• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Weberg

Audemars
Håller liv i tråden!
IMG_20191111_120832.jpg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Har faktiskt ingen aning, 50 k? Har bara förstått att det är billigare (mindre dyrt) att köpa en komplett från början, än att göra det efteråt. Men den stora svårigheten är nog att hitta en som är till salu. De som dyker upp på Ebay el. Chrono24 är ofta i halvruttet skick, tycker jag, och man måste räkna länkbitarna noga eftersom varje bit är svindyr.
Min är tajt som *cencur här* och i mycket gott skick. Kan lägga upp lite bilder på den!
Bilder då? Vilket clasp har den? Och vad fick du betala-ish? Tycker länkjakt är... intressant.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Håller med, många säger att det är bättre att handla med länk direkt, mest prisvärt så..
men hur mycket mer värt är det, hur sällsynta är vettiga länkar osv??
Väldigt sällsynt. Eller snarare, priserna är sjukt höga på de vettiga. Tycker mig kunna hitta länkar för runt 50, som suger.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Väldigt sällsynt. Eller snarare, priserna är sjukt höga på de vettiga. Tycker mig kunna hitta länkar för runt 50, som suger.
Oj, ja då känns det definitivt värt att leta bra ex redan från början, vet du hur många länkbitar det finns på länk, skiljer det sig mellan olika länkar?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Oj, ja då känns det definitivt värt att leta bra ex redan från början, vet du hur många länkbitar det finns på länk, skiljer det sig mellan olika länkar?
Det är det nog säkerligen. Går inte köpa nya heller. Eller ja, går gör det ju men typ 150k.. Kan inte hur många bitar länkarna har tyvärr.
 

Weberg

Audemars
Testar igen. @Weberg skit i att svara på pris-ish om det var det som tog emot. Men vill se bilder och veta resten ju! :)
Sansa sig, karl! Är på resande fot och har bara halvguldet på mig... :cigar: Länken är tillverkad av Emperor, inte Rolex. Men skulle säga att det ändå är ett hantverk, inte bara en länk. Sitter väldigt bra, har inte mkt stretch och väger dessutom aningen mer än en Rolex-länk med exakt lika många länkbitar: vägde mot kompisens DD, alltså enbart länkar mot varandra. Om man bara räknat guldvärdet så är en hel del.

Edit: så frågan är, kommer jag att leta efter en likadan länk med enda skillnad att den lilla kronan är på låset? Nej. Inte en chans. Kvaliteten, passformen och de faktum att det är genomgående 18k är det viktiga för mig här. Är rysligt nöjd!

IMG_20191116_120540.jpg
 
Senast ändrad:

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Sansa sig, karl! Är på resande fot och har bara halvguldet på mig... :cigar: Länken är tillverkad av Emperor, inte Rolex. Men skulle säga att det ändå är ett hantverk, inte bara en länk. Sitter väldigt bra, har inte mkt stretch och väger dessutom aningen mer än en Rolex-länk med exakt lika många länkbitar: vägde mot kompisens DD, alltså enbart länkar mot varandra. Om man bara räknat guldvärdet så är det väl just nu ca 21-23 tkr eller nåt sånt.

Edit: så frågan är, kommer jag att leta efter en likadan länk med enda skillnad att den lilla kronan är på låset? Nej. Inte en chans. Kvaliteten, passformen och de faktum att det är genomgående 18k är det viktiga för mig här. Är rysligt nöjd!

IMG_20191116_120540.jpg
Allright! Ja sålänge du är nöjd så är det ju bra. Hur ser länken ut på andra sidan?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Någon här med handled på 18-19 cm? Hur många länkbitar använder ni? För att vara extra tydlig: ink de som fäster med låset, exkl ändlänkarna.

Tack!
 

DukeNukem

Omega
Hej!
Nymans har en daydate 1803 med blå urtavla. Hur tycker ni den ser ut? Sitter med mobilen och kan inte lägga upp bild. Ser inte bandhornen lite tunna ut? Hur tycker ni den är prissatt?
 
Topp