• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Senaste köpet, en Datejust ref 116234 med silver decorated arab dial.
fde3df30-76f7-471c-8160-e44f01bc6949_zpsgxucxqv4.jpg

81e328b2-796b-4049-829c-2b5632e8d067_zpsnddw2coz.jpg

Tre stycken Datejust 36. Ref 116244, 116264 & 116234.
5d200777-1810-48ce-a858-ef4cf15302fe_zpsosyyv950.jpg

Någon som har tips på bra sida som säljer vintage DJs, alternativt ngn handlare på C24? Snålt med 1601or ute i Sverige...

Någon som har tips på bra sida som säljer vintage DJs, alternativt ngn handlare på C24? Snålt med 1601or ute i Sverige...
Gripenbro har nästn alltid någon inne. Vet tyvärr inga specifika handlare på c24, men det finns ju en uppsjö med 1601or så någon av dom bör ha referenser här.

Nu dubbelpostar jag, eftersom jag inser att min fråga nog passar bättre här. Ber om fördragsamhet med detta klavertramp!
Hur som helst - är lite sugen på denna på Kaplans. Vad säger expertpanelen?
0

Tycker att den ser ganska fin ut, men har svårt att avgöra vad som är överpolerat etc. Skadad tavla och skadat "horn" skriver de, men jag kan inte så några direkta skador, varken på tavla eller bandhorn. Det kanske inte krävs så mycket för att de ska göra denna bedömning? Sen ser jag heller ingen Rolexlogga på viklåset, men det kanske bara är att fotot är ofokat där.

Länk till objektet: http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3044/vara/1219457

Hjälper en kollega att hitta sin första "riktiga" klocka
För de äldre DJ vilka har vit tavla?
Är det 1603 som gäller?

Har alltid drömt om en DJ med blå tavla. Tycker att det är så grymt läckert, lyfter det hela till en oerhörd exklusivitet!
Men så bar jag till Zürich i somras ( lämnade en katthona på parning) och sprang på denna i Rolex-shopen på flygplatsen.
image.jpg

Diamanters bryr jag mig inte om, men vad kallas tavlan? Har väl inte ekonomi att köpa en nu. Ska ju sälja hus och köpa en Cellini först (humor) lär bli livat hemma då...

Nu dubbelpostar jag, eftersom jag inser att min fråga nog passar bättre här. Ber om fördragsamhet med detta klavertramp!
Hur som helst - är lite sugen på denna på Kaplans. Vad säger expertpanelen?
0

Tycker att den ser ganska fin ut, men har svårt att avgöra vad som är överpolerat etc. Skadad tavla och skadat "horn" skriver de, men jag kan inte så några direkta skador, varken på tavla eller bandhorn. Det kanske inte krävs så mycket för att de ska göra denna bedömning? Sen ser jag heller ingen Rolexlogga på viklåset, men det kanske bara är att fotot är ofokat där.

Länk till objektet: http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3044/vara/1219457

Den känns helt ok. Dock så har det nedre vänstra bandhornet en snedslipad spets och det är en ding på nedre högra bandhornet. Gillar kombinationen slät ring och jubilee. Kronan på spännet är välpolerad, nästan borta. För egen del hade jag nog köpt ett ex utan den snedslipade spetsen.

Den känns helt ok. Dock så har det nedre vänstra bandhornet en snedslipad spets och det är en ding på nedre högra bandhornet. Gillar kombinationen slät ring och jubilee. Kronan på spännet är välpolerad, nästan borta. För egen del hade jag nog köpt ett ex utan den snedslipade spetsen.

OK - tack! Dessutom en saknad lumeplupp, enligt Kaplans. Lite för mycket som felar för min del - står över denna (även om det är frestande!).

Var precis och prövade denna 16014. För mig ser den inte sönderpolerad ut, men vad säger ni som kan? Kommer utan Box och cert men med 1 års garanti. Den har fått sig en översyn men ingen service behövdes. Vad är ett rimligt pris? Dem begär 28 000 men för mig låter det lite i överkant?
image.jpeg

Edit: förlåt för kass bild. Löser en länk till annonsen

https://www.chrono24.se/rolex/datejust-blue-dial--id4271255.htm

Var precis och prövade denna 16014. För mig ser den inte sönderpolerad ut, men vad säger ni som kan? Kommer utan Box och cert men med 1 års garanti. Den har fått sig en översyn men ingen service behövdes. Vad är ett rimligt pris? Dem begär 28 000 men för mig låter det lite i överkant?
image.jpeg

Edit: förlåt för kass bild. Löser en länk till annonsen

https://www.chrono24.se/rolex/datejust-blue-dial--id4271255.htm

Ser väl bra ut rent spontant. Annonsen säger dock 6 månaders garanti. Länken verkar bra (kanske FÖR bra, känns utbytt). Priset känns väldigt högt, jag skulle dessutom täthetsserva den. Och då landar den på 30 isch. (De kan väl inte dragit iväg så jävligt på sistone?)

Ser väl bra ut rent spontant. Annonsen säger dock 6 månaders garanti. Länken verkar bra (kanske FÖR bra, känns utbytt). Priset känns väldigt högt, jag skulle dessutom täthetsserva den. Och då landar den på 30 isch. (De kan väl inte dragit iväg så jävligt på sistone?)

Dem gav mig ett år pga att den inte var nyservad. Länken kändes superbra och det skulle inte göra mig så mycket om den var utbytt. Älskar den blåa tavlan annars har jag en 16234 med vit tavla på g. Känns som du säger lite högt men vad vet jag. Tack för input! :)

Tillbaka
Topp