• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

image.jpg
image.jpg
Jubilee är fint de
som fan
 

Erikberg

Cartier
2-Faktor
Fånigt. Fick du någon förklaring? Kan förstå med nya ur men en vintage...
De menade på att det var en ”stenhård policy” som införts. Klockan är 40 år gammal så ingen direkt självklarhet att cert finns kvar. Tycker även att det är rätt saftigt att ta 500 kr betalt. Men Rob löste det som sagt väldigt smidigt och billigare.
 

Senna

Breitling
Hej ska förmodligen köpa min första Rolex Datejust 126334 med Rhodium tavlan med jubilee länk.
Är det ett bra köp och kommer klockan stiga i värde?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej ska förmodligen köpa min första Rolex Datejust 126334 med Rhodium tavlan med jubilee länk.
Är det ett bra köp och kommer klockan stiga i värde?
Det är ett bra köp om du gillar klockan. Tycker den nya boetten är ett lyft. Den är ganska stor dock, för klockmodellen. Det är säkrare att köpa sportrolex om du är ute efter en investering. Datejust brukar vanligen inte stiga i värde efter ett nyköp.
 

Dafi

Cartier
2-Faktor
Hej ska förmodligen köpa min första Rolex Datejust 126334 med Rhodium tavlan med jubilee länk.
Är det ett bra köp och kommer klockan stiga i värde?
Om det är ett bra köp eller inte vet endast du själv. Kvalitetsmässigt är det ju inget som helst fel på den, eller någon annan Rolex för den delen. Men kan du inte ta att den förlorar värde jmf med inköpspriset så bör du ta dig en rejäl funderare om det verkligen är ett köpt du bör göra. Förbered för det värsta men hoppas på det bästa.
 

JB_XII

Rolex
Listpris 92 000.
LW har sålt för 115-120.
Det är ca 2 års väntetid för rhodium tavlan.
Billigast på chrono24 105 000.

Älskar när folk använder sig av enstaka fall när det refererar till saker.
Går att lösa 126334 med rhodium tavlan, 2019, helt nya för under listpris på C24. (Nej jag tänker inte länka).
Och då pratar vi företag med garanti.

Men gå och köp en om du vill ha den :)
 
Topp