• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Intressant..
Länken på min förra 1803 var solid om man kollade från sidan, jämfört med min TT Jubilee som helt klart är ihålig på guld delarna.
Jag fick verkligen för mig att den var solid. It definetly fooled this idiot
Ja alltså om man tittar från sidan är dom det men det är ett hålrum i själva länkbiten, har iofs förstått att det är det även i dom nya men betydligt mindre.

Kolla Santos till exempel, inget uttag av material inuti boetten osv. väger ju mer än en DD (4-5siffrig) trots att den är mindre. Det är kärlek!
Den länken har ju en lite annan konstruktion och blir svår att tillverka med hålrum. I boetten på 6 ref. DD är det också mindre hålrum vilket gör den boetten tyngre än dom äldre, har aldrig öppnat och kikat så exakt hur mycket det skiljer vet jag inte.

• Like
Reactions: JLW
img-11.jpg

Den här "guld-mesh" länken var ju jäkligt sval!
Är det Rolex egen länk eller är det fråga om någon AM historia?

Den länken har ju en lite annan konstruktion och blir svår att tillverka med hålrum. I boetten på 6 ref. DD är det också mindre hålrum vilket gör den boetten tyngre än dom äldre, har aldrig öppnat och
kikat så exakt hur mycket det skiljer vet jag inte.
Allt går att göra solitt eller ihåligt. Santosen har olika länkar också, den senare är typ urgröpt underifrån men solid.
img-11.jpg

Den här "guld-mesh" länken var ju jäkligt sval!
Är det Rolex egen länk eller är det fråga om någon AM historia?
Original.

Verkar som att alla på forumet har presidentlänk (eller läder) på sina daydates.
Men jag måste säga att jag har blivit totalsåld på jubilee.
Letar just nu med ljus och lykta efter en jubilee för att ersätta presidenten på en av mina 1803. Tar tacksamt emot tips!
thumbs_rlx1803jub40702.JPG

Mer DD:s åt folket!

Jag är sjukt sugen på DD på länk, kan dock inte bestämma mig... Budgeten begränsar(tror jag) till antingen en 1803 eller 19018... Vad ska man taaaa råååå?

Tillbaka
Topp