här;))... Och innan jag ens bestämmer mig över ref så måste något annat lämna tyvärr vilket kan bli jobbigt:(
Låter som du ska kika på 16000 och 16200 i så fall. Så får du slät ring.

Tillbaka
Topp