• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Tuxedo från igår
image.jpeg
 
Snart sommar! (Man får väl drömma?) ;) Brukar ni styla om era DJ då med nått roligt band?
Är på jakt efter ny sommardress till 16234 :)

Tips? Lägg gärna upp wristshots!


Länk till en annan tråd jag ställt fler frågor ang. detta ämne, som jag gärna tar emot svar på: Den stora tråden om klockarmband
 
Snart sommar! (Man får väl drömma?) ;) Brukar ni styla om era DJ då med nått roligt band?
Är på jakt efter ny sommardress till 16234 :)

Tips? Lägg gärna upp wristshots!


Länk till en annan tråd jag ställt fler frågor ang. detta ämne, som jag gärna tar emot svar på: Den stora tråden om klockarmband
Jag tycker att Perlon är ruggigt stiligt på Datejust. Gärna ett som matchar eller kompletterar tavlan. Vad har du för färg på din tavla?
 
19mm jubilee till Date, har det någonsin gjorts? Har en 115200 och är sugen på att byta från Oyster
 
Jag tycker att Perlon är ruggigt stiligt på Datejust. Gärna ett som matchar eller kompletterar tavlan. Vad har du för färg på din tavla?

Jag har faktiskt beställt ett färgglatt Perlon, men det kommer inte förrän i nästa vecka. Fick mail att säljaren hade åkt på påskledighet.. :chicken:
Men är sugen på fler. Som sagt något snyggt brunt läder..
Kanske mocka? Nått annat snyggt..? Problemet är storleken, antar att de flesta är väldigt långa..
IMG_2729.jpg
 
Jag har faktiskt beställt ett färgglatt Perlon, men det kommer inte förrän i nästa vecka. Fick mail att säljaren hade åkt på påskledighet.. :chicken:
Men är sugen på fler. Som sagt något snyggt brunt läder..
Kanske mocka? Nått annat snyggt..? Problemet är storleken, antar att de flesta är väldigt långa..
IMG_2729.jpg

Beställ custom från @Kvisten aka Kvistvik.se

Jag har flera band därifrån och är mycket nöjd. Skickar mina mått, då jag också har smala handleder...

image.jpeg
image.jpeg
 
Tack!

En till fråga, enlinks, Fyfan vilket träsk det är, läser siffror hit och dit och blir inte klokare. Har du, eller någon annan en aning om vilka enlinks som skulle passa 115200?
Tack!
Så vitt jag vet, så finns det vare sig jubilelänk, eller ändlänkar för jubile, som passar 115200. Till 115200 passar bara de nya oysterlänkarna med fast monterade så kallade solida ändlänkar med 19 mm bandhornsbredd.

Vad jag menade var, att om du vill ha en Date-modell med jubile-länk, då måste du titta på de äldre referenserna (15200 och 15000). De fanns med jubilelänk, nämligen.
 
Hej
Jag är på jakt efter min första Rolex och har tittat en del på de äldre datejust modellerna men har tyvärr inte hittat någon i min prisklass än, men jag har nu fått möjlighet att köpa en annan Rolex. Har inte så jättebra koll på denna modell så därför tänkte jag kolla här om någon har mer info, det jag har fått fram genom att googla är att detta är en Oyster Perpetual date 1500 från 70-talet. Stämmer detta? Går det genom att kolla på bilderna se om den är äkta?
Tack så mycket
T!
image1.JPG
image2.JPG
image3.JPG
 
Tillbaka
Topp