• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Vitguld är ovärdigt på en DD. Riktigt guld eller platina, annars kan man skaffa en DJ ist.
Gult guld är inte alls min grej...
Varför är vitt guld mindre värdigt än gult guld och platinum? Råvarumässigt är guld dyrare än platinum och vitt guld är ju en blandning av de två.

Edit: Inget superfan av DJ. Då har jag hellre min Connie PiePan :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Gult gult är inte alls min grej...
Varför är vitt guld mindre värdigt än gult guld och platinum? Råvarumässigt är guld dyrare än platinum och vitt guld är ju en blandning av de två.
Mjuk, belagd på 18239? Helt enkelt bara en sämre variant av stål och platina. Tycker en DJ är otroligt nära i utseende för en klart mindre peng. Men det är ju bara vad jag tycker.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Mjuk, belagd på 18239? Helt enkelt bara en sämre variant av stål och platina. Tycker en DJ är otroligt nära i utseende för en klart mindre peng. Men det är ju bara vad jag tycker.
Vadå är WG i 18239 inte guld och platinum blandat (som är det man normalt refererar till som vitt guld)? Låter ju jävligt sniket för att vara Rolex.. Samma med 1803?

Edit: Ja visst är de nära i stil men har haft en och tyckte den var ganska trist. Kanske jag skulle tycka om en DD också men provade en WG 1803 en gång för länge sedan och gillade den då iaf...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vadå är WG i 18239 inte guld och platinum blandat (som är det man normalt refererar till som vitt guld)? Låter ju jävligt sniket för att vara Rolex.. Samma med 1803?
Definitivt på 1803 och har sett trötta safir-DD med beläggningen bortslipad. Någon annan får upplysa när man gick bort från det belagda "vitguldet".
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Definitivt på 1803 och har sett trötta safir-DD med beläggningen bortslipad. Någon annan får upplysa när man gick bort från det belagda "vitguldet".

Är lite chockad... Då är det sannerligen ovärdigt... Platinum är nog dock för dyrt för mig även om jag ikte har ngn direkt koll på dess priser.
Diskuterade detta med Aurum för länge sedan och vill minnas att det kom med 6 siffrig Ref. Kan minnas fel.
 

joca

Patek
2-Faktor
Ett tag sedan denna luftades. Ingen som råkar sitta på visare utan lysmassa? Köper gärna :)

CF71C59E-B78B-4A3C-96B9-3ECC83D09234.jpeg
Snygg tavla! Fler bilder? :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Definitivt på 1803 och har sett trötta safir-DD med beläggningen bortslipad. Någon annan får upplysa när man gick bort från det belagda "vitguldet".

Diskuterade detta med Aurum för länge sedan och vill minnas att det kom med 6 siffrig Ref. Kan minnas fel.
Sjukt att de får skriva "solid White gold" egentligen... Fan vad besviken jag blev nu :(
Men då kan jag ju sluta sukta iaf :)
 

Charles_

Rolex

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Absolut att föredra att köpa en med länk. Har testat utan, inte så gött på heltid. Smidigare och mer nice att äga en länk och kunna dra på läderband när man känner för det istället.
 
Topp