• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
D600D5EB-7F42-44E5-B343-4F0A9B715F90.jpeg
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Hmmm, lite mörka bilder tycker jag men hur är poleringen på denna, för mig ser den konstig ut, vad säger folket?
https://klocksnack.se/threads/rolex...lett-med-box-och-cert-full-länk-nu-99.100495/
@JLC har du någon bild i bättre ljus?

jlc-dd.jpeg
Är du spekulant på klockan ?
Jag har inte skrivit att den är opolerad.
I vilket intresse ber du folk kommentera?
Självklart har jag bättre bilder.
Ser heller att du skickar ett PM än drar igång ett almänt drev och vill få med "folket".
Har aldrig påstått den är opolerad och skriver att alla får bedömma skick själv utifrån bilder.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Hmmm, lite mörka bilder tycker jag men hur är poleringen på denna, för mig ser den konstig ut, vad säger folket?
https://klocksnack.se/threads/rolex-day-date-18038-tapestry-dial-komplett-med-box-och-cert-full-länk-nu-99.100495/
@JLC har du någon bild i bättre ljus?

jlc-dd.jpeg

Är du spekulant på klockan ?
Jag har inte skrivit att den är opolerad.
I vilket intresse ber du folk kommentera?
Självklart har jag bättre bilder.
Ser heller att du skickar ett PM än drar igång ett almänt drev och vill få med "folket".
Har aldrig påstått den är opolerad och skriver att alla får bedömma skick själv utifrån bilder.
Tror ljuset spelar in en del, den hade förmodligen sett bättre ut i vettigt ljus.
Men tycker även polering/borstningen på länken ser lite skum ut, kan som sagt vara ljuset som lurar. Kronan på spännet ser dock riktigt rund ut!
2521B6E6-E353-44B0-BADB-5FBEBA87DA1C.jpeg
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Är du spekulant på klockan ?
Jag har inte skrivit att den är opolerad.
I vilket intresse ber du folk kommentera?
Självklart har jag bättre bilder.
Ser heller att du skickar ett PM än drar igång ett almänt drev och vill få med "folket".
Har aldrig påstått den är opolerad och skriver att alla får bedömma skick själv utifrån bilder.
Varför denna irritation? @mofo står inför ett köp och frågar i en tråd där de engagerade har bra koll. Det ser jag inga som helst konstigheter med.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Han kanske var intresserad, fram till att fu hoppade på honom direkt vid fråga kring skick osv? :)
Håller inte med. Först tar man väl kontakt, sedan kan man prata skick etc. Att uppmana "folket" att komma med kommentar helt utan anledning anser jag aningen provokativt. Jag har inget att dölja och brukar skriva rätt tydliga annonser och har +120 mycket positiva omdömen. Har någon problem välkomnar jag saklig direkt feedback.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Håller inte med. Först tar man väl kontakt, sedan kan man prata skick etc. Att uppmana "folket" att komma med kommentar helt utan anledning anser jag aningen provokativt. Jag har inget att dölja och brukar skriva rätt tydliga annonser och har +120 mycket positiva omdömen. Har någon problem välkomnar jag saklig direkt feedback.
Köper ditt argument, kan dock tycka att om man är intresserad av ett objekt kan man ibland vilja ha feedback från tredjepart angående skicket också och inte bara få säljarens bild av skicket. Menar inget personligt mot dig eller just din annons.

Framförallt på äldre klockor som kan vara knepiga att bedöma på polering, originaldelar etc om man inte är superinsatt i modellen.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Håller inte med. Först tar man väl kontakt, sedan kan man prata skick etc. Att uppmana "folket" att komma med kommentar helt utan anledning anser jag aningen provokativt. Jag har inget att dölja och brukar skriva rätt tydliga annonser och har +120 mycket positiva omdömen. Har någon problem välkomnar jag saklig direkt feedback.
Fast har man inte hundra koll på boettform, polering etc. så kanske man vill bilda sig en uppfattning innan man kontaktar säljaren? Att det fanns en faktisk klocka att att referera till måste väl vara positivt, då kan mer erfarna komma med relevant input.
Eller så vill @mofo bara jävlas, vad vet jag:)

EDIT: bolltvåa uppenbarligen
 

mofo

Audemars
2-Faktor
@JLC
Jag har alltid varit på jakt efter en DD men känner att jag kan för lite om dem.
Jag läser ganska mycket i denna tråden när jag tror mig ha förstått något som läst eller tror mig kunna avgöra något från en bild kommer @Hexagon @marlun @Aurum (bara för att nämna några) och skriver att det inte stämmer, det jag vill komma till är att jag litar på vad "folket" tycker/tror/vet i denna tråd.

När du bumpade din annons blev jag sugen och undrade om någon hade kunnat dela med sig av sin åsikt.
Jag har bildat mig en egen åsikt och ville mest verifiera med andra om den stämde eller ej.

Det var inte min avsikt att hänga ut dig/din klockan och om du uppfattade det så ber jag om ursäkt.
Att detta kunde skapa så mycket turbulens i denna tråden hade jag inte kunnat ana.

