Jättefin! Har du refnr?Här kommer min Gubbklocka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jättefin! Har du refnr?Här kommer min Gubbklocka
Härligt. En dj passar till mycket.
Igår inhandlades min första Rolex, ref 16200. Helt fantastisk klocka som dessutom är lika "gammal" som mig.
Supersnygg tavla o sekvisare. Var den så orginal?? Går det att eftermontera på en ny dj?Här är en bild på min Turn-O-Graph 116264 randomserie från 2011.
Turn-O-Graph är en DJ med vridring i vitguld, röd text, röd sekundvisare och alla datum röda. Går nog att montera på en ny DJ, men då blir det inte original.Supersnygg tavla o sekvisare. Var den så orginal?? Går det att eftermontera på en ny dj?
Grattis
Härligt. En dj passar till mycket.
Härliga visare! Gjorde hela klockan tycker jagComeback i tråden med en "ny" Datejust.
Denna gång en 1600 -66.
Door stop-tavla, Alphavisare och 7836 länk bidrar till mysfaktorn
Fan helt löjigt nöjd
Storlek? 36mm?Comeback i tråden med en "ny" Datejust.
Denna gång en 1600 -66.
Door stop-tavla, Alphavisare och 7836 länk bidrar till mysfaktorn
Fan helt löjligt nöjd
GivetvisStorlek? 36mm?
Ska man köra en dubbel kanske?
Snyggt!Ska man köra en dubbel kanske?
Enig. Den är ju förhållandevis dressad även med länken.På med länken
Vad är det för referens på den här?
Denna skulle postas idagens men gick på autopilot...
116234Vad är det för referens på den här?
Den högra en Rolex DD-kopia?Ska man köra en dubbel kanske?
Supersnygg tavla o sekvisare. Var den så orginal?? Går det att eftermontera på en ny dj?
Turn-O-Graph är en DJ med vridring i vitguld, röd text, röd sekundvisare och alla datum röda. Går nog att montera på en ny DJ, men då blir det inte original.
TOG slutade tillverkas 2011. Här kan du läsa mer: http://watch-fever.blogspot.se/2011/11/underestimated-rolex-turn-o-graph.html
Det har du rätt i @acce1999 Har också för mig att jag läst det någonstans.Om jag minns rätt, så har de fyr- och sexsiffriga referenserna av turn-o-graphen en något mindre taveldiameter än samtida Datejusts. Den sistnämnda dessutom ett något mindre glas. Så tavlan passar nog snarare i en sexsiffrig Date, än en Datejust. De femsiffriga turn-o-grapherna har dock vanliga Datejust-tavlor.
Mvh A
Nej, det är en Steel Bagelsport!Den högra en Rolex DD-kopia?
Den högra en Rolex DD-kopia?
Nej, det är en Steel Bagelsport!
Jag har en 16200, dock utan länk. Det betyder att jag kör läder hela tiden. Funkar kanon även om länk är schysst.Bra jobbat att du höll ut i en vecka med läder skämt å sido, bra att veta att det går att köra läder på 116200 utan något värre slitage så länge lädret är tunt nog.