• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Hittat en annan med, som nästan låter för bra för att vara sann. 16014 från 1983 med originalbox och papper, nyservad av rolex ad med två års garanti. Vet dock inte om priset är bra? 34 K
IMG_1701.PNG

IMG_1702.PNG

IMG_1703.PNG

IMG_1704.PNG

• Like
Reactions: Man
Hittat en annan med, som nästan låter för bra för att vara sann. 16014 från 1983 med originalbox och papper, nyservad av rolex ad med två års garanti. Vet dock inte om priset är bra? 34 K
IMG_1701.PNG

IMG_1702.PNG

IMG_1703.PNG

IMG_1704.PNG
Mycket bättre, bara hoppas att länken är ok. 34t får du räkna med om du vill ha länk och nyservad. Låter rätt ok.:)

Hej, jag står i valet och kvalet om jag ska köpa min första Rolex, man blir ju påverkad av att hänga här på KS:) Jag har dock inte koll på Rolex och vilka priser som är rimliga och undrar om jag kan få lite hjälp av den samlade expertisen? Vad är ett rimligt pris för en datejust i stål fr 81 (ref 160030), ingen box, after market band i läder, ingen servicehistorik men klockan verkar vara i gott skick. Tack på förhand & hoppas att detta var rätt tråd för min fråga!
Misstänker att du fått med en nolla för mycket och att det är en 16030? De varierar ganska mycket i pris och utan länk kanske den hamnar precis norr om 20k. Har du bilder? Hojta annars när du hittar något lämpligt så kan vi hjälpa dig här. Min 16030 säger hej :)
IMG_20170606_231932_537.jpg

Hej!
Har ett lite problem som måste lösas innan köp. Kollar nämligen på en Day-Date, double quickset som jag så gärna vill ha men vill helst veta årsmodell innan jag köper den. Ägaren vet inte men han säger 90-tal nångång. Hur kan jag kolla upp det exakt?
Tacksam för svar!
Med vänlig hälsning,

Hej!
Har ett lite problem som måste lösas innan köp. Kollar nämligen på en Day-Date, double quickset som jag så gärna vill ha men vill helst veta årsmodell innan jag köper den. Ägaren vet inte men han säger 90-tal nångång. Hur kan jag kolla upp det exakt?
Tacksam för svar!
Med vänlig hälsning,

Fel tråd, testa DayDate-tråden.

Men som svar: kika ref-nummer på klockan och ta hjälp av google. Där finns det referens-guider som visar vilken serie som tillverkades när osv.

Misstänker att du fått med en nolla för mycket och att det är en 16030? De varierar ganska mycket i pris och utan länk kanske den hamnar precis norr om 20k. Har du bilder? Hojta annars när du hittar något lämpligt så kan vi hjälpa dig här. Min 16030 säger hej :)
IMG_20170606_231932_537.jpg

Hej och tack för svar. Jo, det blev en nolla för mycket. Klockan jag funderar på säljs för 26 tkr av Gripenbro, se bif bilder. Din var för övrigt riktigt snygg!! IMG_3673.JPG IMG_3676.JPG

Bilagor

• IMG_3675.JPG
    IMG_3675.JPG
    115.9 KB · Visningar: 71
  • IMG_3677.JPG
    IMG_3677.JPG
    89.6 KB · Visningar: 75
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp