• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

0B3B8787-589C-4DB4-A850-26AA75FFB376.jpeg
Nu får man hänga lite i den här tråden också! Efter en vecka måste jag säga att jag har svårt att ta av den... men vill ha en ljusare tavla. Ni som varit med ett tag, är det bara att kliva in hos AD med en tavla man köpt separat och be dem byta eller vill de att man köper tavla direkt från dem alternativt petigt kring vilka som monteras i vilka modeller?

0B3B8787-589C-4DB4-A850-26AA75FFB376.jpeg
Nu får man hänga lite i den här tråden också! Efter en vecka måste jag säga att jag har svårt att ta av den... men vill ha en ljusare tavla. Ni som varit med ett tag, är det bara att kliva in hos AD med en tavla man köpt separat och be dem byta eller vill de att man köper tavla direkt från dem alternativt petigt kring vilka som monteras i vilka modeller?
118209? Grym! Tidigare har det gått bra att byta en medhavd tavla, detta byte går på dryga tusenlappen och mig veterligen ska detta gå bra fortfarande. Vill du istället köpa loss en tavla från AD tillkommer -utöver nya tavlans pris- ytterligare 40% för att behålla den tidigare tavlan enligt nya direktiv från Rolex.

118209? Grym! Tidigare har det gått bra att byta en medhavd tavla, detta byte går på dryga tusenlappen och mig veterligen ska detta gå bra fortfarande. Vill du istället köpa loss en tavla från AD tillkommer -utöver nya tavlans pris- ytterligare 40% för att behålla den tidigare tavlan enligt nya direktiv från Rolex.
Cool. Tack! Yes, en 118209. Lite förvånad över hur stor skillnad det är på vitguld och stål ändå. Helt annat lyster liksom.

Förtydligande: Tavlan måste överensstämma med modellen dock. D.v.s. de sätter t.ex. inte i en 118206-tavla i en 118209.

Är det nån som har koll på boxarnas referenser? Jag undrar specifikt vad boxen till 18239 från ca 1995 heter.
Kan det stämma att den heter 70.00.02?

Tillbaka
Topp