• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Redbull snus och DD :cool:
65DD2FB8-FFCD-4805-B2B0-E871A4A95F6B.jpeg

Ni som brukar köra läder på DD.
Har ni några tips på bra läderband som passar? Nu tänker jag band med grym kvalité :)

5-siffriga Day-Dates är verkligen undervärderade. Antar att det beror på att de är 36 mm, vilket kanske inte passar alla. Om man har handleder för 36 mm så är det i min mening svårt att överträffa en Day-Date för pengarna
När jag började med klockor så var 5 siffrig DD min ”drömklocka” men kom aldrig till skott pga osäkerheten kring storleken och att bära guld.
Men nu några år efter så pirrar det fan i magen när jag nu bär den. Jag vet att det låter löjligt men så är det :)

När jag började med klockor så var 5 siffrig DD min ”drömklocka” men kom aldrig till skott pga osäkerheten kring storleken och att bära guld.
Men nu några år efter så pirrar det fan i magen när jag nu bär den. Jag vet att det låter löjligt men så är det :)
Den är helt enkelt bäst. Ädelmetall är kul, spännande och värdigt :cool:

• Like
Reactions: Bas
Någon som kan beskriva hur länken i 118238 känns jämfört med äldre? Det ska vara ganska stor skillnad i vikt, är det en påtaglig skillnad i hur den upplevs?
Nya claspen som kom 2003, är det en stor förbättring?

Någon som kan beskriva hur länken i 118238 känns jämfört med äldre? Det ska vara ganska stor skillnad i vikt, är det en påtaglig skillnad i hur den upplevs?
Nya claspen som kom 2003, är det en stor förbättring?
Personligen tycker jag att det är väldigt stor skillnad i känsla, efter att ha ägt en 118238 så dödade det lite intresset för 18238/18038 tyvärr. Gillar känslan i länken på moderna Rolex generellt och denna håller samma höga känsla. Annat kan det vara om storleken på de klossiga casen, men inget problem med DD 36 då. Hade lite svårt för
Polerade bandhorn i början men det har vuxit på mig. Visst är det prisskillnad i det också, men bortsett från det ett enkelt val :)

Tillbaka
Topp