• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Iset

Breitling
Är sugen på köpa denna datejust !men är det någon som har någon erfarenhet av denna säljare prestigewatches.se?

 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Är sugen på köpa denna datejust !men är det någon som har någon erfarenhet av denna säljare prestigewatches.se?

Så här kan man ju också skriva, om man är oseriös.
1622135832331.png



Här har du mer att läsa så får du bilda dig en uppfattning av vad det är för lirare.
 

Iset

Breitling
Så här kan man ju också skriva, om man är oseriös.
1622135832331.png



Här har du mer att läsa så får du bilda dig en uppfattning av vad det är för lirare.
Tack👍🏻
 

Rulle

Audemars
Är sugen på köpa denna datejust !men är det någon som har någon erfarenhet av denna säljare prestigewatches.se?

inte lättare att bara köpa en helt ny istället?
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Är sugen på köpa denna datejust !men är det någon som har någon erfarenhet av denna säljare prestigewatches.se?

Kika på en splittny istället för dem där pengarna, alltså ref: 126234
 

Rulle

Audemars
116234 har utgått så det blir nog svårt 🙂
jo men köp en 126234 på jubilee för 3k mer sprillans ny är ju en bättre deal all day long liksom

å så hamnar han med på "listan" till nån sub eller gmt :hilarious:

när man ser dessa priserna så är man rätt nöjd med att man köpte en sprillans ny 126233 för 87k förra vintern
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
jo men köp en 126234 på jubilee för 3k mer sprillans ny är ju en bättre deal all day long liksom

å så hamnar han med på "listan" till nån sub eller gmt :hilarious:

när man ser dessa priserna så är man rätt nöjd med att man köpte en sprillans ny 126233 för 87k förra vintern
Det är en del skillnader på 116234 och 126234 så det finns jo anledningar till att välja en 116234 över en 126234. T.ex hidden clasp och blank tavla(inte sunburst).
Med det sagt har jag haft exakt den modellen som säljs över med svart tavla och föredrar 126234.

En TT finns nog inne hos AD och kan köpas direkt, men en 126234 med populär tavla får du nog vänta några månader på om du inte har riktigt tur så det er nog det som gör att priserna går upp :)
 

Rulle

Audemars
Det är en del skillnader på 116234 och 126234 så det finns jo anledningar till att välja en 116234 över en 126234. T.ex hidden clasp och blank tavla(inte sunburst).
Med det sagt har jag haft exakt den modellen som säljs över med svart tavla och föredrar 126234.

En TT finns nog inne hos AD och kan köpas direkt, men en 126234 med populär tavla får du nog vänta några månader på om du inte har riktigt tur så det er nog det som gör att priserna går upp :)
förstår inte folk som tycker att hiddenclasp är ett plus...

nya låset är ju mycket bättre med både easylinken och microjustering
visst det bygger lite och syns på.ett annat sätt men att kunna justera länken är ju otroligt mycket bättre än hiddenclasp med sina 0 justeringsmöjligheter
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
förstår inte folk som tycker att hiddenclasp är ett plus...

nya låset är ju mycket bättre med både easylinken och microjustering
visst det bygger lite och syns på.ett annat sätt men att kunna justera länken är ju otroligt mycket bättre än hiddenclasp med sina 0 justeringsmöjligheter
+1 på den! Nya länken/låset alla dagar i rad.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
förstår inte folk som tycker att hiddenclasp är ett plus...

nya låset är ju mycket bättre med både easylinken och microjustering
visst det bygger lite och syns på.ett annat sätt men att kunna justera länken är ju otroligt mycket bättre än hiddenclasp med sina 0 justeringsmöjligheter
Håller med dig. Tycker nya jubilee länken med clasp är riktigt snygg, men jag har nog aldrig haft en klocka som satt så perfekt på handen som min 116234 gjorde även utan justeringsmöjligheter, men det kan ha varit lite tur också.
 

Rulle

Audemars
Håller med dig. Tycker nya jubilee länken med clasp är riktigt snygg, men jag har nog aldrig haft en klocka som satt så perfekt på handen som min 116234 gjorde även utan justeringsmöjligheter, men det kan ha varit lite tur också.
jag hade en 116233 i lite över en vecka

såg så jävla bra ut men när man väl hade den på så fick jag ingen bra fit...

sen kostade 1.25 länken huggorm så jag tröttna för jag visste inte om jag kunde få exakt den fitten jag ville om jag bara köpte en länkbit (kosta typ 3k per länkbit)
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Nån som har en uppfattning om när fluted och palm tavlorna dyker upp och om det väntas någon kötid? Ja, jag vet att jag kan ringa min AD men nu är det söndag och jag sitter på KS och är nyfiken :)

1621773067636.png
1621773079814.png

Nu kanske du hunnit ringa din AD men när jag frågade Krons/Nymans strax efter tavlorna presenterats sade de ”troligtvis inom några veckor” angående den blå. Jag har dock inte hört något än. På Krons var det cirka fem pers som redan hunnit anmäla intresse.

Bergströms i Uppsala trodde den blå skulle komma först i augusti/september men då hade de ännu inte fått mer info än allmänheten.
Uppdatering: Snackade med en annan AD idag som också sa augusti. Känns ju dock som överhängande risk att det endast kommer enstaka exemplar åtminstone till en början.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Uppdatering: Snackade med en annan AD idag som också sa augusti. Känns ju dock som överhängande risk att det endast kommer enstaka exemplar åtminstone till en början.
Det sa dom om nya Explorer 36 också, men dom kom in redan i mitten av maj och det lät som dom fick in rätt många av dom. Iaf många fler än väntat 🙂
 

Stein

Cartier
Är sugen på köpa denna datejust !men är det någon som har någon erfarenhet av denna säljare prestigewatches.se?

Den där bezeln ser sjukt mjuk ut, men det kanske är bilden?
 
Senast ändrad:

dempha

Rolex
2-Faktor
Det är en del skillnader på 116234 och 126234 så det finns jo anledningar till att välja en 116234 över en 126234. T.ex hidden clasp och blank tavla(inte sunburst).
Med det sagt har jag haft exakt den modellen som säljs över med svart tavla och föredrar 126234.

En TT finns nog inne hos AD och kan köpas direkt, men en 126234 med populär tavla får du nog vänta några månader på om du inte har riktigt tur så det er nog det som gör att priserna går upp :)
1-4 månader leveranstid fick jag från krons när jag beställde 126234 med räfflad bezel, jubilee och blå tavla förra veckan
 
Topp