• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

willbur

Rolex
2-Faktor
Hej!
Nymans har en daydate 1803 med blå urtavla. Hur tycker ni den ser ut? Sitter med mobilen och kan inte lägga upp bild. Ser inte bandhornen lite tunna ut? Hur tycker ni den är prissatt?
Den som har vitgulds boett men stål länk? Ja den ser ganska hårt polerad ut, men den länken till boetten känns nästan som ett större problem tycker jag :)
 

Weberg

Audemars
Hej!
Nymans har en daydate 1803 med blå urtavla. Hur tycker ni den ser ut? Sitter med mobilen och kan inte lägga upp bild. Ser inte bandhornen lite tunna ut? Hur tycker ni den är prissatt?
Screenshot_20191130_110857.jpg

Är det denna du menar? Länken är i akut behov av renovering och är dessutom en vanlig stållänk. 109 tkr för "head only" I detta skick känns saftigt...
 

Weberg

Audemars
Så långt tänkte jag inte ens. Har endast köpt nytt tidigare. Känns som man måste göra sin läxa om man ska köpa beggat.
Det är svårt. Även om modellerna liknar varandra så är det stor skillnad på olika referenser, material etc. Som tur är har du alla proffs här på forumet! :) (Inte jag dock, jag är nog mer av ett amatörproffs...)

En annan sak jag tänkte på: Nymans Ur som är så oerhört petiga, hur vågar de lägga ut en helt felaktig kombo till salu? Om jag hade kommit in till dom med den där så hade de förmodligen både nekat service och gett mig en uppläxning i Rolex-kutym...

Den där känns på gränsen till en bluff.
 

DukeNukem

Omega
Det är svårt. Även om modellerna liknar varandra så är det stor skillnad på olika referenser, material etc. Som tur är har du alla proffs här på forumet! :) (Inte jag dock, jag är nog mer av ett amatörproffs...)

En annan sak jag tänkte på: Nymans Ur som är så oerhört petiga, hur vågar de lägga ut en helt felaktig kombo till salu? Om jag hade kommit in till dom med den där så hade de förmodligen både nekat service och gett mig en uppläxning i Rolex-kutym...

Den där känns på gränsen till en bluff.
Ja det verkar finnas bra många kunniga här på forumet. Tack för input!
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Screenshot_20191130_110857.jpg

Är det denna du menar? Länken är i akut behov av renovering och är dessutom en vanlig stållänk. 109 tkr för "head only" I detta skick känns saftigt...
Det är inte bara saftigt - det är ju helt galet. Bör en seriös handlare som @Nymans Ur 1851 annonsera ut en felaktig kombination på detta sätt utan att hårdare peka på att det är fel länk till klockan?
Nog för att köpare av begagnat ska göra sin läxa själv (och de får säkert bättre information på plats i butiken) men detta var väl lite väl eller?
 

Weberg

Audemars
Det är inte bara saftigt - det är ju helt galet. Bör en seriös handlare som @Nymans Ur 1851 annonsera ut en felaktig kombination på detta sätt utan att hårdare peka på att det är fel länk till klockan?
Nog för att köpare av begagnat ska göra sin läxa själv (och de får säkert bättre information på plats i butiken) men detta var väl lite väl eller?
Ja, håller helt med. Det får mig bara att tappa det lilla förtroende jag har kvar för Nymans (jag skrev oxå nåt liknande längre upp).
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Det är inte bara saftigt - det är ju helt galet. Bör en seriös handlare som @Nymans Ur 1851 annonsera ut en felaktig kombination på detta sätt utan att hårdare peka på att det är fel länk till klockan?
Nog för att köpare av begagnat ska göra sin läxa själv (och de får säkert bättre information på plats i butiken) men detta var väl lite väl eller?
Särskilt som det enda riktigt meningsfulla argumentet för att handla pre-owned relativt dyrt hos en AD är att lite mer ovana köpare ska kunna känna lite mer trygghet av att handla av en välrenommerad AD. Sån här skit gör ju ett sådant argument helt värdelöst.
 

DukeNukem

Omega
Man får leta vidare. Tack för åsikter! Budget ligger på 130-140 och man bör väl kunna finna ett fint ex för de pengarna. Tips på sidor förutom Chrono? Capetowncorp, är den bra? Kollar även på Gripenbro ibland.
 
Topp