• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Helt rätt... Skall bara komma fram till om det är en 116200 som skall införskaffas... och om det i så fall skall vara jubileer eller oyster.
Inte helt lätt val. Kör du välkammat hår, rosa skjorta och brunbränd handled kan jubilee vara det rätta. Behöver du en maskulin motpol mot den rosa tavlan är oyster det rätta valet. Inväntar med spänning paketöppningstråden. Vitguldsringen förstärker också det feminina tillsammans med en rosa tavla eftersom det blingar så du får ta ställning till vilken sida om genusgränsen du vill hamna, om det nu finns en sådan. Lycka till i processen. Rosa är inte snyggt mot en transparent blekvit hud. Den kräver en brunbränd arm för att komma till sin rätt så för mig är och förblir det en sommarklocka de luxe.

Senast ändrad:
Har precis gjort en paketöppning på min nyanlända 116264 Datejust Turn O Graph på Oyster. Postar bild även här..
IMG_2330.jpg
IMG_2335.jpg

Inte helt lätt val. Kör du välkammat hår, rosa skjorta och brunbränd handled kan jubilee vara det rätta. Behöver du en maskulin motpol mot den rosa tavlan är oyster det rätta valet. Inväntar med spänning paketöppningstråden. Vitguldsringen förstärker också det feminina tillsammans med en rosa tavla eftersom det blingar så du får ta ställning till vilken sida om genusgränsen du vill hamna, om det nu finns en sådan. Lycka till i processen.
Klart är att det inte blir vitguldsring. Det blingar för mycket på de nya.
Tänkte ev införskaffa oyster senare men det är ju så djävla dyrt/mycket pengar/oprisvärt.

Kör ju inte välkammat hår etc... Men tror nog det funkar ändå.

Vi får se.

Haft en med Oyster, nästa blir helt klart med Jubilee.......
Jag tror det lutar åt dig för mig med. Skall bara övertyga min hustru. Hon tyckte den var för bling-ig med jubilee. Tycker det är trevligare med ngt på skinn, och som jag förstått det är det svårt att köra läder på en sexsiffrig DJ.

Jäklar vad jag saknat jubileerassel och Datejust.. tills nu:)
Datejust 1603, Serie 188 från 1968.
Svart tavla från början som gått mycket åt det bruna/tropical.
Gilt..
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Helt ok boett också
image.jpeg

Ljusare lysmassa på visare (som har kort lume-levnadstid kvar) och modern länk ligger på minussaldot.

Överlag apnöjd:)
Tycker din klocka förtjänar en liten hyllningskör.Tavlan är ju störtskön och tycker inte visarna stör så mycket. Ångrar att jag själv inte högg den. Grattis!

Jag står själv och väljer mellan oyster och jubilee och har svårt att bestämma mig, varför väljer du hellre Jubilee nästa gång?
På min arm sitter jubileen helt enkelt bättre, sen tycker jag att det är snyggare också.
Snyggare eller inte är givetvis en smaksak.
Råder dig, om du har möjlighet att besöka en AD och prova båda två.....

Jag tror det lutar åt dig för mig med. Skall bara övertyga min hustru. Hon tyckte den var för bling-ig med jubilee. Tycker det är trevligare med ngt på skinn, och som jag förstått det är det svårt att köra läder på en sexsiffrig DJ.
Personligen så tycker jag inte att jubileen blingar mer, men som sagt det är vad jag tycker;)

En primitivare variant än DJ. Den här är jag förtjust i...... Inte. Tyvärr. Köpte den strax före jul, men det klickade aldrig. Har haft den två (2) gånger och den känns bara iskall. Ligger tyvärr mest i lådan. Trodde den skulle bli en favorit, men...........vet inte vad som blivit fel.
DSC_1026[1].JPG

En primitivare variant än DJ. Den här är jag förtjust i...... Inte. Tyvärr. Köpte den strax före jul, men det klickade aldrig. Har haft den två (2) gånger och den känns bara iskall. Ligger tyvärr mest i lådan. Trodde den skulle bli en favorit, men...........vet inte vad som blivit fel.
DSC_1026[1].JPG
Tycker den ser rätt skön ut.. plexi?

edit: Det där är en Date ser jag nu ^^

DSC_1026[1].JPG
Så där kan det bli ibland. Bara att sälja och gå vidare i klocklivet. Tycker den var snygg!

DSC_1026[1].JPG
Du köpte den bara för att bländas av märket. Men det enda som glänser är hur ful och fjantig den är. Det är vad som blivit fel. :D

Tillbaka
Topp