Det är en 18239, dvs den femsiffriga referensen med double quickset. Otroligt skönt!Väldigt fin! Ref?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är en 18239, dvs den femsiffriga referensen med double quickset. Otroligt skönt!Väldigt fin! Ref?
Du kan ju också kolla på samtida pt-tavlor, borde skilja sig lite.Precis, blir helt fel med gg markeringarna..... Kollade igenom tavlorna som ska passa till den WG referens jag sitter på och nedanstående är utbudet. Ända tavlorna utan index är ju coral tavlan (som dessutom är invalid purchase) samt den 100% is tavlan.
Tack, precis sån här vägledning som krävs. Stökigt bland alla referenser och vilka tavlor som passar i vilka etc.Du kan ju också kolla på samtida pt-tavlor, borde skilja sig lite.
Dock får man inte sätta in en pt tavla i en wg. Iaf om man skall gå ad vägen.Du kan ju också kolla på samtida pt-tavlor, borde skilja sig lite.
Du måste bara hitta reffen som har samma urverk som du har, så kan du leta där.Tack, precis sån här vägledning som krävs. Stökigt bland alla referenser och vilka tavlor som passar i vilka etc.
Tycker i ärlighetens namn inte dubble qs spelar någon roll på dd IOM att ej quickset är på dagen. Ok om det hade varit datum.Det är en 18239, dvs den femsiffriga referensen med double quickset. Otroligt skönt!
Är ju i värstafall bara låna någons PT-DD en dag eller två.Dock får man inte sätta in en pt tavla i en wg. Iaf om man skall gå ad vägen.
Eller köpa en! givetvis kan du komma runt det mesta men du har då en gjort en frankenÄr ju i värstafall bara låna någons PT-DD en dag eller två.
Ja absolut, men sålänge man är tydlig vid försäljning eller om någon frågar tycker jag det är ett rätt litet ”misstag” att ha en PT tavla i en WGklocka. Referenserna delar ju dessutom en del utav tavelsortimentet redan som det är.Eller köpa en! givetvis kan du komma runt det mesta men du har då en gjort en franken
Håller med och ser inga problem, det jag menar är mest att det blir lite jobb med att lösa det då du även måste hitta en oberoende urmakare som gör bytet åt dig (om du inte drämmer in den själv efter valfri youtube-kurs förstås)Ja absolut, men sålänge man är tydlig vid försäljning eller om någon frågar tycker jag det är ett rätt litet ”misstag” att ha en PT tavla i en WGklocka. Referenserna delar ju dessutom en del utav tavelsortimentet redan som det är.
Tycker i ärlighetens namn inte dubble qs spelar någon roll på dd IOM att ej quickset är på dagen. Ok om det hade varit datum.
På en 18039/18038 är det endast Quickset på datumet. Vilket jag inte tycker är så besvärligt då det endast finns 7 dagar per vecka och man då i värsta fall endast behöver dra runt 6 gånger.Wait what?
Dubbel betyder ju just att det går att snabbställa båda, eller missförstår jag kommentaren?
På en 18039/18038 är det endast Quickset på datumet. Vilket jag inte tycker är så besvärligt då det endast finns 7 dagar per vecka och man då i värsta fall endast behöver dra runt 6 gånger.
En fyrsiffrig däremot blir ett ”jävla hålligång” för att citera Roland Järverup
Yes menade på att jag personligen inte ser att dubbel qs skulle ge mer premium på en dd. Fördelen med 1803x är ju fetare boetter och chans på patinaFast det är väl enkel du beskriver nu? Som gäller för 1803x.
1823x enligt ovan med dubbel som det pratades om går det ju uppenbarligen att snabbställa både dag ock datum på.
Personligen håller jag dock med dig. No biggie att ställa dagen ’manuellt’.
Men det är ändå liiiiiiiiiiiiiiite smutt med dubbel qs ?Yes menade på att jag personligen inte ser att dubbel qs skulle ge mer premium på en dd. Fördelen med 1803x är ju fetare boetter och chans på patina
Lite smutt! Samtidigt som du är i gränslandet för att få hänga i vintage avdelningen med 18039Men det är ändå liiiiiiiiiiiiiiite smutt med dubbel qs ?
Det försvinner efter fyrsiffrigtLite smutt! Samtidigt som du är i gränslandet för att få hänga i vintage avdelningen med 18039
Aka ”jädra hålligång dd”Det försvinner efter fyrsiffrigt
Perfekt - Semi vintage is the new black!Lite smutt! Samtidigt som du är i gränslandet för att få hänga i vintage avdelningen med 18039
Där man skall hålla till i dessa galna tider!Perfekt - Semi vintage is the new black!
Får man fråga vad onyxtavlan kostade, samt vad det kostar att få tavlan bytt när man äger båda?Kört DD ett par år. Beställde den med och körde grön tavla ngt år bytte till onyx för ett år sedan eller så. Masspsykos på KS eller ej, båda tavlorna är mycket trevliga och på det stora hela inte speciellt vanliga.
Får man fråga vad onyxtavlan kostade, samt vad det kostar att få tavlan bytt när man äger båda?
Mvh Roffe
Ok, tack så mycket.Ca 12500 pix inklusive byte om jag inte helt missminner mig. Då ingår visare o byte. Men tar inte gift på det.
Enjoy, tack för lunchen