Johanwi
Basic
Ja, men för min del är jag för ny här på KS och får inte lägga ut en köpesannonsAbsolut! Det bästa är nog att köpa av någon vettig person här på KS!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, men för min del är jag för ny här på KS och får inte lägga ut en köpesannonsAbsolut! Det bästa är nog att köpa av någon vettig person här på KS!
Grattis till en fin klocka.När drömmar blir till verklighet!
Hämtade ut denna 126234 tidigare idag.
Tack Bergströms för fin service!![]()
Underbart, grattis!När drömmar blir till verklighet!
Hämtade ut denna 126234 tidigare idag.
Tack Bergströms för fin service!![]()
Tror inte det är så stor mening med det. Det är väl mest om du är ute efter något ovanligt och råkar trigga någon som sitter på tilltänkt modell. DJ säljs ju i parti o minut så det är nog bara att bevaka annonserna..Ja, men för min del är jag för ny här på KS och får inte lägga ut en köpesannons![]()
Ja, du har väl rätt. Men jag längtar lite… blir lite otålig när jag bestämt mig vilken jag ska ha.Tror inte det är så stor mening med det. Det är väl mest om du är ute efter något ovanligt och råkar trigga någon som sitter på tilltänkt modell. DJ säljs ju i parti o minut så det är nog bara att bevaka annonserna..
Detta fick jag från AD när jag hade en 16220 på service slutet på 2020;Någon som har koll på ungefär vad en ny jubilee-länk till en Rolex Datejust 16030/16220 går för hos AD?
Var inne på Nymans för ett par veckor sedan och grävde i jubilee till 16710. Den skulle de ha 15k förDetta fick jag från AD när jag hade en 16220 på service slutet på 2020;
![]()
Vet inte om det ändrat sig sedan dess
Mycket fina klockor båda två. Tänker att det beror på vad du känner är viktigast. Andrahandsvärde nämnde du är oviktigt i detta fallet.Klockvänner.
Jag är i valet och kvalet och tänkte höra era åsikter.
För några år sedan hade jag en 16233 (champangetavla) det var en rätt sliten rackare som jag hade några år men som såldes just pga skicket.
Så nu är jag på gång att köpa en ny DJ TT, vill dock ha en modern ref och jag gillar de fina formerna på den "nya" boetten så med andra ord en 126233 är vad jag är ute efter, även denna gång med champangetavla. Jag har/hade i princip bestämt mig för den här.
Men jag har insett att jag för nästan samma pengar kan få tag i en rätt sen, och fin 18038 på länk vilket också lockar
Hur resonerar panelen? För och emot? Någon som eventuellt ägt båda modellerna?
Jag är medveten om att en DJ TT faller som en sten i värde när jag lämnar butiken men det är helt ointressant då den här klockan köper jag för mig och utan spekulativa syften, så allt vad värde osv kan vi bortse ifrån.
(Nästa gång jag besöker huvudstaden skall jag försöka få kika på 126233)
Håller med föregående talares tankar - en ny datejust skulle passa bättre som en "daglig beater" för mig bara för att det är en mer robust klocka med ny länk etc. Jag hade varit oroligare om jag gick runt med en 18038 när det kommer till stryktålighet. Sitter det i regel plexi eller safirglas på den?Klockvänner.
För några år sedan hade jag en 16233 (champangetavla) det var en rätt sliten rackare som jag hade några år men som såldes just pga skicket.
Så nu är jag på gång att köpa en ny DJ TT, vill dock ha en modern ref och jag gillar de fina formerna på den "nya" boetten så med andra ord en 126233 är vad jag är ute efter, även denna gång med champangetavla. Jag har/hade i princip bestämt mig för den här.
Men jag har insett att jag för nästan samma pengar kan få tag i en rätt sen, och fin 18038 på länk vilket också lockar
Jag är medveten om att en DJ TT faller som en sten i värde när jag lämnar butiken men det är helt ointressant då den här klockan köper jag för mig och utan spekulativa syften, så allt vad värde osv kan vi bortse ifrån.
Alltid safir.Håller med föregående talares tankar - en ny datejust skulle passa bättre som en "daglig beater" för mig bara för att det är en mer robust klocka med ny länk etc. Jag hade varit oroligare om jag gick runt med en 18038 när det kommer till stryktålighet. Sitter det i regel plexi eller safirglas på den?
Alright kanske va 1803 som va sista med plexi?Alltid safir.
Hade jag rockat helguld vet jag vad mitt val hade landat påKlockvänner.
StämmerAlright kanske va 1803 som va sista med plexi?
Hade jag rockat helguld vet jag vad mitt val hade landat på
18038 på dia-tavla!
En guldsmed borde kunna rätta till "krockskadan". Annars finns det säkert någon på forumet som har en ändlänk liggande.Premiär i tråden och med Rolex. Skulle beskriva tavlan som champagne men vet inte om den heter så på riktigt? Svårt att ta bra bilder utan naturligt ljus
Tycker passformen mellan länk och boett var ganska kass kl 12, tänker att det bör bli lite bättre om jag fixar en ny ändlänk?
![]()
![]()
![]()
Ser ut som att det står 555 B, så det ska väl stämma?@EmmiiLL Kul och grattis! Och det var en sunbursttavla - tji fick jag.
Ändlänken ser lite skum ut. Är det rätt ref på den? Kanske böjd eller fel/böjda bandstift?
/J
Premiär i tråden och med Rolex. Skulle beskriva tavlan som champagne men vet inte om den heter så på riktigt? Svårt att ta bra bilder utan naturligt ljus
Tycker passformen mellan länk och boett var ganska kass kl 12, tänker att det bör bli lite bättre om jag fixar en ny ändlänk?
![]()
![]()
![]()
Japp, jag gissar också på silvertavla men det är en 16234Det där är inge champagne tavla, det är en silver tavla som åldrats mycket fint med tiden. Din Datejust bör vara en 16014 med en "service tavla" silver som åldrats mycket fint![]()
Kaliber 3135 då och safirglas. Jämfört med 16014 som har 3035 verket och plexi. Inge lugholes heller tror jag?Japp, jag gissar också på silvertavla men det är en 16234Enligt serienumret är den från ca 1995.
Stämmer, inga lugholes.Kaliber 3135 då och safirglas. Jämfört med 16014 som har 3035 verket och plexi. Inge lugholes heller tror jag?