• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Wi

NLA
2-Faktor
Fyfan så bra. Slutar posta i tråden nu.

Lapisen måste va rätt enkel att fota om man jämför med vanlig mässingsskiva eller?

Både ja och nej. Med rätt ljusförhållanden är den lätt och underbar att fota. Om det är mörkt är det svårt att få fram färgen och texten döljs. Kan vara lite svårt att få fram lystern/glansen som stenens mörka/silvriga partier har. Då blir bilderna så här:
image.jpeg
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Va inne på Bergströms idag och klämde lite på en 115200. Riktigt trevlig klocka måste jag säga! Kändes större än en 34. Hur kommer det sig att denna ref är så "impopulär" på forumet/instagram? En snabb sökning ger inte så många träffar... Är sugen på en men då med blå tavla.

Vill även ge ett plus i kanten till Bergströms i gbg för ett trevligt bemötande!
 

Bilagor

  • IMG_20160728_102700.jpg
    IMG_20160728_102700.jpg
    65.4 KB · Visningar: 119

Erik.W

Omega
Va inne på Bergströms idag och klämde lite på en 115200. Riktigt trevlig klocka måste jag säga! Kändes större än en 34. Hur kommer det sig att denna ref är så "impopulär" på forumet/instagram? En snabb sökning ger inte så många träffar... Är sugen på en men då med blå tavla.

Vill även ge ett plus i kanten till Bergströms i gbg för ett trevligt bemötande!
Tråkigt nog avråder många ad män från att köpa den reffen men hänvisning till att den säljs primärt till kvinnor. Ett otyg då den är väldigt elegant.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Tråkigt nog avråder många ad män från att köpa den reffen men hänvisning till att den säljs primärt till kvinnor. Ett otyg då den är väldigt elegant.

Ja, det verkar vara så... Jag tycker precis som du, det är en elegant klassiker som jag tror kommer att hålla många år framöver.
 

Tapiren

Cartier
Hur upplevs skillnaden mellan fem och sexsiffriga DJ:s?

Jag var inne och klämde på en ny 116234 (alltså en vanlig DJ med vitguldsring, tror jag?) med jubilee och blev helt kär i det dolda låset.

Sedan dess drömmer jag om en yngre DJ med jubilee, men är det värt merkostnaden i övrigt?

Hur upplevs storleken på de två?
 
Senast ändrad:
Topp