• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Fint val med en 116234.

Jag älskar verkligen min. Gick från en IWC 3717 på rejäla 42mm till denna. 36 mm kändes smått första 10 sekunderna men efter det tycker jag den sitter helt perfekt.

Ibland får jag lust att sälja den pga flipparsjukan, men jag tror den kommer få stanna för alltid. ( förutsatt att man inte springer över sin graal som kräver exceptionella åtgärder )

Den blå sunbursttavlan kan verkligen te sig på olika sätt, och med jubileelänken kan jag inte komma på någon annan klocka i samma priskategori som kan mäta sig faktiskt.

Mina två funderingar just nu.
1 - Ska jag komplettera med Roulettedatum?
2 - Pga saknad av microjusteringsmöjligheter så sitter den ibland lite för tight ( varma eftermiddagar ) och med fler länkbitar blir den för lös. Hur ska man ha den? Bilhandlarhäng är extremt obehagligt.

20160809_163326.jpg
Personligen kommer jag framför allt använda den de nio kalla månaderna per år (bor i sthlm). Antar att det inte finns något annat sätt att komma runt problemet än en sommar-beater...
 
Personligen kommer jag framför allt använda den de nio kalla månaderna per år (bor i sthlm). Antar att det inte finns något annat sätt att komma runt problemet än en sommar-beater...
Personligen har jag bara upplevt detta som ett problem när jag var i Berlin i början av juni. 30 grader gjorde att det svullnade både här och där. Fick lämna klockan hemma en dag.

@Dru har du provat 1,25-länkbitar?
 
Finns där någon med en 1601 eller 16013 med räfflad gulguld bezel och svart tavla? Gärna med läderband. Vore kul att se lite riktiga bilder än tråkiga annonser. :)
 
Till er som har kunnat jämföra över tid: Hur mycket bättre är det nya Jubilee-bracelet? Verkar som det är den främsta orsaken att gå på en 116234 istället för 16234?
 
Tillbaka
Topp