Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är ingen expert, men ser väl bra ut (?) jag kan ha väldigt fel.
Finns en tråd för exakt sådant "är den äktatråden" eller något i den stilen. Lägg upp den där, troligtvis snabbare och fler åsikter där
Ganska kool tavla. Den avdramatiserar hela konceptet.Senaste köpet, en Datejust ref 116234 med silver decorated arab dial.
Tre stycken Datejust 36. Ref 116244, 116264 & 116234.
Den är frugans. För mycket briller för min smak.Hur upplever du 116244?
Gripenbro har nästn alltid någon inne. Vet tyvärr inga specifika handlare på c24, men det finns ju en uppsjö med 1601or så någon av dom bör ha referenser här.Någon som har tips på bra sida som säljer vintage DJs, alternativt ngn handlare på C24? Snålt med 1601or ute i Sverige...
Skön dinka!Första kvällen med en 1601. Skön klocka på alla sätt!
Tack, väldigt nöjd än så länge!Skön dinka!
Det är en klassiker, inget kan gå fel. Man fortsätter vara nöjd i evighetTack, väldigt nöjd än så länge!
Verkligen!Det är en klassiker, inget kan gå fel. Man fortsätter vara nöjd i evighet
Kan ju sitta i 1601 också, kanske 1600.Hjälper en kollega att hitta sin första "riktiga" klocka
För de äldre DJ vilka har vit tavla?
Är det 1603 som gäller?
Skön samling!Senaste köpet, en Datejust ref 116234 med silver decorated arab dial.
1601 har silvrig tavla vanligtvis, annars kan man leta med sigma tavlan som är svårare att få tag på (rätta om jag har fel)Hjälper en kollega att hitta sin första "riktiga" klocka
För de äldre DJ vilka har vit tavla?
Är det 1603 som gäller?
Nu dubbelpostar jag, eftersom jag inser att min fråga nog passar bättre här. Ber om fördragsamhet med detta klavertramp!
Hur som helst - är lite sugen på denna på Kaplans. Vad säger expertpanelen?
Tycker att den ser ganska fin ut, men har svårt att avgöra vad som är överpolerat etc. Skadad tavla och skadat "horn" skriver de, men jag kan inte så några direkta skador, varken på tavla eller bandhorn. Det kanske inte krävs så mycket för att de ska göra denna bedömning? Sen ser jag heller ingen Rolexlogga på viklåset, men det kanske bara är att fotot är ofokat där.
Länk till objektet: http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3044/vara/1219457
Den känns helt ok. Dock så har det nedre vänstra bandhornet en snedslipad spets och det är en ding på nedre högra bandhornet. Gillar kombinationen slät ring och jubilee. Kronan på spännet är välpolerad, nästan borta. För egen del hade jag nog köpt ett ex utan den snedslipade spetsen.
Det är vettigt. Inget speciellt med detta ex. Vanlig tavla.OK - tack! Dessutom en saknad lumeplupp, enligt Kaplans. Lite för mycket som felar för min del - står över denna (även om det är frestande!).
OK - tack! Dessutom en saknad lumeplupp, enligt Kaplans. Lite för mycket som felar för min del - står över denna (även om det är frestande!).
Ja dingen på nedre högra var inte så fin och lysmassepluppen kl 8 lär man också störa sig på.
Så jävuskt fin!Senaste köpet, en Datejust ref 116234 med silver decorated arab dial.
Var precis och prövade denna 16014. För mig ser den inte sönderpolerad ut, men vad säger ni som kan? Kommer utan Box och cert men med 1 års garanti. Den har fått sig en översyn men ingen service behövdes. Vad är ett rimligt pris? Dem begär 28 000 men för mig låter det lite i överkant?
Edit: förlåt för kass bild. Löser en länk till annonsen
https://www.chrono24.se/rolex/datejust-blue-dial--id4271255.htm
Ser väl bra ut rent spontant. Annonsen säger dock 6 månaders garanti. Länken verkar bra (kanske FÖR bra, känns utbytt). Priset känns väldigt högt, jag skulle dessutom täthetsserva den. Och då landar den på 30 isch. (De kan väl inte dragit iväg så jävligt på sistone?)