• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

tenor.gif

Förlåt för OT, trillar in i denna tråden då och då för att salivera och drömma.
HÄR har vi enligt Imdb, världens bästa serie.
(Bunk! - en av de skönare karaktärerna! Exept Omar, Allways Omar!) - "I got the shogun, You got the briefcase".
-
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
Någon som har koll vad en svensk dagskiva går på? Ink bytet?

Fick pris från rob på 2k men det var typ 3år sen.

Mvh
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Då får jag producera ett par inlägg då helt enkelt.
Som påpekats uppmuntras kvalitativt innehåll. Forumet är fyllt till bristningsgränsen av en massa ”grattis!”, ”riktigt snygg” o dyl av nya medlemmar som av en händelse försvinner efter 51 posts...

För att bidra till topic då:
CD43DFC5-FFAC-414C-ACC0-7CA3177F67A6.jpeg

43B78D06-1224-4B79-B839-76BEF39431E3.jpeg


Kanske inte allas favorit men jag gillar faktiskt de nya proportionerna i länken (mittdelen som är bredare än tidigare) och idén med keramiska tuber för att minska slitage. Jag är inte lika förtjust i is på tavlan men utbudet utan is var mycket begränsat. Jag hoppas på utökat tavelutbud de kommande åren.
 
Senast ändrad:

Louie

Omega
Ja om du har ett intresse att delta och diskutera klockor, annars är du fel ute.
För mig är det en självklarhet om man befinner sig på ett klockforum. Jag ska försöka bidra med lite kvalité. När jag ändå gör ett inlägg så ska jag bidra med en fråga: Skulle gärna vilja veta om man kan beställa den gröna 118238 stick tavlan via AD och installera på en 18238?
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Som påpekats uppmuntras kvalitativt innehåll. Forumet är fyllt till bristningsgränsen av en massa ”grattis!”, ”riktigt snygg” o dyl av nya medlemmar som av en händelse försvinner efter 51 posts...

För att bidra till topic då:
CD43DFC5-FFAC-414C-ACC0-7CA3177F67A6.jpeg

43B78D06-1224-4B79-B839-76BEF39431E3.jpeg


Kanske inte allas favorit men jag gillar faktiskt de nya proportionerna i länken (mittdelen som är bredare än tidigare) och idén med keramiska tuber för att minska slitage. Jag är inte lika förtjust i is på tavlan men utbudet utan is var mycket begränsat. Jag hoppas på utökat tavelalutbud de kommande åren.
Senaste 36an? Tycker den ser sjukt bra ut proportionsmässigt!
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
För mig är det en självklarhet om man befinner sig på ett klockforum. Jag ska försöka bidra med lite kvalité. När jag ändå gör ett inlägg så ska jag bidra med en fråga: Skulle gärna vilja veta om man kan beställa den gröna 118238 stick tavlan via AD och installera på en 18238?

Ja det är inga konstigheter.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Wow! Ser sjukt fin ut (men kanske ganska uppenbart om den levt som safequeen)
Vad begär dem för den??
177k plus frakt. Fullset med alla handlingar som det ser ut.
Den är riktigt fin! Jag hade dock knappt vågat använda den om jag köpt den känns det som. En klocka som är över 30 år och utan ett spår av användning liksom...
Oavsett - riktigt riktigt läcker!
upload_2020-6-5_7-46-32.png
 

RobVintage

Panerai
177k plus frakt. Fullset med alla handlingar som det ser ut.
Den är riktigt fin! Jag hade dock knappt vågat använda den om jag köpt den känns det som. En klocka som är över 30 år och utan ett spår av användning liksom...
Oavsett - riktigt riktigt läcker!
upload_2020-6-5_7-46-32.png
Samtidigt så gillar man den gamla modellen med lite vintagefeeling så är det perfekt
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Precis det jag menade, jasså är det så eller gissar du?
Jag vet åtminstone att vit tavla = vita skivor. Jag vet att man i ett senare skede började förse även champagnetavlor med vit dag/datumskiva, tror dock att det var först på sexsiffriga. Men för att besvara din fråga, ja 18238 kunde -beroende på tavelfärg- fås med vita skivor.
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag vet åtminstone att vit tavla = vita skivor. Jag vet att man i ett senare skede började förse även champagnetavlor med vit dag/datumskiva, tror dock att det var först på sexsiffriga. Men för att besvara din fråga, ja 18238 kunde -beroende på tavelfärg- fås med vita skivor.
Alright tack för info.
 

DonaldCliff

Cartier
Som påpekats uppmuntras kvalitativt innehåll. Forumet är fyllt till bristningsgränsen av en massa ”grattis!”, ”riktigt snygg” o dyl av nya medlemmar som av en händelse försvinner efter 51 posts...

För att bidra till topic då:
CD43DFC5-FFAC-414C-ACC0-7CA3177F67A6.jpeg

43B78D06-1224-4B79-B839-76BEF39431E3.jpeg


Kanske inte allas favorit men jag gillar faktiskt de nya proportionerna i länken (mittdelen som är bredare än tidigare) och idén med keramiska tuber för att minska slitage. Jag är inte lika förtjust i is på tavlan men utbudet utan is var mycket begränsat. Jag hoppas på utökat tavelutbud de kommande åren.
Tycker att nya länken ser bättre ut faktiskt.
Tittade på Rolex hemsida, kan man bara få den med champagnetavla om man vill ha en utan is?
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Tycker att nya länken ser bättre ut faktiskt.
Tittade på Rolex hemsida, kan man bara få den med champagnetavla om man vill ha en utan is?
Kul, ja jag gillar att mittsegmentet står ut lite mer på något sätt. Det stämmer, så då blir det tone in tone typ och det var inte riktigt vad jag ville ha. Jag hoppas det kommer fler tavlor vid nästa släpp!
 

DonaldCliff

Cartier
Kul, ja jag gillar att mittsegmentet står ut lite mer på något sätt. Det stämmer, så då blir det tone in tone typ och det var inte riktigt vad jag ville ha. Jag hoppas det kommer fler tavlor vid nästa släpp!
Det är verkligen jättekonstigt, det får mig att inte vara intresserad av att köpa en, gissar att tavlor från 118238 inte passar?
 
Topp