• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Alexander

Panerai
2-Faktor
Bidrar till tråden med lite bling.

IMAG7755.jpg
Mycket bra!
 
  • Like
Reactions: Nic

Lello

Omega
Var först inne på Rob E. Superstela. Ville inte spekulera alls. Inte kolla den i timegrapher trots att de hade ledig urmakare på plats.

Gick bättre på Krons. Världens mysigaste dam kollade den i timegrapher och stämde av med urmakare.

+4 med tavlan upp och +2 med tavlan 45 grader ”framåt”. I övrigt såg det ok ut. Gick stadigt.

Efter lite dividerande har jag klockan och kollar lite mer noggrant. Fortsätter den snabba sig ca 5 s/ dag skiter jag i det. Så länge avvikelsen är konsekvent och inte alltför stor spelar det ingen roll för mig.

En ökning om 5 s/ dag kan ju tolkas som ett tapp om 75 s på 10 dagar om man inte är noga med att kolla minutvisaren...

Att jag upplevt den öka väldigt mycket runt 10-13 varje dag kan ju bero på att jag kring denna tid inte brukar kunna ”följa upp” tidshållningen lika frekvent.

Nåväl, tack för svar mina herrar. Får se var vi landar. :)
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Var först inne på Rob E. Superstela. Ville inte spekulera alls. Inte kolla den i timegrapher trots att de hade ledig urmakare på plats.

Gick bättre på Krons. Världens mysigaste dam kollade den i timegrapher och stämde av med urmakare.

+4 med tavlan upp och +2 med tavlan 45 grader ”framåt”. I övrigt såg det ok ut. Gick stadigt.

Efter lite dividerande har jag klockan och kollar lite mer noggrant. Fortsätter den snabba sig ca 5 s/ dag skiter jag i det. Så länge avvikelsen är konsekvent och inte alltför stor spelar det ingen roll för mig.

En ökning om 5 s/ dag kan ju tolkas som ett tapp om 75 s på 10 dagar om man inte är noga med att kolla minutvisaren...

Att jag upplevt den öka väldigt mycket runt 10-13 varje dag kan ju bero på att jag kring denna tid inte brukar kunna ”följa upp” tidshållningen lika frekvent.

Nåväl, tack för svar mina herrar. Får se var vi landar. :)
Låter klokt, vid framtida oro finns fortf garantin så njut av den och låt den få ordentligt med handledstid.
 

MackCover

Breitling
Tjenare!
Jag har en liten box fråga som någon kanske kan hjälpa mig med. Min klocka är en DJ 16220 den är utplockad 99 men tillverkad 97. Nu till min fråga, vilken box är orginal till den?
Stort tack på förhand;)
:rolex:
 

Bilagor

  • C82366D4-85B3-411E-BCBC-ADA2168A1C18.jpeg
    C82366D4-85B3-411E-BCBC-ADA2168A1C18.jpeg
    85.9 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:
Topp