• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

koze

Panerai
2-Faktor
Det var dags att komplettera min 114060 med något nättare, subben kan kännas lite för fläskig ibland. Ambitionen är att bara behålla en. Gillar den här skarpt, och länken är en dröm!

image.jpeg
 

koze

Panerai
2-Faktor
Ahh, så det finns en till som jag... Jag föredrar nog faktiskt att bara äga en klocka...:)
Tycker också att DJ på superjubilee försvinner på ett skönt sätt som subben aldrig riktigt gör eftersom den är större och tyngre, subben sitter liksom mer ovanpå handleden än att den blir en del av armen.
 

Dubbes

Cartier
Tycker också att DJ på superjubilee försvinner på ett skönt sätt som subben aldrig riktigt gör eftersom den är större och tyngre, subben sitter liksom mer ovanpå handleden än att den blir en del av armen.

Håller med, Måste säga att jag gillar Suben men DJ är skönare att bära och med Jubileelänk så är den grymt skön.
 

Schildfat

Cartier
Är det någon som kan hjälpa mig med var det är för ref. samt storlek på denna? Bör vara 36mm men tycker den ser ut som en ladies model?

thumbnail_IMG_6472.jpg
 
Jag funderar på en 116200 med blå tavla och superjubilee. Hur är passformen på länken? Finns det några andra justeringsmöjligheter än att ta av och på länkbitar? Om nej, får ni till en bra passform ändå?
 

Dubbes

Cartier
Nej, tyvärr inte. men länken är skönast när den är lite lös.
Passformen är superbra. Har både vanlig DJ och OQ DJ Jubilee. båda fantastiskt sköna att bära och leva med
 

Parkbank

Omega
Jag funderar på en 116200 med blå tavla och superjubilee. Hur är passformen på länken? Finns det några andra justeringsmöjligheter än att ta av och på länkbitar? Om nej, får ni till en bra passform ändå?
Bra passform, enkel att justera. "finjustering" (easylink) som finns på vissa Oysterlänkar finns inte på Jubileelänkarna vissa saknar säkert den funktionen, andra inte. Jag personligen tycker en Jubilee är skönare att bära på en Datejust.
 
Nej, tyvärr inte. men länken är skönast när den är lite lös.
Passformen är superbra. Har både vanlig DJ och OQ DJ Jubilee. båda fantastiskt sköna att bära och leva med

Bra passform, enkel att justera. "finjustering" (easylink) som finns på vissa Oysterlänkar finns inte på Jubileelänkarna vissa saknar säkert den funktionen, andra inte. Jag personligen tycker en Jubilee är skönare att bära på en Datejust.

Tack. Känns lite grovt med steg på gissningsvis 4-5 mm men man kanske kan köra den lite lösare. Brukar annars ha klockor ganska tight.
 
Topp