Rolig tavla på den, vad är det för färg egentligen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rolig tavla på den, vad är det för färg egentligen?
Det är en vanlig sunburst svart stickdialRolig tavla på den, vad är det för färg egentligen?
Ok, såg nästa lite brun/tropical ut i ljuset... mycket fin hur som helst.Det är en vanlig sunburst svart stickdial
Fantadtisk!
Det är en 18238. Sista serien som tillverkadesFantadtisk!
Vilken ref? Är det 18038? Jag är riktigt dålig på DD referenser så jag chansar hej vilt nu...
Mycket bra!
Tack!Det är en 18238. Sista serien som tillverkades
NopeTack!
Helt makalös.
Räcker det med 110-120k om man vill ha en i samma skick som din? Papper eller ej - det är inte så noga.
Nån som har tips för putsning av de borstade delarna på ovansidan? Använde en duk för guldputsning generellt, men bandhornen på min DD blev nästan lite mörka av duken.
Oj vilken dålig idé. Det förstör borstningen väldigt snabbt. StoppNån som har tips för putsning av de borstade delarna på ovansidan? Använde en duk för guldputsning generellt, men bandhornen på min DD blev nästan lite mörka av duken.
Nån som har tips för putsning av de borstade delarna på ovansidan? Använde en duk för guldputsning generellt, men bandhornen på min DD blev nästan lite mörka av duken.
Nej det vet jag, men detta var alltså bara ett försiktigt duttande med en duk avsedd för guld, som jag köpte hos guldsmed. Det som blev gick bort med vanlig glasögonduk...Oj vilken dålig idé. Det förstör borstningen väldigt snabbt. Stopp
Släng duken, det är poleringsmedel a la cape cod. Eller spara om du vill polera boettsidan.Nej det vet jag, men detta var alltså bara ett försiktigt duttande med en duk avsedd för guld, som jag köpte hos guldsmed. Det som blev gick bort med vanlig glasögonduk...
Det sliter fortfarande nå djävulskt dock. Duttande hjälper inte oavsett? Tror man måste gnugga för att få bort skiten. Och gnuggar man så försvinner ju både form och borstning.Nej det vet jag, men detta var alltså bara ett försiktigt duttande med en duk avsedd för guld, som jag köpte hos guldsmed. Det som blev gick bort med vanlig glasögonduk...
Ingen fara på taket! Visst är guld känsligare än ex. stål, men det tål mer än man tror. I mitt fall ville jag komma åt länken högst upp mot boetten, men ingen skada skedd. Vi går runt i trädgården och myser. Ska t.o.m. kosta på mig att ställa in rätt tid och datum, helgen till ära. Tack för omtanken!Det sliter fortfarande nå djävulskt dock. Duttande hjälper inte oavsett? Tror man måste gnugga för att få bort skiten. Och gnuggar man så försvinner ju både form och borstning.
Tycker inte du har helt rätt i det där, tycker inte guld tål speciellt mycket, speciellt inte om man drar fram putsdukarna. Men, vi kan ha delade meningar om det. Dumt misstag att använda dom mer än möjligtvis försiktigt på polerade ytor men även dom tappar ju formen tillsist. Vet flera klockor som fått mycket stryk pga putsdukar.Ingen fara på taket! Visst är guld känsligare än ex. stål, men det tål mer än man tror. I mitt fall ville jag komma åt länken högst upp mot boetten, men ingen skada skedd. Vi går runt i trädgården och myser. Ska t.o.m. kosta på mig att ställa in rätt tid och datum, helgen till ära. Tack för omtanken!
Magiskt, känns svårt att ta en dålig bild på denna klockan
Sjukt finHallå eller?! Forumets viktigaste tråd får aldrig ligga gömd på femte sidan. Slänger in en dagsfärsk bild och bumpar lite!
Bra val där Riktigt fräsch tavlaÄntligen är man tillbaka i DD-träsket.
18206
Den tavlan.... gratulerar!Äntligen är man tillbaka i DD-träsket.
18206