• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Weberg

Audemars
Jag känner inte att jag skulle kunna bära upp en DD med länk. Jante etc. Men jag är fortfarande grymt sugen på klockan. Just så här tycker jag är grymt snyggt!
Håller helt med dig! Nån skrev här ovan att en DD givetvis måste sitta på länk, så känner inte jag. Tycker användningsområdet blir allt för smalt då. Iaf för mig.
 
Senast ändrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Min första DD, glad som en gris! :)

IMG_20190819_112042.jpg
Fin! Från Gripen?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Har inte så bra koll, men är ett visst spann på 18038 som verkar varit rätt nedslipade med tydlig kant. Tror @Luckyluciano har koll?
Yes. Just 1803x från 82-83 kom fetare från fabrik om man jämför nos-klockor.
Ett exempel på nos 18038 från 82-83
2-2.jpg

Ett exempel på mint 18038 från 87
a55bd02dbf911da9bd45f81837ec54fadedc72a3.jpg


Ett exempel på nos 18238
rolex-rolex-day-date-yellow-gold-18238-nos-fossil.jpg


Stor skillnad i boettformerna
 
Senast ändrad:

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Sjukt fin! Jag skulle vara lite nojig över att bära en gulguld på president ute i arbetslivet här hemma i Sverige. Känns riktigt tråkigt att det ska vara så, och nu är det säkert annorlunda inom typ Big Four eller Cisco? Men man är ju myndighetsanställd, och jag tycker att min twotone DJ på jubilee har dragit till sig lite för mycket uppmärksamhet. Kanske bara är något i mitt eget huvud som jag nojar över...
WG eller platte är lösningen
 

Hulken77

Omega
2-Faktor
Är väldigt nära på att klicka hem en sådan här rackare. Är helt magisk ju och för mig tillbaka till Tony Soprano. Guldvärdet är i sig ungefär 40K vilket ger en dubbel försäkring i investeringshänseende.

Är såklart lite kluven kring att bära denna med guldlänk pga jante men man ska inte behöva vara begränsad i sitt liv på grund av andras problem.
Screenshot_20190819-143019_Tradera.jpg
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Är väldigt nära på att klicka hem en sådan här rackare. Är helt magisk ju och för mig tillbaka till Tony Soprano. Guldvärdet är i sig ungefär 40K vilket ger en dubbel försäkring i investeringshänseende.

Är såklart lite kluven kring att bära denna med guldlänk pga jante men man ska inte behöva vara begränsad i sitt liv på grund av andras problem.
Screenshot_20190819-143019_Tradera.jpg
Hur mycket begär säljaren?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Är väldigt nära på att klicka hem en sådan här rackare. Är helt magisk ju och för mig tillbaka till Tony Soprano. Guldvärdet är i sig ungefär 40K vilket ger en dubbel försäkring i investeringshänseende.

Är såklart lite kluven kring att bära denna med guldlänk pga jante men man ska inte behöva vara begränsad i sitt liv på grund av andras problem.
Screenshot_20190819-143019_Tradera.jpg
Klockan är ju inte jättekul dock....
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tycker den är stilren
Klockan är mkt sliten och hårt polerad. Länken är rejält rasslig och tror jag är fel då den är bark till fluted bezel?

Priset är väl lågt jämfört med andra DDs men finns en anledning enligt mig... Fortfarande är bara ca 50% av priset guldvärde så en rätt kass guldinvestering.

Vill du köpa guld gör du nog bättre i att köpa guld, eller en klocka som inte kostar mkt mer än guldpriset. Vill du köpa en DD gör du nog bättre i att lägga på 20-30 och få en fin klocka.

Det är iaf mina 2 cents
 

Hulken77

Omega
2-Faktor
Klockan är mkt sliten och hårt polerad. Länken är rejält rasslig och tror jag är fel då den är bark till fluted bezel?

Priset är väl lågt jämfört med andra DDs men finns en anledning enligt mig... Fortfarande är bara ca 50% av priset guldvärde så en rätt kass guldinvestering.

Vill du köpa guld gör du nog bättre i att köpa guld, eller en klocka som inte kostar mkt mer än guldpriset. Vill du köpa en DD gör du nog bättre i att lägga på 20-30 och få en fin klocka.

Det är iaf mina 2 cents
Hör vad du säger. Kan du avgöra slitaget i den mån på den bilden? Är inte lika slipad men du menar att den är så pass sliten och hårt polerad alltså?

Jag har guld redan men försökte skapa ett argument för klockan. Du har gett mig tankar emot. Uppskattas.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Hör vad du säger. Kan du avgöra slitaget i den mån på den bilden? Är inte lika slipad men du menar att den är så pass sliten och hårt polerad alltså?

Jag har guld redan men försökte skapa ett argument för klockan. Du har gett mig tankar emot. Uppskattas.

Titta på bilderna som @Luckyluciano postat ovan i tråden så får du en fingervisning om hur klockan ser ut när den är i mkt gott skick. Alltid bättre att lägga några kronor till för ett fint ex IMO.
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Är väldigt nära på att klicka hem en sådan här rackare. Är helt magisk ju och för mig tillbaka till Tony Soprano. Guldvärdet är i sig ungefär 40K vilket ger en dubbel försäkring i investeringshänseende.

Är såklart lite kluven kring att bära denna med guldlänk pga jante men man ska inte behöva vara begränsad i sitt liv på grund av andras problem.
Screenshot_20190819-143019_Tradera.jpg
Dubbel försäkring i investeringshänseende? :D
 

Izze

Cartier
Hör vad du säger. Kan du avgöra slitaget i den mån på den bilden? Är inte lika slipad men du menar att den är så pass sliten och hårt polerad alltså?

Jag har guld redan men försökte skapa ett argument för klockan. Du har gett mig tankar emot. Uppskattas.

Undvik den. Skräpexemplar

Hade nog formulerat mig mer eller mindre som det citerade inlägget. Gå hellre några extra månader och spara för att köpa ett bättre exemplar.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Det här med guld-Rolex är nytt för mig, skulle gärna uppskatta en bedömning på boetten av er som är proffs. Klockan är dock inte avtorkad utan lite svettig både fram och bak...

IMG_20190822_134443.jpg
IMG_20190822_134416.jpg
Den börjar bli lite tunn på sidorna (inte så mycket gods kvar utanför glasring) men tycker den fortfarande ser vettig ut
 
Topp