• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Tråkigt om det skulle vara så att de bytt tavla. vilket iofs kan vara rimligt. Men det måste ju påverka priset negativt att klockan inte längre har originaltavla....
Fast å andra sidan; hur kan du vara säker på att den andra tavlan var den som satt i från början? Den är "mer rätt" eftersom det går att bevisa att den har en annan tavla idag, men utan mer proveniens eller dokumention från 1967 är det omöjligt att säga om den röda Stella-tavlan utan diamanter är den som satt i från början. Mycket kan hända på 50 år (och två år, uppenbarligen).

Hm...som Hexagon är inne på så kan det vara samma klocka, men som fått tavlan utbytt! Kan ju vara en rimlig förklaring varför det finns två DD med samma gravyr!

Utifrån bildeen från C24 så är bilden med gravyr tvärkass, i jämförelse med den som såldes på auktion 2016.

Men det som jag reflekterar mest på så är det dom båda P:na. Även avslutet på D:et ser konstigare ut.

022BC2BC-A469-4ED9-80D4-CB5E85795F48.jpeg

B2727C3D-C6EB-481D-95D5-912BE05FFA9F.jpeg

Senast ändrad:
Fast å andra sidan; hur kan du vara säker på att den andra tavlan var den som satt i från början? Den är "mer rätt" eftersom det går att bevisa att den har en annan tavla idag, men utan mer proveniens eller dokumention från 1967 är det omöjligt att säga om den röda Stella-tavlan utan diamanter är den som satt i från början. Mycket kan hända på 50 år (och två år, uppenbarligen).
Om klockan auktionerades ut med "fel" tavla så borde det ha stått något om det på auktionssidan tänker jag. Se här: https://catalog.antiquorum.swiss/en/lots/rolex-ref-1807-1803-lot-302-138?page=0.

Är det bara jag eller ser jag gröna tavlor nästan lika ofta som Onyx hysterin för inte så länge sedan...

Hur många gröna finns det nu?
@vonbahr @Weasel @Majoren @Affe
... fler?

Börjar misstänka att ni har någon konspiration att svämma över fredagstråden med Affe? ;)
Jäkligt fin den gröna
Det har gått så långt så att alla på har KS grön DD förutom @vonbahr :)
(Det är hans gamla jag har)
/Wesslan

Jag har länge funtat på en DD..
AFBDF5C2-05D8-4BD2-83F2-D43E81E47233.png

Sen åtminstone 2014 och sannolikt betydligt längre än så. Den hypotetiska men inte retoriska frågan är om det är värt att sälja av och konsolidera i en DD? Delfråga två (kom ju på att jag har fler frågor i ämnet) är vilken DD som är bäst. Som ni ser ovan vill jag gärna ha en i platina men tanken är inte att sälja av samlingen och dessutom lägga till ca 50’ utan snarare att få lite deg över. Av reffen kan ni även sluta er till att jag lockas av tanken på en sleeper, alltså inget i gult guld och absolut inte i rött. Så det lämnar 118209 och -39. Är -09 för mkt sleeper? För sportig? Är -39 för uppenbar? Plus säkert fler frågor/issues jag just nu inte funderat fram. Så vad gör jag nu liksom?

Jag har länge funtat på en DD..
AFBDF5C2-05D8-4BD2-83F2-D43E81E47233.png

Sen åtminstone 2014 och sannolikt betydligt längre än så. Den hypotetiska men inte retoriska frågan är om det är värt att sälja av och konsolidera i en DD? Delfråga två (kom ju på att jag har fler frågor i ämnet) är vilken DD som är bäst. Som ni ser ovan vill jag gärna ha en i platina men tanken är inte att sälja av samlingen och dessutom lägga till ca 50’ utan snarare att få lite deg över. Av reffen kan ni även sluta er till att jag lockas av tanken på en sleeper, alltså inget i gult guld och absolut inte i rött. Så det lämnar 118209 och -39. Är -09 för mkt sleeper? För sportig? Är -39 för uppenbar? Plus säkert fler frågor/issues jag just nu inte funderat fram. Så vad gör jag nu liksom?

Du tar och kommer förbi mig på jobbet någon dag på fika så får du orientera dig med denna:
0F991B23-6AC4-4B06-ACF5-1129B184155C.jpeg

(Ej till salu btw)
Ta hem den i några dagar, antingen gillar du den eller så får den dig att tänka om, kanske är helt fel för dig :)

Du tar och kommer förbi mig på jobbet någon dag på fika så får du orientera dig med denna:
0F991B23-6AC4-4B06-ACF5-1129B184155C.jpeg

(Ej till salu btw)
Ta hem den i några dagar, antingen gillar du den eller så får den dig att tänka om, kanske är helt fel för dig :)
Grymt hombre. Funkar redan i morrn? Vill du teata nåt jag har? (Inte lika kul grejer som dina)

Är det bara jag eller ser jag gröna tavlor nästan lika ofta som Onyx hysterin för inte så länge sedan...

Hur många gröna finns det nu?
@vonbahr @Weasel @Majoren @Affe
... fler?

Börjar misstänka att ni har någon konspiration att svämma över fredagstråden med Affe? ;)

Jäkligt fin den gröna

Både onyx och gröntavlade DD’s kan ju vara den tröttaste masspsykosen på KS någonsin. Herregud det finns tusentals tavlor.

Tillbaka
Topp