• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Den är jättefin också men för mig en helt annat typ av klocka. Oavsett har du två toppenval!
Hehe, man ska inte glömma att "
Rolex 16234
The 16234 "sapphire quick-set" is a discontinued model. It was replaced with the Rolex 116234 in 2006. The 16234 first hit the market in 1987. At that time, Rolex updated the movement to the 3135 and began using a sapphire crystal."

Nja vet att svart och blå har det som standard iallafall, osäker på vit stick och tuxedo om det är vissa tavlor som har roulette som standard. /QUOTE]
Jo, svart, blå vit o ev någon mer har det som standard på förra generationen.(Iaf senare årsmodeller) Dock verkar det finnas enstaka som avviker. Silver har tex inte roulette men det finns silver exemplar med roulette.

Handen i fickan
IMG_20191114_074117.jpg

Hallå!
Som jag har nämt tidigare i detta forum så jagar jag en DJ 16234 med jubileelänk från 2000 och framåt. Det kommer bli min första Rolex och jag börjar bli helt hooked utan ens att äga klockan. Jag är vaken om nätterna och bara kollar och kollar. Besattheten är total!

Men i mitt letande så tänkte jag fråga om vilka som är era favorit siter för att köpa rolex (primärt Datejust). Jag scannar klocksnack, chronos24, blocket varje timme typ, men behöver några fler tipps :hungry:

Hallå!
Som jag har nämt tidigare i detta forum så jagar jag en DJ 16234 med jubileelänk från 2000 och framåt. Det kommer bli min första Rolex och jag börjar bli helt hooked utan ens att äga klockan. Jag är vaken om nätterna och bara kollar och kollar. Besattheten är total!

Men i mitt letande så tänkte jag fråga om vilka som är era favorit siter för att köpa rolex (primärt Datejust). Jag scannar klocksnack, chronos24, blocket varje timme typ, men behöver några fler tipps :hungry:
Testa att lägg ut en köpesannons här på KS om du inte redan har gjort det.

Hallå!

Kolla gripenbro.se, bra service och fina modeller.

Hejhej! Vet inte riktigt om detta egentligen behöver en egen tråd (hittade ingen lämplig) så postar den här. Är egentligen en fråga kring service och den garanti som lämnas. Närmare bestämt på Nymans ur. Enligt hemsidan så säger de "Vi lämnar alltid två års garanti på reparationer och den urverksservice vi utför". Min klocka genomgick service för ca 1,5 år sedan och nu från en gång till en annan känner jag hur kronan är betydligt hårdare i uppdraget. Tror ni det täcks av garantin? Servicen gjordes enligt nedan:

Skärmklipp.JPG

Hejhej! Vet inte riktigt om detta egentligen behöver en egen tråd (hittade ingen lämplig) så postar den här. Är egentligen en fråga kring service och den garanti som lämnas. Närmare bestämt på Nymans ur. Enligt hemsidan så säger de "Vi lämnar alltid två års garanti på reparationer och den urverksservice vi utför". Min klocka genomgick service för ca 1,5 år sedan och nu från en gång till en annan känner jag hur kronan är betydligt hårdare i uppdraget. Tror ni det täcks av garantin? Servicen gjordes enligt nedan:

Skärmklipp.JPG
Det skulle jag tro om något är fel, bara att traska in med klockan så hjälper de dig säkert! :)

Skärmklipp.JPG
Är den sådär trög från start, dvs vid slapp fjäder eller hänger det ihop med att du dragit 60 varv innan? Alltid haft kronan igenskruvad eller kan du kört med den ute vid dusch etc?

Tillbaka
Topp