• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Återkommer imorgon när det är dagsljus men ni fattar vad som skett :)
IMG_20200216_181653.jpg
Nymans som ordnade?

Enligt mig så ska en dd levereras på band :cigar: jag tycker att klockan uppfattas mer som ett armband/smycke och boetten med tavlan glöms bort. På band så framhävs klockan i sig :)
Kan delvis hålla med när det är gulguld men ändå inte. Dock har jag som du vet övervägt just en gulguldare på band själv så lite rätt har du... ;)
Edit. Tror jag isf vill ha en 4siffrig

Hej. Är intresserad av att köpa en day date med onyx tavla. När producerades de? Är det glas eller plexi? Vill köpa en som är typ 90-tal med glas istället för plexi? Finns de i den åldern? Alltså med onyx tavla från fabriken?

Hej. Är intresserad av att köpa en day date med onyx tavla. När producerades de? Är det glas eller plexi? Vill köpa en som är typ 90-tal med glas istället för plexi? Finns de i den åldern? Alltså med onyx tavla från fabriken?
Onyx är främst (bara?) safir. De flesta är senare ersättningstavlor. Så länge de är original tycker jag det är sak samma rent estetiskt iaf.

Onyx är främst (bara?) safir. De flesta är senare ersättningstavlor. Så länge de är original tycker jag det är sak samma rent estetiskt iaf.
Men är det svårt att få tag på en "original" med onyx tavla? Speciell referens? Eller spelar det ingen roll? Kan man köpa en dd med vilken taval som helst och sätta dit en? Blir det fel?

Tillbaka
Topp