• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

18038 på Rolex alligatorsnodd.

IMG_20200519_221001.jpg

Funderar ibland på att byta till GG. Såg denna som i en första anblick såg mkt fin ut med fin borstning etc. Men det är litet glapp mellan luggar och ändlänkar vilket inte mig har. Beror det på att den på HQ Milton har polerats (konstigt att polera på insida bandhorn eller kanten av ändlänkarna..?) eller handlar det om normala variationer och "synvillor"
Screenshot_20200521_174636.jpg

Funderar ibland på att byta till GG. Såg denna som i en första anblick såg mkt fin ut med fin borstning etc. Men det är litet glapp mellan luggar och ändlänkar vilket inte mig har. Beror det på att den på HQ Milton har polerats (konstigt att polera på insida bandhorn eller kanten av ändlänkarna..?) eller handlar det om normala variationer och "synvillor"
Jag kan inte mycket om polering, men visst verkar det knepigt att polera insidan av hornen? Tycker passformen ser kass ut, men det kan vara som du säger att det kanske bara är normal passform? Sen tycker jag spontant att luggarna det lite nerpolerade ut?

Att det är små glapp mellan ändlänkarna (de är väl även ihåliga va?) Och boetten på en 25 år gammal guldklocka är inte särskilt märkligt.
Naturligtvis så nöta ändlänk och boett mot varandra konstant när klockan används, och att det efter 25 år har hunnit bli em.mindre glipa på 0.× mm är inte alls konstigt i mina ögon.
Sen hur snyggt det är är väl en annan fråga, men det BORDE gå att lösa med nya ändlänkar?
Det är min gissning iaf.

Tillbaka
Topp