Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ouff - Grattis!
Boom. Grattis
Bara den dokumentation som fanns i systemet hos Krons som @Ernesto hjälpte ta fram dessvärre.Hittade du någon officiell dokumentation från Rolex?
Hittade dennaBara den dokumentation som fanns i systemet hos Krons som @Ernesto hjälpte ta fram dessvärre.
Glc straps är mitt go toNi som brukar köra läder på DD.
Har ni några tips på bra läderband som passar? Nu tänker jag band med grym kvalité
Så om man ska utgå efter vad Rolex anger kring presidentlänken ref 8385, totalt 26 bitar enligt dokumentation, så innefattar det antalet bitar, ändlänkar samt låsbitarna.. all parts count!
Yes så 24 dåSå om man ska utgå efter vad Rolex anger kring presidentlänken ref 8385, totalt 26 bitar enligt dokumentation, så innefattar det antalet bitar, ändlänkar samt låsbitarna.. all parts count!
Så mao. ser jag 26 bitar på länken du länkade
Stökigt värre, men nu klarlagt och kartlagt!Yes så 24 då
Dock bara tjockisar som kör 24Stökigt värre, men nu klarlagt och kartlagt!
Din skojare, har man redan länk skojar man inte om sånt här.Ni som brukar köra läder på DD.
Har ni några tips på bra läderband som passar? Nu tänker jag band med grym kvalité
Ca 3 mm tjockt utan stoppning. Skurna kanter med minimalt med lack, helst målade. Utöver detta är det fritt fram beroende på tycke och smak. Lackat skinn är av ondo.Ni som brukar köra läder på DD.
Sluta. Alltid länk.Haha ja du har rätt men skulle vara kul och köra läder nån dag
Har du tips på tillverkare för att göra det lite enklare för mig ?Ca 3 mm tjockt utan stoppning. Skurna kanter med minimalt med lack, helst målade. Utöver detta är det fritt fram beroende på tycke och smak. Lackat skinn är av ondo.
Sluta nuuuuSluta. Alltid länk.
Tyvärr inte, Gjorde mitt eget i stingrocka till den DD jag burit längst.Har du tips på tillverkare för att göra det lite enklare för mig ?
Ni som brukar köra läder på DD.
Agree. Tycker 36mm funkar för de flesta. Funkar på mig med 19 tycker jag Iaf5-siffriga Day-Dates är verkligen undervärderade. Antar att det beror på att de är 36 mm, vilket kanske inte passar alla. Om man har handleder för 36 mm så är det i min mening svårt att överträffa en Day-Date för pengarna
När jag började med klockor så var 5 siffrig DD min ”drömklocka” men kom aldrig till skott pga osäkerheten kring storleken och att bära guld.5-siffriga Day-Dates är verkligen undervärderade. Antar att det beror på att de är 36 mm, vilket kanske inte passar alla. Om man har handleder för 36 mm så är det i min mening svårt att överträffa en Day-Date för pengarna
Inte löjligt alls, dagens sanning däremot.När jag började med klockor så var 5 siffrig DD min ”drömklocka” men kom aldrig till skott pga osäkerheten kring storleken och att bära guld.
Men nu några år efter så pirrar det fan i magen när jag nu bär den. Jag vet att det låter löjligt men så är det
Den är helt enkelt bäst. Ädelmetall är kul, spännande och värdigtNär jag började med klockor så var 5 siffrig DD min ”drömklocka” men kom aldrig till skott pga osäkerheten kring storleken och att bära guld.
Men nu några år efter så pirrar det fan i magen när jag nu bär den. Jag vet att det låter löjligt men så är det
Om man inte har handleder till daydate finns ju date i guld på 34mm annars, och ännu billigare.5-siffriga Day-Dates är verkligen undervärderade. Antar att det beror på att de är 36 mm, vilket kanske inte passar alla. Om man har handleder för 36 mm så är det i min mening svårt att överträffa en Day-Date för pengarna
Obekvämare och tyngre på ett onödigt sätt.Någon som kan beskriva hur länken i 118238 känns jämfört med äldre? Det ska vara ganska stor skillnad i vikt, är det en påtaglig skillnad i hur den upplevs?
Nya claspen som kom 2003, är det en stor förbättring?
@k0ltrasten kan dela med sig av sina tankarNågon som kan beskriva hur länken i 118238 känns jämfört med äldre? Det ska vara ganska stor skillnad i vikt, är det en påtaglig skillnad i hur den upplevs?
Personligen tycker jag att det är väldigt stor skillnad i känsla, efter att ha ägt en 118238 så dödade det lite intresset för 18238/18038 tyvärr. Gillar känslan i länken på moderna Rolex generellt och denna håller samma höga känsla. Annat kan det vara om storleken på de klossiga casen, men inget problem med DD 36 då. Hade lite svårt förNågon som kan beskriva hur länken i 118238 känns jämfört med äldre? Det ska vara ganska stor skillnad i vikt, är det en påtaglig skillnad i hur den upplevs?