• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

ahh satan i gatan nu sitter den fast!
Fick den i 40 års present! Har alltid haft klockor som har kostat max 1% av vad klockan är värd. Känns ungefär som att få sin första cykel och inte vet vad pedalerna ska användas för :banghead:.

Om man nu ska tvätta den med ultraljud vad för verktyg ska man använda för att få bort länkarna? Har hört att 6767f är bra men passar det denna modell? Ska man gå till Kjell & Co?

Ställde frågan i tråden "vad är ett rimligt pris för?" men kan lika gärna ställa den här också, vad tycker ni är ett bra pris för en 116200 från 2006 med slät ring och oyster? Är t.ex. 35k ett bra pris?

Han ville inte gå ner i pris, då de lagt ner "premium" på att renovera klockans länk och den ovanliga tavlan. Han bjuder dock på frakten. Jag får fundera lite i helgen...

Tycker att priset är helt ok. Det är dessa summor du får betala i dagens läge för fina ex. Tapestry är dessutom lite premium :) Hur ser det ut med service?

Är på jakt efter en 116200 med svart tavla på jubilee. Har försökt reda ut vilket år den nya bredare boetten introducerades, någon som vet?
image.jpeg

Tycker att priset är helt ok. Det är dessa summor du får betala i dagens läge för fina ex. Tapestry är dessutom lite premium :) Hur ser det ut med service?

Den är nyservad av en "rolex-utbildad" urmakare, men inte Rolex AD och de ger 14 dagars öppet köp och 12 måmaders garanti. Dock endast banköverföring eller i butik på plats.

Vänder mig till Datejust-experterna i den här tråden :happyhappy:
Hur ser boxen ut till DJ 16234, från -99? Min kom utan box och tänkte att om man nångång vill komplettera, vad ska man leta efter? Någon som har koll på't? :)

Av alla DJ's, nio stycken om man räknar med två tavelbyten på två olika, som jag har haft har denna fått stanna längst. Snart 1,5 år i min ägo. Används inte så jättemycket men det är glädje och feeling på handleden de få gångerna den sitter där.

image.jpeg

Rolex 1601 från 1964

Är på jakt efter en 116200 med svart tavla på jubilee. Har försökt reda ut vilket år den nya bredare boetten introducerades, någon som vet?
image.jpeg
DJ guld/stål 116XXX och Turn-O-Graph 116XXX kom 2004 (f-serie). DJ 116234 2005. DJ 116200 2006. DJ Turn-O-Graph var först med Rolex i innerringen.

Tack! Lite det jag trodde :) Tandpetare har jag så det blir att leta vidare :)
Googla Diamond Invest SE969645645901.

Är även en bilförhandlare som jag skulle hålla mig borta ifrån iaf .

Klippt ifrån Eniro nedan.
Oseriös och ljuger
Hade kommit överens om att köpa en bil och skulle hämta upp den imorgon kl 9:30 (beställt tåg biljett från Sthlm för att hämta, fixat postväxel på banken). Säljaren, ringer 17:00 ikväll och säger att om jag ska ha bilen får jag infinna mig nu för att han har någon annan som vill ha den. Detta en omöjlighet eftersom jag är 2 timmar bort samt hade kommit överens om att hämta bilen imorgon. Sedan kryper det fram att han har nog redan skrivit med någon annan och att bilen ändå inte har en service bok, etc etc. Upplever att han tyvärr är stereotypen av en oärlig bilhandlare. Det tråkigaste i det hela var att detta var min mans födelsepresent och besvikelsen blev stor. Snälla köp inte en bil här, jag hoppas att han går under och att det finns Kharma:)

Googla Diamond Invest SE969645645901.

Är även en bilförhandlare som jag skulle hålla mig borta ifrån iaf .

Klippt ifrån Eniro nedan.
Oseriös och ljuger
Hade kommit överens om att köpa en bil och skulle hämta upp den imorgon kl 9:30 (beställt tåg biljett från Sthlm för att hämta, fixat postväxel på banken). Säljaren, ringer 17:00 ikväll och säger att om jag ska ha bilen får jag infinna mig nu för att han har någon annan som vill ha den. Detta en omöjlighet eftersom jag är 2 timmar bort samt hade kommit överens om att hämta bilen imorgon. Sedan kryper det fram att han har nog redan skrivit med någon annan och att bilen ändå inte har en service bok, etc etc. Upplever att han tyvärr är stereotypen av en oärlig bilhandlare. Det tråkigaste i det hela var att detta var min mans födelsepresent och besvikelsen blev stor. Snälla köp inte en bil här, jag hoppas att han går under och att det finns Kharma:)

Tack så mycket för info! Uppskattas!

Du kanske vill hjälpa mig att hitta ett bra ex från en bra säljare ;)

Tillbaka
Topp