• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Kostar ca 1000 kr att byta. Blå tavla med index som du har kommer med roulette datum original.
Datejust 36 tavlor som kommer med roulette datum original är vit index, blå index, svart index & svart arab concentric.
Tavlor i andra färger och alla med romerska siffror kommer med svart datum.
Har inte tuxedo roulette som standard?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Just roulette är nog den detaljen jag uppskattar allra mest på min DJ, köp!

image.jpeg
Kul att våra tuxedo kom efter varandra. Man ser att det blit två olika klockor med de olika länkarna.
 

Haddoque

Omega
2-Faktor
Nu har jag tittat igenom hela tråden och inser att DJ är en fantastisk klocka! Om man tittar på nyare ref:ar så är 1162xx med tuxedo och 116264 turn-o-graph absoluta favoriter!
Är det alltså så att båda dessa har gått ur produktion? Var ska man leta om man ändå vill ha en "ny", kan det finnas lager hos AD?
Finns de utan ROLEXROLEXROLEX-inskriptionen?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Nu har jag tittat igenom hela tråden och inser att DJ är en fantastisk klocka! Om man tittar på nyare ref:ar så är 1162xx med tuxedo och 116264 turn-o-graph absoluta favoriter!
Är det alltså så att båda dessa har gått ur produktion? Var ska man leta om man ändå vill ha en "ny", kan det finnas lager hos AD?
Finns de utan ROLEXROLEXROLEX-inskriptionen?
116200 och 116234 är de aktuella modellerna. Tillverkades från 2006 tror jag. Turn o graph däremot har utgått.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Nu har jag tittat igenom hela tråden och inser att DJ är en fantastisk klocka! Om man tittar på nyare ref:ar så är 1162xx med tuxedo och 116264 turn-o-graph absoluta favoriter!
Är det alltså så att båda dessa har gått ur produktion? Var ska man leta om man ändå vill ha en "ny", kan det finnas lager hos AD?
Finns de utan ROLEXROLEXROLEX-inskriptionen?
Tuxedo har som @Nicklas.S skriver utgått, man får beställa tavla separat (ca 5k).
De finns inte utan ROLEXROLEXROLEX på rehault (saknar svenskt ord)
Min tuxedo är köpt i dec -15 så kolla hos AD.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Nu har jag tittat igenom hela tråden och inser att DJ är en fantastisk klocka! Om man tittar på nyare ref:ar så är 1162xx med tuxedo och 116264 turn-o-graph absoluta favoriter!
Är det alltså så att båda dessa har gått ur produktion? Var ska man leta om man ändå vill ha en "ny", kan det finnas lager hos AD?
Finns de utan ROLEXROLEXROLEX-inskriptionen?
Turn-O-Graph lanserades 2004 och togs ur produktion 2011. Den var först med rolex gravering på innerringen 2004 och sista serien var random och G-serie.
Jag tror inte det finns någon i lager hos Svensk AD. Hör med någon utländsk AD eller kolla på Chrono24.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Har gjort något som kanske är förbjudet i vissa hardcore-kretsar. Jag har satt i en trätavla från 80-talet ca, i en 116233. Men resultatet blev riktigt bra! Jag får känslan av att jag är tämligen ensam om denna kombination på forumet. Hiss eller diss?
image.jpeg

image.jpg
Blev ju rätt fräsigt det där, även om det är en jävla skum kombo! haha!
 
Topp