Förutom single respektive double quickset funktionen, är det någon kvalitetsmässig skillnad mellan verken i 18038 och 18268 ?
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Två olika kaliber:Förutom single respektive double quickset funktionen, är det någon kvalitetsmässig skillnad mellan verken i 18038 och 18268 ?
Har du möjlighet att hitta en schysst 18206 skulle jag ta den alla dagar i veckan.
Denna från -86 hänger semilöst då jag funderar på att skaffa en femsiffrig vitgulds- alt platina-day date. Någon som testat samtliga och har någon input? Vilken ref skulle ni rekommendera?
Någon som är sugen på köp eller byte med ovan nämnda modeller får ni gärna hojta
Ja det hade suttit fint. Din gamla är ofta referens när det diskuteras 18206or på diverse samkväm Är den kvar på forumet?Har du möjlighet att hitta en schysst 18206 skulle jag ta den alla dagar i veckan.
95% PT kärlek.Ja det hade suttit fint. Din gamla är ofta referens när det diskuteras 18206or på diverse samkväm Är den kvar på forumet?
Den där är så galet bra! Till salu?Rolex Day-Date 18206.
Den där är så galet bra! Till salu?
Haha, det är alltså vägen att gå...Tack!
Haha, jag uppgraderade från Onyx till denna så...
Länken ser riktigt trött ut.Hej.
Är på jakt efter en Day-Date med en ganska tight budget. Är detta ett katastrof exemplar som man bör se upp med eller vad anser ni experter?
https://www.blocket.se/stockholm/Rolex_Day_Date_36_president_1803_87099800.htm?sa=1
Go big or go home!Haha, det är alltså vägen att gå...
Länken ser riktigt trött ut.
Hade hellre sparat lite mer pengar och köpt ett bra ex. Känns dumt att köpa ett risigt ex för att man har en tight budget.Hej.
Är på jakt efter en Day-Date med en ganska tight budget. Är detta ett katastrof exemplar som man bör se upp med eller vad anser ni experter?
https://www.blocket.se/stockholm/Rolex_Day_Date_36_president_1803_87099800.htm?sa=1
Ja jag inser väl egentligen att så är fallet. Tack!Hade hellre sparat lite mer pengar och köpt ett bra ex. Känns dumt att köpa ett risigt ex för att man har en tight budget.
Rolex Day-Date 18206.
Spara lite till. Det är dyrt att restaurera en länk och ännu dyrare att köpa den löst.Ja men ellerhur. O det är frågan, ska man vara dumsnål eller är det bättre att äta ryggbiff istället för oxfile och köpa en något dyrare??
55 ish?Har börjat titta mer och mer på DD som är headonly då jag tycker att det kan bli lite mycket med länk och mer dressat med läder.
Men priserna är ganska spridda, vad skulle ni säga en 18038 Headonly utan tillbehör ligger på, mellan tummen och pekfingret?
ok, trodde det låg högre än så, men som sagt tycker priserna är ganska spridda55 ish?
Möjligt att jag blandar ihop med 1803. Inte superkoll på hook, trodde det låg högre än så, men som sagt tycker priserna är ganska spridda
Jag får undersöka lite mer helt enkelt, tänkte jag frågade här först bara..Möjligt att jag blandar ihop med 1803. Inte superkoll på ho
Borde väl inte diffa mer än 10k upp då? Någon annan här kan säkert fylla i. Flesta head onlys jag sett har legat på 50-55 men kan vara så att alla varit 1803Jag får undersöka lite mer helt enkelt, tänkte jag frågade här först bara..
Har börjat titta mer och mer på DD som är headonly då jag tycker att det kan bli lite mycket med länk och mer dressat med läder.
Men priserna är ganska spridda, vad skulle ni säga en 18038 Headonly utan tillbehör ligger på, mellan tummen och pekfingret?
Jag gav 52k för min 1803 head only för ungefär ett år sedan, och fick nog ett ok pris. Så räkna med lite till för en 18038.55 ish?
Det är konstigt. Alla andra av Rolex modeller får man betala mer för om man vill ha plexi varianten.Jag gav 52k för min 1803 head only för ungefär ett år sedan, och fick nog ett ok pris. Så räkna med lite till för en 18038.
Länken har akut servicebehov.Hej.