• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

rzc

Omega
En bild på min Datejust 116234. Tavlan heter silver decorated arab blue.
b5899b4e-52f5-494b-904c-a2aa1833caf4_zpshplofd5h.jpg


Fin!
Är väldigt sugen på att skaffa en 116200 med just den tavlan men är lite osäker på hur den ser ut på "riktigt"
Lägg gärna upp fler handledsbilder om du orkar :)
 

Mackan_95

Breitling
Efter att ha tittat igenom bilderna på diverse olika Djs så blir man allt sugen. Vad är ett rimligt pris på en 16200 med oysterlänk och vit urtavla?


Ps, bilden är tagen från Googel.
 

Bilagor

  • rolex 16200.jpg
    rolex 16200.jpg
    29.1 KB · Visningar: 66

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Det höll i ca 4 timmar innan länken åkte på igen, sedan dess har lädret bara legat i klocklådan. Känns som att jag borde ge det en chans till!
;-D
Jag har som ambition att åtminstånde köra till fredag.
Är på tjänsteresa ti-on. Sommarfest på tivoli/dk på torsdag. Tidigast fredag ryker den.

Återkommer.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hej alla ni som fortfarande suktar och äger en datejust. Här bjuder jag på en ögonblicksbild från EM 2016. Det är en kändis och troligen en före detta legend och tränare för det albanska landslaget som bär en datejust med en vit tavla som jag suktade efter innan jag sålde alltihop och blev en OWG förutom vintage.
IMG_7729.JPG
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Skriver här också för att jag saknar att kunna få posta i den här tråden:
Söker datejust, 4 eller 5siffrigt ref!!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Det höll i ca 4 timmar innan länken åkte på igen, sedan dess har lädret bara legat i klocklådan. Känns som att jag borde ge det en chans till!
Är uppe i en vecka nu. Trivs ganska bra med strutsen. Men inget är som länken. Fått lite kommentarer, min kollega tyckte inte om prickarna på lädret....

Det är inga skavmärken. Lädret är ganska tunnt vilket är den troliga anledningen. Det är alltså fullt möjligt att köra utan problem. Skall kolla vad det finns för alternativ på marknaden. Ock kanske skaffa ett spänne.

I morgon åker länken på igen.
Lite bilder.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

wg11

Cartier
Är uppe i en vecka nu. Trivs ganska bra med strutsen. Men inget är som länken. Fått lite kommentarer, min kollega tyckte inte om prickarna på lädret....

Det är inga skavmärken. Lädret är ganska tunnt vilket är den troliga anledningen. Det är alltså fullt möjligt att köra utan problem. Skall kolla vad det finns för alternativ på marknaden. Ock kanske skaffa ett spänne.

I morgon åker länken på igen.
Lite bilder.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Bra jobbat att du höll ut i en vecka med läder ;) skämt å sido, bra att veta att det går att köra läder på 116200 utan något värre slitage så länge lädret är tunt nog.
 

kalufsen

Panerai
Är uppe i en vecka nu. Trivs ganska bra med strutsen. Men inget är som länken. Fått lite kommentarer, min kollega tyckte inte om prickarna på lädret....

Det är inga skavmärken. Lädret är ganska tunnt vilket är den troliga anledningen. Det är alltså fullt möjligt att köra utan problem. Skall kolla vad det finns för alternativ på marknaden. Ock kanske skaffa ett spänne.

I morgon åker länken på igen.
Lite bilder.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
På med länken:p
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Är uppe i en vecka nu. Trivs ganska bra med strutsen. Men inget är som länken. Fått lite kommentarer, min kollega tyckte inte om prickarna på lädret....

Det är inga skavmärken. Lädret är ganska tunnt vilket är den troliga anledningen. Det är alltså fullt möjligt att köra utan problem. Skall kolla vad det finns för alternativ på marknaden. Ock kanske skaffa ett spänne.

I morgon åker länken på igen.
Lite bilder.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Kul att det funkar ändå. Skönt att ha som alternativ. Tror dock att det rent estetiskt hade gjort sig finare med ett mörkare band! Men det är bara smaksak.
 
Topp