• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Kan du vara lite mer specifik tack.
Jag skriver "Se bilder och bedöm skicket själva."
Vad är det du tycker att jag borde omformulera?
Så trött på alla tyckare som slänger ur sig kritik utan att vara intresserade av att köpa och dessutom inte kan vara sakligt konstruktiva i sin kritik.

Visst, det stämmer att det står så.
Men två rader upp gör du ju en bedömning att klockan är i ett bra skick för sin ålder.

De bedömningar som du fått kanske inte riktigt säger att så är fallet.

Sen är klart att det är jobbigt att få kritik på något som man själv bedömt som bra. Men det är ett diskussionsforum så klart att saker ska diskuteras.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Visst, det stämmer att det står så.
Men två rader upp gör du ju en bedömning att klockan är i ett bra skick för sin ålder.

De bedömningar som du fått kanske inte riktigt säger att så är fallet.

Sen är klart att det är jobbigt att få kritik på något som man själv bedömt som bra. Men det är ett diskussionsforum så klart att saker ska diskuteras.
Aha, vad de det du menade. Jag tänkte att skicket IMHO är ok för att vara en nästan 40 år gammal klocka (1979). Tittar man på utbudet på ex c24 anser jag denna vara över medel.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Tycker mitt svarta funkar bra också.
20181107_074018.jpg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Jag tycker 6-siffriga boetter är svåra att uttala sig om då de är ganska runda och mjuka från start.
Bezel ser ut att sticka ut utanför boetten vid kronan till exempel, skvallrar ju om att den har fått smaka en del polertrissa.
Du kan även jämföra med en helt ny, t.ex. denna https://www.watchpatrol.net/listing/595727/ för att försöka se hur de skiljer sig

Nyservad av säljare är mer eller mindre alla klockor. Vad detta innebär skiljer sig från säljare till säljare. Oftast ingenting värt i mina ögon om det inte är servat av auktoriserad urmakare (med papper som styrker detta).

Onyxtavlor går att beställa hos AD. Oklar leveranstid på dessa i nuläget och listar typ 15k. @marlun kan rätta mig här.
På andrahandsmarknaden ligger de nog runt 25-30k.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Jag tycker 6-siffriga boetter är svåra att uttala sig om då de är ganska runda och mjuka från start.
Bezel ser ut att sticka ut utanför boetten vid kronan till exempel, skvallrar ju om att den har fått smaka en del polertrissa.
Du kan även jämföra med en helt ny, t.ex. denna https://www.watchpatrol.net/listing/595727/ för att försöka se hur de skiljer sig

Nyservad av säljare är mer eller mindre alla klockor. Vad detta innebär skiljer sig från säljare till säljare. Oftast ingenting värt i mina ögon om det inte är servat av auktoriserad urmakare (med papper som styrker detta).

Onyxtavlor går att beställa hos AD. Oklar leveranstid på dessa i nuläget och listar typ 15k. @marlun kan rätta mig här.
På andrahandsmarknaden ligger de nog runt 25-30k.
Leveranstiden hos Nymans är för närvarande ”Många som väntat länge på sina tavlor redan”.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Fan jag är rädd att denna tråden kommer kosta mig pengar... Kanske borde avyttra en betydande del av samlingen till förmån för en WG 18239. Känns som en grym allround (ursäkta) klocka. Dessutom är väl DD enda någorlunda prisvärda Rolexen för tillfället....Frågan är om jag klarar avyttra så mkt.... :confused:
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Fan jag är rädd att denna tråden kommer kosta mig pengar... Kanske borde avyttra en betydande del av samlingen till förmån för en WG 18239. Känns som en grym allround (ursäkta) klocka. Dessutom är väl DD enda någorlunda prisvärda Rolexen för tillfället....Frågan är om jag klarar avyttra så mkt.... :confused:
Ja lite så är det. En dd utan länk 50-55 eller en safirsub för 65+
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fan jag är rädd att denna tråden kommer kosta mig pengar... Kanske borde avyttra en betydande del av samlingen till förmån för en WG 18239. Känns som en grym allround (ursäkta) klocka. Dessutom är väl DD enda någorlunda prisvärda Rolexen för tillfället....Frågan är om jag klarar avyttra så mkt.... :confused:
Vitguld är ovärdigt på en DD. Riktigt guld eller platina, annars kan man skaffa en DJ ist.
 
Topp