• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

4 & 5 gillar jag.

Nummer 5 har em riktigt cool tavla med grymt djup, dock så gör den sig inte jätte bra med slät ring. Jag känner att den behöver räfflad för att verkligen visa sitt rätta jag.

Nummer 4 är en grym färgkombination tillsammans med vitguld och slät ring.
Strukturen i tavlan är fantastiskt vacker i den och ger verkligen klockan en extra dimension utöver allt annat som är dimensioner i sig på klockan.

Så nummer 4 får min röst.
Svarta tavlor är Skit tråkigt tycker jag.
Silver och romerskt går ihop som en elefant i en kattbur.

Sugen på DD. Men vill nog ha med lume på visarna. Sen vill jag hellre ha slät ring än räfflad. Jobbiga val. Suttit och trixat lite då Rolex inte har alla dessa alternativ på hemsidan. Tror jag har funnit min graal nu. Slår jag till blir jag TWG (Two Watches Guy). GMT:n plus denna. Din favorit nedan?

Bild1.jpg

Hade definitiv valt nr 4... Lätt

Sugen på DD. Men vill nog ha med lume på visarna. Sen vill jag hellre ha slät ring än räfflad. Jobbiga val. Suttit och trixat lite då Rolex inte har alla dessa alternativ på hemsidan. Tror jag har funnit min graal nu. Slår jag till blir jag TWG (Two Watches Guy). GMT:n plus denna. Din favorit nedan?

Bild1.jpg

3 & 6
Tycker om cleana tavlor
Tycker 4 ser plottrig ut men har inte sett den live så kanske är en annan sak då

DateJust.jpg

Got to test my father in law's watch on the weekend! a bit of smuts on the glass and wrong time/date, but en riktig fin klocka! He got it from his employer in 92 when he left the company. He works for them again now so I guess it worked. I wonder if I could get a rolex from my employer if I quit....

@aleks Hmm.. det kan det nog vara så ja, menade till min 18238 YG.. Kan göra en liten insats och leta upp länken där jag fann dessa, vänta.

Hur är det egentligen. Visst bär 118238 större än tex 18038?
Har varit sugen länge, men varit rädd att 36 mm blir fel på min arm.
Har en 6 siffrig på g jag tror jag slår till på.

Tillbaka
Topp