• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Precis, blir helt fel med gg markeringarna..... Kollade igenom tavlorna som ska passa till den WG referens jag sitter på och nedanstående är utbudet. Ända tavlorna utan index är ju coral tavlan (som dessutom är invalid purchase) samt den 100% is tavlan.

18039-png.760543
Du kan ju också kolla på samtida pt-tavlor, borde skilja sig lite.

Eller köpa en! :) givetvis kan du komma runt det mesta men du har då en gjort en franken :p
Ja absolut, men sålänge man är tydlig vid försäljning eller om någon frågar tycker jag det är ett rätt litet ”misstag” att ha en PT tavla i en WGklocka. Referenserna delar ju dessutom en del utav tavelsortimentet redan som det är. :)

Ja absolut, men sålänge man är tydlig vid försäljning eller om någon frågar tycker jag det är ett rätt litet ”misstag” att ha en PT tavla i en WGklocka. Referenserna delar ju dessutom en del utav tavelsortimentet redan som det är. :)
Håller med och ser inga problem, det jag menar är mest att det blir lite jobb med att lösa det då du även måste hitta en oberoende urmakare som gör bytet åt dig (om du inte drämmer in den själv efter valfri youtube-kurs förstås) :)

Wait what?

Dubbel betyder ju just att det går att snabbställa båda, eller missförstår jag kommentaren?

På en 18039/18038 är det endast Quickset på datumet. Vilket jag inte tycker är så besvärligt då det endast finns 7 dagar per vecka och man då i värsta fall endast behöver dra runt 6 gånger.

En fyrsiffrig däremot blir ett ”jävla hålligång” för att citera Roland Järverup

På en 18039/18038 är det endast Quickset på datumet. Vilket jag inte tycker är så besvärligt då det endast finns 7 dagar per vecka och man då i värsta fall endast behöver dra runt 6 gånger.

En fyrsiffrig däremot blir ett ”jävla hålligång” för att citera Roland Järverup

Fast det är väl enkel du beskriver nu? Som gäller för 1803x.

1823x enligt ovan med dubbel som det pratades om går det ju uppenbarligen att snabbställa både dag ock datum på.

Personligen håller jag dock med dig. No biggie att ställa dagen ’manuellt’.

Fast det är väl enkel du beskriver nu? Som gäller för 1803x.

1823x enligt ovan med dubbel som det pratades om går det ju uppenbarligen att snabbställa både dag ock datum på.

Personligen håller jag dock med dig. No biggie att ställa dagen ’manuellt’.
Yes menade på att jag personligen inte ser att dubbel qs skulle ge mer premium på en dd. Fördelen med 1803x är ju fetare boetter och chans på patina

Har märkt att de 18238 jag har ägt/äger är olika höga beroende på årgång. Intressant! Just nu har jag en från -88 och en från -93. Den från -88 är tunnare än den senare, och den från -91 jag hade för ett tag sedan var något mellanting mellan dessa i höjd. Det är ingen enorm skillnad, men det blir påtagligt på handleden. 18038 har betydligt högre och bitigare boett än 18238

Tillbaka
Topp