• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Tuxedo på svart läder från Hirsch, hiss eller diss?

image.jpeg
Snyggt!
Hur blir lädret efter en tids användande? Har förstått att det är väldigt tight mellan bandstift och boett. Det förstör bandet. Kommentarer till det, du som har lädret på.

Försökte sätta på struts på min men fick inte av länken. Verktyget var för tjockt.
 
Snyggt!
Hur blir lädret efter en tids användande? Har förstått att det är väldigt tight mellan bandstift och boett. Det förstör bandet. Kommentarer till det, du som har lädret på.

Försökte sätta på struts på min men fick inte av länken. Verktyget var för tjockt.

Innan jag beställde lädret läste jag om problemen med avstånd mellan bandstift och boett, därför blev det lite av en chansning. Jag tyckte dock att avståndet kändes större än av vad jag föreställt mig så det känns som det bör funka. Men än så länge har jag bara haft lädret på några timmar så jag får återkomma med rapport när jag använt det en längre tid.
 
Någon som handlat av Eorologi på Chrono24 på sistone? Läst lite blandat (hel del negativt om dom). Fanns några intressanta Datejust därifrån.
 
Annan prisfråga - nån som har erfarenhet av att pruta på C24-priser? T.ex eora.it som har ett par DJ 16234 som alla ligger på 3200 eur, @kannan kanske? Thnx...
 
Super, tack! Jag tycker ändå Dr. Watch och NT Watches ligger bra i pris jämförelse med de europeiska - eller missar jag nån kritiska faktor kanske?
 
Tänkte införskaffa mig mitt första kvalitetsur och tänkte bara höra vad folket här tror om detta ur:

http://www.tradera.com/item/190120/255535574/rolex-datejust-guld-stal-american-psycho

Jag vet inte om det här är rädd tråd för detta då jag är förstapostare men är det något jag missar här eller ser det ut som att det kan vara värt att deltaga i budgivningen?
Servad 2012, cert, ok länk... Allt under 25 är väl bra? Snygg också! Toknajs med grå tapestry till en TT
 
Så på t.ex de DJ som alla ligger på 3200 - vad tror ni jag kan få loss dem för?

Jag har varit i kontakt men det för köp på flera av deras klockor. Vissa av de 16234 är sålda men inte borttagna (därav att jag aldrig köpte). Försökte pruta så gott det gick och det lägsta han kunde gå var 3150 skickat och klart :)
 

Har sett att det finns lite där, men måste erkänna att jag är lite rädd för eBay :nailbiting: dålig på hur dessa länkar ska se ut och tycker det är lite för "stort" rädd för att bli "lurad".

Dom är ju faktiskt inte så värst dyra hos Ad, till och med sänkte väl priset förra året om jag minns rätt?

Jag har inte ens tänkt tanken på AD. Tror att priset kommer vara lite för högt för min smak men absolut värt att kolla upp :) tack!
 
Tillbaka
Topp