• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Dags att börja köra vit tavla nu när det närmar sig vår..
IMG_1578.JPG
RUGGIGT snyggt!

Jag har svängt 180 grader angående DJ, från att inte ha gillat alls till att jag måste ha en. Så nu sitter jag och letar lite halvhjärtat efter en mycket välvårdad 1603/16030 men känner att det generellt är svårt att hitta ett lämpligt objekt i mycket gott skick och med vit urtavla (vilket paradoxalt nog känns som en av de lättare kombinationerna att hitta). Antar att det bara är att söka vidare och blicka framåt. Eller som Kamprad uttrycker det i "en möbelhandlares testamente", känslan att vara klar är ett effektivt sömnmedel - underbara framtid...

Tavlan har utöver gilttrycket åldrats till en brun färg, brukar kallas tropical dial. Olika faktorer kan vara anledningen till denna premium-missfärgning, ofta fukt..
Tavlan är ordentligt matt, den bruna färgen kommer bäst fram i starkt solljus.
Andra bilder som ref..
image.jpeg

image.jpeg
Mmm, antog att det var nåt sånt :) Riktigt frän hur som!

Letar efter en vit/svart (första dj), vad rekommenderar folket då? Inga övriga preferenser egentligen. Tanken är väl att den ska kunna funka till både skjorta men även mer casual kläder.

Några bra säljare att hålla koll på hos chrono24?

Tack på förhand :)

Letar efter en vit/svart (första dj), vad rekommenderar folket då? Inga övriga preferenser egentligen. Tanken är väl att den ska kunna funka till både skjorta men även mer casual kläder.

Några bra säljare att hålla koll på hos chrono24?

Tack på förhand :)

Vad jag har sett här på KS, talar inte av egna erfarenheter, så är eoria.it en bra säljare på c24

Jeg har startet letingen etter en 1603/1601 eller 16030 Datajust og liker grå skive/tavla spesielt godt. Jeg ser betegnelser som "ghost", "polar", "slate grey" og "sunburst grey". Er det noen som kan post bilde av grå Datejust - og er det noe som vet hva som skiller de ulike fargene?

Vad var det här bra för nu då...
Jag har ju dissat Submarinern som tråkig, klockor under 40mm går bort så DJ är ointressant samt övriga Rolex är fula..

Så kikar man lite på nätet och ser en massa wristshots på Day-Date 40 i gulguld med mörk tavla.
Helt perfekt ju men prislappen motsvarar ju en årslön.

Jag känner ju mig själv och vet hur detta kommer att sluta... Frågan är bara när.

Tillbaka
Topp