• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Har alltid drömt om en DJ med blå tavla. Tycker att det är så grymt läckert, lyfter det hela till en oerhörd exklusivitet!
Men så bar jag till Zürich i somras ( lämnade en katthona på parning) och sprang på denna i Rolex-shopen på flygplatsen.
image.jpg

Diamanters bryr jag mig inte om, men vad kallas tavlan? Har väl inte ekonomi att köpa en nu. Ska ju sälja hus och köpa en Cellini först (humor) lär bli livat hemma då...
Tror den kallas "Wave" i folkmun, vet inte om det är det officiella namnet.
Finns i brun och rosa också, personligen så tycker jag att den bruna är grym!
Gillar inte att det står Rolex över hela tavlan, vågorna räcker bra åt mig.
Listar närmare 23k.
 
Tror den kallas "Wave" i folkmun, vet inte om det är det officiella namnet.
Finns i brun och rosa också, personligen så tycker jag att den bruna är grym!
Gillar inte att det står Rolex över hela tavlan, vågorna räcker bra åt mig.
Listar närmare 23k.
Tack! Måste kolla den bruna!
 
Har alltid drömt om en DJ med blå tavla. Tycker att det är så grymt läckert, lyfter det hela till en oerhörd exklusivitet!
Men så bar jag till Zürich i somras ( lämnade en katthona på parning) och sprang på denna i Rolex-shopen på flygplatsen.
image.jpg

Diamanters bryr jag mig inte om, men vad kallas tavlan? Har väl inte ekonomi att köpa en nu. Ska ju sälja hus och köpa en Cellini först (humor) lär bli livat hemma då...
Den tavlan finns till datejust 36 mm med ref 116201 & 116244, men går att köpa lös för 21400 kr (innan prishöjningen).
Finns i 3 färger och heter: Rhodium waves arab 6-9 32 diamanter, pink waves arab 6-9 32 diamanter och bronze waves arab 6-9 32 diamanter.
 
Haft min kära DJ utlånad till dottern. Vill gärna ha ett korrekt jubilee dock. Ingen som har ett jubilee i bra skick till salu? Ref 16030
image.jpeg
 
  • Like
Reactions: Man
Ni har övertygat mig!
Blir en swishinsamling inom kort då :angel:
Är detta en del som brukar finnas hemma på t.ex Nymans Ur för snabb fix?
 
Någon som har en susning om vad det skulle kosta att byta till roulettedatum på en 116234 om det är möjligt...?
Kör på klassiskt svart idag men som spelmissbrukare hade ju roulette smakat mumma...

20160323_145115.jpg
Kostar ca 1000 kr att byta. Blå tavla med index som du har kommer med roulette datum original.
Datejust 36 tavlor som kommer med roulette datum original är vit index, blå index, svart index & svart arab concentric.
Tavlor i andra färger och alla med romerska siffror kommer med svart datum.
 
Tillbaka
Topp