(Det är farligt att ställa frågor och sedan gå in i ett långt möte märker jag :) )
 

JLC

Panerai
2-Faktor
@JLC
Jag har alltid varit på jakt efter en DD men känner att jag kan för lite om dem.
Jag läser ganska mycket i denna tråden när jag tror mig ha förstått något som läst eller tror mig kunna avgöra något från en bild kommer @Hexagon @marlun @Aurum (bara för att nämna några) och skriver att det inte stämmer, det jag vill komma till är att jag litar på vad "folket" tycker/tror/vet i denna tråd.


När du bumpade din annons blev jag sugen och undrade om någon hade kunnat dela med sig av sin åsikt.
Jag har bildat mig en egen åsikt och ville mest verifiera med andra om den stämde eller ej.

Det var inte min avsikt att hänga ut dig/din klockan och om du uppfattade det så ber jag om ursäkt.
Att detta kunde skapa så mycket turbulens i denna tråden hade jag inte kunnat ana.

(Det är farligt att ställa frågor och sedan gå in i ett långt möte märker jag :) )

Det är lungt, tack för du tog dig tid att skriva. Allt gott.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

Danne3131

Breitling
Hej alla Daydate fantaster!

Jag ska köpa min första klocka, och jag är helt såld på daydate mestadels för president bandet.
Jag började som jag förstått många andra gjort i denna billiga hobby, med en lite billigare klocka vilket eskalerade rätt fort

Jag undrar vad ni riktiga experter tror om denna, allt ifrån pris till skick etc.
Kom gärna med relevanta tips/frågor jag bör kolla upp samt diskutera med försäljaren!
Detta har jag tagit reda på utöver bildbyten.

Polerad: 1-2ggr (MAX 3 enligt säljares gissning)
Länkar: 23/24
Nyservad av säljaren samt polerad.

Klockan: https://www.chrono24.se/rolex/day-date-118238-18k-yellow-gold-champagne-dial--id9292222.htm

Övrigt: Dröm skulle tyvärr för dem som hatar, att få dit en onyx tavla så småningom.. vet ni vart jag får tag på dessa, samt pris?

All hjälp uppskattas, försök helst att diskutera frågorna ovan istället för att knata in på irrelevant klocksmak etc.

Mvh,
Daniel
 

DrDre

Patek
Vad säger smakpanelen om armbandet? Jag köpte ett par stycken nyligen från Watches and Natostraps. Planen var att köra på det mörkbruna (Hermes kallar man det) som var lite dyrare och det gula köpte jag mest på skoj utan att ha ngn specifik klocka i åtanke. När jag provade det gula blev jag lite osäker. Sticker onekligen ut mer än det bruna som är mer konventionellt. Så vad säger ni?
E0AF4711-B6BF-4A20-B2E3-7FF799CD5488.jpeg


38BAEF6C-BF7A-4227-A246-D2A22FBFC894.jpeg


C36E9C95-9439-4BCF-A45B-3EA0C897841C.jpeg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad säger smakpanelen om armbandet? Jag köpte ett par stycken nyligen från Watches and Natostraps. Planen var att köra på det mörkbruna (Hermes kallar man det) som var lite dyrare och det gula köpte jag mest på skoj utan att ha ngn specifik klocka i åtanke. När jag provade det gula blev jag lite osäker. Sticker onekligen ut mer än det bruna som är mer konventionellt. Så vad säger ni?
E0AF4711-B6BF-4A20-B2E3-7FF799CD5488.jpeg


38BAEF6C-BF7A-4227-A246-D2A22FBFC894.jpeg


C36E9C95-9439-4BCF-A45B-3EA0C897841C.jpeg
Tycker det funkar bra, som ett lite mer lekfullt alternativ till jeans, skjorta.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Vad säger smakpanelen om armbandet? Jag köpte ett par stycken nyligen från Watches and Natostraps. Planen var att köra på det mörkbruna (Hermes kallar man det) som var lite dyrare och det gula köpte jag mest på skoj utan att ha ngn specifik klocka i åtanke. När jag provade det gula blev jag lite osäker. Sticker onekligen ut mer än det bruna som är mer konventionellt. Så vad säger ni?
E0AF4711-B6BF-4A20-B2E3-7FF799CD5488.jpeg


38BAEF6C-BF7A-4227-A246-D2A22FBFC894.jpeg


C36E9C95-9439-4BCF-A45B-3EA0C897841C.jpeg
Är inte alls förtjust i det gulare. Normalt föredrar jag gult/cognac men till guld ser jag att mörkbrunt/kastanj/mahogny passar bättre.
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Håller inte med. Först tar man väl kontakt, sedan kan man prata skick etc. Att uppmana "folket" att komma med kommentar helt utan anledning anser jag aningen provokativt. Jag har inget att dölja och brukar skriva rätt tydliga annonser och har +120 mycket positiva omdömen. Har någon problem välkomnar jag saklig direkt feedback.

Det är ju så det upplevs att du har något att dölja när du går på så hårt.

Du har nu fått omdömen om skicket så det kanske finns anledning att omformulera vissa delar av din annnonstext.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Det är ju så det upplevs att du har något att dölja när du går på så hårt.

Du har nu fått omdömen om skicket så det kanske finns anledning att omformulera vissa delar av din annnonstext.
Kan du vara lite mer specifik tack.
Jag skriver "Se bilder och bedöm skicket själva."
Vad är det du tycker att jag borde omformulera?
Så trött på alla tyckare som slänger ur sig kritik utan att vara intresserade av att köpa och dessutom inte kan vara sakligt konstruktiva i sin kritik.
 
Topp