wotan
Silver
behåll!Mycket snygga DJ här på sistone, här kommer min Tuxedo! Har funderat ett tag på att byta till blå tavla med stavindex, vad säger ni - byta eller behålla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
behåll!Mycket snygga DJ här på sistone, här kommer min Tuxedo! Har funderat ett tag på att byta till blå tavla med stavindex, vad säger ni - byta eller behålla?
Mycket snygga DJ här på sistone, här kommer min Tuxedo! Har funderat ett tag på att byta till blå tavla med stavindex, vad säger ni - byta eller behålla?
To fine eksemplarer! Hvilket årstall er din 1603 fra?
Blå stick dial är en favorit så jag tycker du ska byta.Mycket snygga DJ här på sistone, här kommer min Tuxedo! Har funderat ett tag på att byta till blå tavla med stavindex, vad säger ni - byta eller behålla?
Tack! Kommer inte ihåg exakt, tror den är runt 1973.To fine eksemplarer! Hvilket årstall er din 1603 fra?
1603 med ny glasring
Rob E, bezel köpt på nätet.Var fick du den bytt? Tanken har slagit mig om det går att byta till vitguldsring på en 116200, någon som vet om AD utför detta?
Tror att det ska gå, men eventuellt kan de vara kinkiga till att ändra specen på klockan. Men ringen är dyr! Kostar säkert över 10 lax som reservdel.Var fick du den bytt? Tanken har slagit mig om det går att byta till vitguldsring på en 116200, någon som vet om AD utför detta?
Var fick du den bytt? Tanken har slagit mig om det går att byta till vitguldsring på en 116200, någon som vet om AD utför detta?
Blir ett nej på den frågan då klockan får en annan referens. Det är OK på äldre då Rolex inte var lika konsekventa på den tiden.
Blå och vit är bland de absolut bästa färgerna. Jag tycker att vitt är mer allsidigt om du vill köra klockan på skinnband ibland, men blå är ju kanske strået vassare på länk.Det börjar att närma sig löning och då ska jag äntligen köpa mig en datejust. Lutar just nu åt en 16234, men vilken tavla ska man ha? Jag velar emellan blå och vit. Den vita är en perfekt färg på sommaren och funkar till allt. Ser ganska djup ut på bild. Hur upplevs den irl?
Den blå är lite roligare, sunburst är ju underbart men inte lika stilrent? Ganska mörk?
Hjälp gärna till med åsikter om dessa två
Blå och vit är bland de absolut bästa färgerna. Jag tycker att vitt är mer allsidigt om du vill köra klockan på skinnband ibland, men blå är ju kanske strået vassare på länk.
Jodå, du kan bada med dom. Det sjuka är att en kille på forumet skulle döda en Datejust kopia. Tog med den på en dykning till 30 meter. Den klarade det! Bra kopia! Säger ju lite om att Oystercaset är bra.Där har du allt en poäng. Aldrig ens tänkt den tanken, enbart tänk den blå på ett mörkblått croco! Dessa val man behöver ta... Hur vattentäta är dessa klockor? Om den klarar ett trycktest kan man ta ett dopp eller två på sommaren? Eller vad rekommenderas/ rekomenderas inte?
Blå och vit är bland de absolut bästa färgerna. Jag tycker att vitt är mer allsidigt om du vill köra klockan på skinnband ibland, men blå är ju kanske strået vassare på länk.
Jodå, du kan bada med dom. Det sjuka är att en kille på forumet skulle döda en Datejust kopia. Tog med den på en dykning till 30 meter. Den klarade det! Bra kopia! Säger ju lite om att Oystercaset är bra.
Jag har ett blått skinnband till min DJ. Kul att ha ibland. Men bättre på länk.
Tapestry överlag är ju löjligt snyggt!Skulle nog säga att grå tapestry är snyggast! (Fullkomligt subjektiv naturligtvis)
Jodå, du kan bada med dom. Det sjuka är att en kille på forumet skulle döda en Datejust kopia. Tog med den på en dykning till 30 meter. Den klarade det! Bra kopia! Säger ju lite om att Oystercaset är bra.
Jag har ett blått skinnband till min DJ. Kul att ha ibland. Men bättre på länk.
Jag tror att de blå tavlorna är av sunburst typ.Det var en positiv nyhet det är ju bara sjukt, inte konstigt att det lever kvar. I see, den gör sig bättre på länk! Fasen att den vita jag kollade på precis blev såld. Nu börjas en ny jakt. Annars får det bli en blå. Men finns det en mattblå och en sunburstblå? Eller är det ljuset som kan luras ibland? Då menar jag inte den "ljusa" blåa tavlan som finns
1601 med linen dial
Tackar ja de är smått magisk i olika vinklarLäcker tavla!
Har gjort något som kanske är förbjudet i vissa hardcore-kretsar. Jag har satt i en trätavla från 80-talet ca, i en 116233. Men resultatet blev riktigt bra! Jag får känslan av att jag är tämligen ensam om denna kombination på forumet. Hiss eller diss?
Har gjort något som kanske är förbjudet i vissa hardcore-kretsar. Jag har satt i en trätavla från 80-talet ca, i en 116233. Men resultatet blev riktigt bra! Jag får känslan av att jag är tämligen ensam om denna kombination på forumet. Hiss eller diss?
Riktigt snyggt!Har gjort något som kanske är förbjudet i vissa hardcore-kretsar. Jag har satt i en trätavla från 80-talet ca, i en 116233. Men resultatet blev riktigt bra! Jag får känslan av att jag är tämligen ensam om denna kombination på forumet. Hiss eller diss?