• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Här kommer min Gubbklocka :)

zYX6CBu.jpg
Jättefin! Har du refnr? :)
 

Staffan Nord

Breitling
Min 116200 med Silver Arabic....mitt första inlägg. Lite stressad men det var nån som ville se tavlan på en 116200.
 

Bilagor

  • 20160619_202823.jpg
    20160619_202823.jpg
    70.9 KB · Visningar: 114
  • 20160619_202649.jpg
    20160619_202649.jpg
    69.4 KB · Visningar: 115
Senast ändrad:

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Senast ändrad:

acce1999

Patek
2-Faktor
Supersnygg tavla o sekvisare. Var den så orginal?? Går det att eftermontera på en ny dj?

Turn-O-Graph är en DJ med vridring i vitguld, röd text, röd sekundvisare och alla datum röda. Går nog att montera på en ny DJ, men då blir det inte original.
TOG slutade tillverkas 2011. Här kan du läsa mer: http://watch-fever.blogspot.se/2011/11/underestimated-rolex-turn-o-graph.html

Om jag minns rätt, så har de fyr- och sexsiffriga referenserna av turn-o-graphen en något mindre taveldiameter än samtida Datejusts. Den sistnämnda dessutom ett något mindre glas. Så tavlan passar nog snarare i en sexsiffrig Date, än en Datejust. De femsiffriga turn-o-grapherna har dock vanliga Datejust-tavlor.

Mvh A
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Om jag minns rätt, så har de fyr- och sexsiffriga referenserna av turn-o-graphen en något mindre taveldiameter än samtida Datejusts. Den sistnämnda dessutom ett något mindre glas. Så tavlan passar nog snarare i en sexsiffrig Date, än en Datejust. De femsiffriga turn-o-grapherna har dock vanliga Datejust-tavlor.

Mvh A
Det har du rätt i @acce1999 :) Har också för mig att jag läst det någonstans.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Bra jobbat att du höll ut i en vecka med läder ;) skämt å sido, bra att veta att det går att köra läder på 116200 utan något värre slitage så länge lädret är tunt nog.
Jag har en 16200, dock utan länk. Det betyder att jag kör läder hela tiden. Funkar kanon även om länk är schysst.
 
Topp