Mycket bra!Bidrar till tråden med lite bling.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bra!Bidrar till tråden med lite bling.
Tack och bock! Den trivs i solen.Mycket bra!
Låter klokt, vid framtida oro finns fortf garantin så njut av den och låt den få ordentligt med handledstid.Var först inne på Rob E. Superstela. Ville inte spekulera alls. Inte kolla den i timegrapher trots att de hade ledig urmakare på plats.
Gick bättre på Krons. Världens mysigaste dam kollade den i timegrapher och stämde av med urmakare.
+4 med tavlan upp och +2 med tavlan 45 grader ”framåt”. I övrigt såg det ok ut. Gick stadigt.
Efter lite dividerande har jag klockan och kollar lite mer noggrant. Fortsätter den snabba sig ca 5 s/ dag skiter jag i det. Så länge avvikelsen är konsekvent och inte alltför stor spelar det ingen roll för mig.
En ökning om 5 s/ dag kan ju tolkas som ett tapp om 75 s på 10 dagar om man inte är noga med att kolla minutvisaren...
Att jag upplevt den öka väldigt mycket runt 10-13 varje dag kan ju bero på att jag kring denna tid inte brukar kunna ”följa upp” tidshållningen lika frekvent.
Nåväl, tack för svar mina herrar. Får se var vi landar.
Jag fick prisuppgift på ca 2000 kr till sexsiffrig datejust från Nymans ur, vet inte om det är annat safirglas på femsiffrig.Hej, var inne på Bergströms för att byta glas på min 16234, stämmer det verkligen att det ska kosta 3.900:- ?
tomas
Svårslagen. Riktigt, riktigt snygg.Hämtade nyligen ut den här skönheten hos AD efter drygt 4 månaders väntan
Även om detta är mitt första inlägg på detta forum så har jag följt tråden under en längre tid. Stort tack alla aktiva för bra inspiration!
Bra ur, vad har du för ref?Guldfredag
Tack! Det är en 16018Bra ur, vad har du för ref?
Den blå färgen är riktigt fin. Den skär sig inte.Än en gång, går jag OWG någon gång så blir det med denna..
Tycker de flesta sunburst tavlorna gör sig bra, men ja, den blå rankar jag högst ändåDen blå färgen är riktigt fin. Den skär sig inte.
1,8 tror jagNågon som vet hur tjocka bandstiften är till en 16014? Alltså 20mm X ?
1,8 tror jag
Med betoning på tror....
Någon som vet hur tjocka bandstiften är till en 16014? Alltså 20mm X ?
1,8 tror jag
Med betoning på tror....
Kan bekräfta att det stämmer.
Tror det stämmer, 2,0 är sportstiftMed betoning på tror....