• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Lite guldmys såhär en tisdag :cigar::heart:

A5F7846C-CAAA-4699-AD6B-6EAC234F4BA5.jpeg

4BBCBC8D-A2BF-45C1-A073-CED9DE20AFCA.jpeg

E28C9674-BDD1-4B19-9652-B089B1AC00D7.jpeg

8550742F-F6E0-4ED4-B768-78D54918526C.jpeg

I teorin kan du ha en urtavla som tillhör en Day-Date i gulguld i en Day-Date i vitguld, men det ser (enligt mig) konstigt ut, eftersom indexen och kronan är i annan metall än klockan. Fördelen med 1823X är att alla tavlor som tillhör 5- eller 6-siffrig ref passar.
Gäller det även den senaste modellen, dvs 12823X, som har nya 3255?

Gäller det även den senaste modellen, dvs 12823X, som har nya 3255?
Kan inte svara på det själv. Men jag vet att 12823X har egna, nya tavlor. Tex är alla isade förutom en champagne till GG och silver till VG. Sen hur fötterna sitter på dom och om de passar till de äldre modellerna vet jag ej. Men det ovan nämnda talar väl emot att de INTE passar. Varför släppa en ny vanlig champagnetavla annars, tror att den är identisk med de äldre.

Senast ändrad:
Presidentlänk är det jag helst skulle bära. Finns det service/metoder för att minska stretch i länken eller är det något som är ofrånkomligt?

Köpa ny presidentlänk (beg eller inte) kostar en rejäl slant.
Ja dom brukar ju ligga runt 100’ nya. Har för mig att jag läst tidigare i tråden att en service hos Classic Watch repair ligger runt 15’. Med tanke på priset för en begagnad så går det inte att komma undan billigt vilken väg man nu väljer.
Edit: nu snackar jag femsiffriga referenser

Ja dom brukar ju ligga runt 100’ nya. Har för mig att jag läst tidigare i tråden att en service hos Classic Watch repair ligger runt 15’. Med tanke på priset för en begagnad så går det inte att komma undan billigt vilken väg man nu väljer.
Edit: nu snackar jag femsiffriga referenser
Nya hos handlare? Ad tar bra mkt mer iallafall. Vill minnas 145k redan för ca 4årsedan.

10k vet jag folk som repat sina presidentlänkar för hos MY. Det är inte så farligt imo. Jämfört med att skaffa sig en ny länk tex. Resultaten blir bra och kan ju rädda en klocka. Hört att endel anser att länkarna blir för tighta. Jag har dock vart nöjd med mina jag haft därifrån.
Offtopic, så är ju tex Stål/TT är skitbilligt att repa hos MY. Typ Max 2500:-

Nya hos handlare? Ad tar bra mkt mer iallafall. Vill minnas 145k redan för ca 4årsedan.

10k vet jag folk som repat sina presidentlänkar för hos MY. Det är inte så farligt imo. Jämfört med att skaffa sig en ny länk tex. Resultaten blir bra och kan ju rädda en klocka. Hört att endel anser att länkarna blir för tighta. Jag har dock vart nöjd med mina jag haft därifrån.
Ja så kan det vara, plockade priserna ur minnet och det är inte första gången det blir fel...
Summasummarum är standardrådet, hitta ett bra ex på länk är oftast billigare än att komplettera i efterhand.

Bra att alternativet finns åtminstone, för med den prisbilden för en ny länk så är det nog inte aktuellt för många.. Finns det referenser med mer/mindre stretchkänslig länk?

Vet att det behandlats tidigare men är det någon som vet om det är alla 6-siffriga referenser som har keramiktuber i länken?

Inte helt med men kostade en pres-länk 145k hos ad för några år sedan?? Till 6-ref då eller 5? Sinnes...

Visst är det fantastiskt härligt :D

Elllerhur, nyförälskad varje gång!’ :D

Orörd och typ oanvänd, förra/första ägaren hade den typ i bankfack hela dens livstid... Nu används den :)

Inte helt med men kostade en pres-länk 145k hos ad för några år sedan?? Till 6-ref då eller 5? Sinnes...

Multicitat kan man ju också använda...

Precis. När jag bad om priser på 18klänkar för typ 4-5årsedan kostade president ca 145k och Jubilee ca 155k. Oyster var billigare än bägge, men jag minns inte vad de kostade. Jag efterfrågade till en 16018 så jag gissar att priserna var till 5ref.

Tillbaka
Topp