Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast å andra sidan; hur kan du vara säker på att den andra tavlan var den som satt i från början? Den är "mer rätt" eftersom det går att bevisa att den har en annan tavla idag, men utan mer proveniens eller dokumention från 1967 är det omöjligt att säga om den röda Stella-tavlan utan diamanter är den som satt i från början. Mycket kan hända på 50 år (och två år, uppenbarligen).Tråkigt om det skulle vara så att de bytt tavla. vilket iofs kan vara rimligt. Men det måste ju påverka priset negativt att klockan inte längre har originaltavla....
Det ska den vara. Såg just på något annat forum att tavlan kom 2002. Beskrivningen är så som det står i ena hashtaggen där, chacholong. Vilket är en form utav opal.
Om klockan auktionerades ut med "fel" tavla så borde det ha stått något om det på auktionssidan tänker jag. Se här: https://catalog.antiquorum.swiss/en/lots/rolex-ref-1807-1803-lot-302-138?page=0.Fast å andra sidan; hur kan du vara säker på att den andra tavlan var den som satt i från början? Den är "mer rätt" eftersom det går att bevisa att den har en annan tavla idag, men utan mer proveniens eller dokumention från 1967 är det omöjligt att säga om den röda Stella-tavlan utan diamanter är den som satt i från början. Mycket kan hända på 50 år (och två år, uppenbarligen).
Precis, onyx goda tvilling i vitt!Verkar så, återstår bara att slå av de fula indexen då...
Yes tjockare index och visare är för 6-siffriga18038 med uppgraderad tavla, visst är denna tavla till 6-siffriga ref?
Har org tavla/visare frtf
Magiskt bra..Patina...
Ser ännu bättre ut med vit dd till nyvtavlan och visarna18038 med uppgraderad tavla, visst är denna tavla till 6-siffriga ref?
Ser ännu bättre ut med vit dd till nyvtavlan och visarna
Du tänker vitguldsboett?Ser ännu bättre ut med vit dd till nyvtavlan och visarna
Nej jag menar dag&datum i vitt istället för champagneDu tänker vitguldsboett?
Personligen är Day-Date GG den enda versionen som intresserar mig
även fast WG och Platina är fina klockor.
Sen som krämbulle skriver, tror jag inte gg-index och vg-boett gifter sig så bra.
Är enig, precis bytt!Nej jag menar dag&datum i vitt istället för champagne
Snyggt!
Är enig, precis bytt!
Det är snyggt men skulle personligen valt en annan tavla då men alla tycker vi olikaSnyggt!
Gillar ändå champagne till gg
18038 med uppgraderad tavla, visst är denna tavla till 6-siffriga ref?
Samt inga lume pluppar utan lumen är applicerade på indexen.Yes tjockare index och visare är för 6-siffriga
Grönt är skönt.
Det har gått så långt så att alla på har KS grön DD förutom @vonbahr
Jag har länge funtat på en DD..
Sen åtminstone 2014 och sannolikt betydligt längre än så. Den hypotetiska men inte retoriska frågan är om det är värt att sälja av och konsolidera i en DD? Delfråga två (kom ju på att jag har fler frågor i ämnet) är vilken DD som är bäst. Som ni ser ovan vill jag gärna ha en i platina men tanken är inte att sälja av samlingen och dessutom lägga till ca 50’ utan snarare att få lite deg över. Av reffen kan ni även sluta er till att jag lockas av tanken på en sleeper, alltså inget i gult guld och absolut inte i rött. Så det lämnar 118209 och -39. Är -09 för mkt sleeper? För sportig? Är -39 för uppenbar? Plus säkert fler frågor/issues jag just nu inte funderat fram. Så vad gör jag nu liksom?
Grymt hombre. Funkar redan i morrn? Vill du teata nåt jag har? (Inte lika kul grejer som dina)Du tar och kommer förbi mig på jobbet någon dag på fika så får du orientera dig med denna:
(Ej till salu btw)
Ta hem den i några dagar, antingen gillar du den eller så får den dig att tänka om, kanske är helt fel för dig
Imorgon funkar som alla andra dagarGrymt hombre. Funkar redan i morrn? Vill du teata nåt jag har? (Inte lika kul grejer som dina)
Dyker förbi under dan. Hör av mig närmare om tid. Antingen lunchen eller strax efter 15 typ.Imorgon funkar som alla andra dagar
Behöver inget, är fortfarande på ”honeymoon” med nya GS, svårslagen Japan
Hjälte.Du tar och kommer förbi mig på jobbet någon dag på fika så får du orientera dig med denna:
(Ej till salu btw)
Ta hem den i några dagar, antingen gillar du den eller så får den dig att tänka om, kanske är helt fel för dig