• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Ni kör/körde gulguld?
Precis. Hade förmodligen burit den mycket mer om så inte vore fallet.
Bifogar med en liten bild som referens.
8BDF11DC-8A4C-4DEF-B5A2-53C71ADFFFD2.jpeg

Sjukt fin! Jag skulle vara lite nojig över att bära en gulguld på president ute i arbetslivet här hemma i Sverige. Känns riktigt tråkigt att det ska vara så, och nu är det säkert annorlunda inom typ Big Four eller Cisco? Men man är ju myndighetsanställd, och jag tycker att min twotone DJ på jubilee har dragit till sig lite för mycket uppmärksamhet. Kanske bara är något i mitt eget huvud som jag nojar över...

Sjukt fin! Jag skulle vara lite nojig över att bära en gulguld på president ute i arbetslivet här hemma i Sverige. Känns riktigt tråkigt att det ska vara så, och nu är det säkert annorlunda inom typ Big Four eller Cisco? Men man är ju myndighetsanställd, och jag tycker att min twotone DJ på jubilee har dragit till sig lite för mycket uppmärksamhet. Kanske bara är något i mitt eget huvud som jag nojar över...

Be the change that you wish to see in the world.

Själv tycker jag aldrig att det är fel. Sett flera TT DJ på vårt kontor (tillsynsmyndighet). Alltid kul att se för min del :)

Anledningen till att jag själv inte bär min i jobbsammanhang är pga. min ringa ålder. Det skär sig lite extra med åldern i beaktande.

Be the change that you wish to see in the world.

Själv tycker jag aldrig att det är fel. Sett flera TT DJ på vårt kontor (tillsynsmyndighet). Alltid kul att se för min del :)

Anledningen till att jag själv inte bär min i jobbsammanhang är pga. min ringa ålder. Det skär sig lite extra med åldern i beaktande.

Du har så rätt i det du säger!

Hade tidigare en chef som brukade alternera mellan en Calatrava i gulguld på 18k armband, och just en DD på president med isad tavla. Dessutom bar han dagligen en gigantisk skeppar (?) -ring på pekfingret. Tyckte det var en fröjd för ögat och sjukt uppfriskande.

Kan även vara bra att veta att de var olika mycket nedslipade från fabrik också. Dock bra att ha koll på höjden när man bedömer, för det kan skilja rätt mycket.
Jaså?? Åfan. Är det mellan olika ref, typ skillnad mellan 1803 och 18038 typ, eller att fabriken slipat ojämnt även på samma serie?

Tillbaka
Topp