• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Korspostar bildserien lite.

705B760A-6C07-4ED7-AC91-65F3132E0F1A.jpeg

Lite sugen på min första DD i gult guld. Hittat ett objekt och planerar att stoppa in antingen grön tavla eller någonting kul med dia-index.

Någon som kan hjälpa mig bedöma skicket på denna? https://klocksnack.se/threads/rolex-day-date-18238-torsdagsprisbump.98404/
Priset känns relativt rimligt också.

Pingar säljaren så det inte blir några hard feelings @Floduttern
Och där försvann mitt förhandlingsläge när jag sa att jag var sugen på den ;) Hade ändå inte tänkt pruta iof..
Den är i helt ok skick. Vet inte hur mycket det är bilderna som gör det, men ser lite felpolerad ut på de borstade ytorna på boett och länk, vilket visserligen inte är världens största problem.
Länken ser rätt tight ut, även om säljaren lutat boetten så att den ska se rakare ut än vad den är.

Den är i helt ok skick. Vet inte hur mycket det är bilderna som gör det, men ser lite felpolerad ut på de borstade ytorna på boett och länk, vilket visserligen inte är världens största problem.
Länken ser rätt tight ut, även om säljaren lutat boetten så att den ska se rakare ut än vad den är.

Det är nog mest bilderna. Och lutningen tänkte jag inte ens på, tittar jag på bilden ser jag va

Kollar jag på bilden mot gardinen är den off med någon grad jämfört med de vertikala linjerna i gardinen.

Får uppdatera med nya bilder för en rättvis bild.

Senast ändrad:
Tack. Att poleringen på de borstade ytorna inte är gjord på rätt ”håll” om jag förstått det hela rätt.

Ja, jag observerade också att boetten var böjd så stretch/vinkel uppfattas som planare.

Bra input. Tack.

Tillbaka
Topp