• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Både onyx och gröntavlade DD’s kan ju vara den tröttaste masspsykosen på KS någonsin. Herregud det finns tusentals tavlor.
Håller delvis med dig, men de är jäkligt bra, därav populariteten kanske? :)

Onyxen nästan klinisk ren tavla.
Den gröna en riktig kameleont som ibland nästan ser helt svart ut för att i nästa ljusglimt skimra i grönt.

Både onyx och gröntavlade DD’s kan ju vara den tröttaste masspsykosen på KS någonsin. Herregud det finns tusentals tavlor.

Finns många onyx tavla på KS? Har bara sett en eller två.... Inte direkt vanligt... Eller har jag missat något?
Jag står fortfarande och väntar på min Onyx tavla till daydate sedan två och halv år, som jag lagt handpenning på....

Håller delvis med dig, men de är jäkligt bra, därav populariteten kanske? :)

Onyxen nästan klinisk ren tavla.
Den gröna en riktig kameleont som ibland nästan ser helt svart ut för att i nästa ljusglimt skimra i grönt.
Jag är helt med dig och finner båda tavlorna i sig tilltalande. Vad som dock inte går att sticka under stol med är det faktum att såväl onyx som den gröna är mer förkommande än champagne med stavindex och det tycker jag talar för någon sorts epidemi. Hur snygga jag än tycker tavlorna är hade jag aldrig lagt mina pengar på en sådan med tanke på den tid man spenderar på ks+ förekomsten av dessa tavlor på forumet. Kom ihåg att endast döda fiskar följer strömmen ;)

Onyx mer vanligt än champagne tavlor? Du har inte koll....

Argumenterar vi nu? Att jag skrev att onyx är vanligare än champagne var givetvis en enorm överdrift för att lyfta hur pass vanlig onyx faktiskt är. Men absolut, fattar att det känns trist att höra, i synnerhet när du var av uppfattningen att det var du och två till. Snygg tavla anyhow

Argumenterar vi nu? Att jag skrev att onyx är vanligare än champagne var givetvis en enorm överdrift för att lyfta hur pass vanlig onyx faktiskt är. Men absolut, fattar att det känns trist att höra, i synnerhet när du var av uppfattningen att det var du och två till. Snygg tavla anyhow

Har aldrig haft en och inte fått min ännu. Vet inte ens om jag nånsin får en, även om jag lagt handpenning....

Kört DD ett par år. Beställde den med och körde grön tavla ngt år bytte till onyx för ett år sedan eller så. Masspsykos på KS eller ej, båda tavlorna är mycket trevliga och på det stora hela inte speciellt vanliga.
IMG_5892.JPG

IMG_6506.JPG

Kört DD ett par år. Beställde den med och körde grön tavla ngt år bytte till onyx för ett år sedan eller så. Masspsykos på KS eller ej, båda tavlorna är mycket trevliga och på det stora hela inte speciellt vanliga.
IMG_5892.JPG

IMG_6506.JPG
Japp. Fullständigt ense. Som jag skrev tidigare finner jag tavlorna väldigt tilltalande på ett estetiskt plan men tycker att förekomsten av tavlan gör den ointressant. Jag är övertygad om att du kan relatera med tanke på att du bytt upp dig till något bättre och ovanligare av en anledning.

Hm...som Hexagon är inne på så kan det vara samma klocka, men som fått tavlan utbytt! Kan ju vara en rimlig förklaring varför det finns två DD med samma gravyr!

Utifrån bildeen från C24 så är bilden med gravyr tvärkass, i jämförelse med den som såldes på auktion 2016.

Men det som jag reflekterar mest på så är det dom båda P:na. Även avslutet på D:et ser konstigare ut.

022BC2BC-A469-4ED9-80D4-CB5E85795F48.jpeg

B2727C3D-C6EB-481D-95D5-912BE05FFA9F.jpeg
Jag håller med dig!

P ser inte ut att vara samma. Se hur originalet går ned något men inte den från c24.
Inte för att jag är särkilt kunnig men bifogar två bilder som jag förstorade så får ni avgöra, jag anser dock inte att det är tillräckligt likt.
CF412096-17A0-45BD-AABD-16F3EB0C5C0F.png
FC313DFA-D207-4432-8CB0-60DD653D78C7.png

Du menar med gg markeringar kring datum/dag? Allt är väl möjligt men blir fel tycker jag
Precis, blir helt fel med gg markeringarna..... Kollade igenom tavlorna som ska passa till den WG referens jag sitter på och nedanstående är utbudet. Ända tavlorna utan index är ju coral tavlan (som dessutom är invalid purchase) samt den 100% is tavlan.

18039-png.760543

Precis, blir helt fel med gg markeringarna..... Kollade igenom tavlorna som ska passa till den WG referens jag sitter på och nedanstående är utbudet. Ända tavlorna utan index är ju coral tavlan (som dessutom är invalid purchase) samt den 100% is tavlan.

18039-png.760543
Yes corallen hade varit ball. Misstänker att onyxen var till platinan iaf de jag har sett har suttit på 18206.

Tillbaka
Topp