• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Ukjent

Rolex
2-Faktor
785EDCE9-1C27-4AD5-B998-AAC0858C2001.jpeg
277FE1BA-7BB8-4E42-838A-DA0D3A778D75.jpeg
 

abcd

Omega
Vad säger ni om äldre datejust, tex från 70talet? Vad är rimligt att betala för en i fint skick? Dom verkar ha stuckit iväg i pris något rejält senaste årent :(
 

Putteman

Cartier
I onsdags hände det. Fick uppskattad tid på 6-9 månader men redan efter ca 4 veckor kom den!

Var rädd att jag skulle tycka det blev för mycket ton-i-ton med silvertavla men jag älskar den. Skiftningarna i tavlan är fantastiska samt gör klockan mer levande. Hi-yo Silver!

Använt den i smyg men nu har den gömts i en låda tills vi ska återgå till kontoret 1/10 och jag gjort mig av med ”3 jobba hemma kg”. 😭
Vacker som en dröm! :)
 

enlimpa

Omega
Man blir glad över att se alla dessa vackra datejust klockor. Har snöat in mig otroligt på denna modell och nu känner jag att det är dags för jubilee och vitguldsbezel. Snart pappa för första gången och detta ur får bli något som symboliserar mitt nya faderskap. Längtar tills AD ringer mig så kan jag bli en i gänget här med.
 

Zingo

Rolex
D73A223C-5014-4E9E-A37F-280063A1CFA9.jpeg

Testar att byta jubilee-länkarna till brunt krokodilläder. Vad tycker ni om DJ med läderband?
Generellt förväntat svar avseende länk/gummi/läder på en modell:
1) om Rolex inte släppt modellen på länk/gummi/läder så kommer folk vara negativa. Ex DJ på läder.
2) om Rolex vid ett senare skede släpper modellen på länk/gummi/läder så kommer många plötsligt vara positiva. Ex DD på läder.
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Apropå trådens titel: Det har helt undgått mig att Date 34 mm utgått. Antar att det var i samband med att nyheterna presenterades i våras?
 
Topp